Syksyn messuille startataan turvallisuus edellä

Syksyn messutapahtumat pääsevät alkuun myös Turun Messukeskuksessa. Puolen vuoden tauon jälkeen ensimmäiset messut järjestetään 12.-13.9. tarkkoja turvallisuusohjeita noudattaen. Koronapandemian vuoksi tapahtuma-alalla on jouduttu mm. siirtämään tapahtumia sekä yhdistämään. Nyt syyskuun puolivälissä järjestettävät Osaava Nainen ja Turun Taide- ja Antiikkimessut on yksi näistä tapahtumayhdistelmistä. Kokonaisuuteen on osallistumassa ilahduttavasti yhteensä 150 näytteilleasettajaa.

–Turun Taide- ja Antiikkimessuista on tulossa lähes samanlainen kuin mitä se olisi ollut keväälläkin. Muutamia peruutuksia on tullut lähinnä ulkolaisilta näytteilleasettajilta, kokonaisuudesta vastaava projektijohtaja Tiina Heiskari sanoo.

Osaava Nainen -tapahtumassa siirrytään täksi vuodeksi hetkellisesti kaksipäiväisyyteen. Perinteinen työelämä- ja senioripainotteinen perjantai jää olosuhteiden vuoksi tällä kertaa pois:

– Olemme iloisia siitä, että pystymme näillä mittavilla poikkeusjärjestelyillä toteuttamaan sekä kävijöille että yrityksille turvallisen ja tutun tavan kohtaamiseen, kuvailee projektijohtaja Krista Ahonen.

Tehostetut hygieniaohjeet, turvavälit ja väljennetyt ratkaisut ovat osa messuarkea tulevana syksynä. Turun Messukeskus toteuttaa tapahtuman tarkkojen terveysturvallisuuteen liittyen ohjeiden mukaan. Näissä ohjeissa ovat pohjana aluehallintoviraston määräykset sekä Messu- ja Tapahtumajärjestäjät ry:n itsensä laatimat turvaohjeet.

Tapahtuman turvallisuusohjeet: https://www.turunmessukeskus.fi/turvallisuusohjeistus/

Turun Taide- ja Antiikkimessut
projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 4872015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Osaava Nainen
projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messukeskus siirtää kaikki syksyn omat tapahtumat ensi vuoteen – Kokous- ja vuokratapahtumien järjestäminen jatkuu normaalisti26.8.2020 14:29:15 EESTTiedote

Turun Messukeskus ei järjestä tänä vuonna omia messutapahtumia. Syksyn messut siirtyvät ensi vuoteen. Kokoustoiminta sekä muiden tahojen tiloissa järjestämät tapahtumat jatkuvat normaalisti turvamääräyksiä ja väljyyttä noudattaen. Messujen siirtolistalla ovat mm. Turun Kirjamessut, Turun Ruoka- ja Viinimessut, Mökki & Meri, Venexpo, Osaava Nainen, Rekryexpo ja Turun Taide- ja Antiikkimessut.

Kesäkuun keskiviikot viihteellä ja heinäkuussa elokuviin. Turun Messukeskuksessa avautuvat ainutlaatuiset drive in -liveshow’t26.5.2020 11:13:15 EESTTiedote

Turun Messukeskuksen pihalle avautuvat kesäkuussa keskiviikkoiset drive in -livenäytökset vaihtuvin kulttuurisin teemoin. Heinäkuussa suvi-iltoja vietetään puolestaan elokuvien parissa, kun paikalle tulee Kinotourin drive in -elokuvateatteri. Koronaviruksen vuoksi järjestämiskieltolistalla ovat edelleen suuret tapahtumat, jonka vuoksi on nyt haettu toisenlaisia tapoja tarjota viihdettä ja kohtaamisia yleisölle – terveysturvallisuus, etäisyydet ja hygienia tiukasti huomioiden.