Tampere-talo panostaa henkilöstöön, yhdenvertaisuuden edistämiseen ja digitalisaatioon - Heidi Tapaninaho-Pitkänen henkilöstö- ja kehityspäälliköksi

Tampere-talo elää poikkeuksellista aikaa yhtiön 30-vuotisjuhlavuoden, kaikkien talotoimijoiden yhteisen suuren juhlavuoden sekä koronakriisin keskellä. Tapahtumayhtiö on toimialallaan hyvin poikkeuksellisella tavalla onnistunut koronatilanteesta huolimatta palvelemaan jo yli 40 000 asiakasta turvallisesti ja vastuullisesti kesäkuusta lähtien, rakentamaan turvallisen tapahtuman konseptin, toteuttamaan uudistusremontteja sekä hankkimaan uutta osaamista mm. hybriditapahtumien tuotannossa. Tänä aikana Tampere-talo näkee tärkeänä panostaa yhä enemmän myös strategiseen osaamisen kehittämiseen, työntekijäkokemukseen ja uusien digitaalisten palveluiden konseptointiin ja rakentamiseen. Tapahtumayhtiö on nyt palkannut kokeneen ammattilaisen vastaamaan näistä kokonaisuuksista, kun Heidi Tapaninaho-Pitkänen aloitti yhtiön henkilöstö- ja kehityspäällikkönä.

Heidi Tapaninaho-Pitkänen on työskennellyt pitkään Tampereen kaupungin palveluksessa mm. kehittämispäällikön, asiakaspalvelupäällikön ja henkilöstöpäällikön tehtävissä. Tehtävissään hän on ollut aktiivisesti mukana myös ICT-kehittämistyössä. Tapaninaho-Pitkäsellä on monipuolista kokemusta myös yksityiseltä puolelta, ja hän on toiminut sivutoimisesti kevytyrittäjänä. Tampere-taloon Tapaninaho-Pitkänen siirtyi Tampereen kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden henkilöstöpäällikön tehtävästä, jossa hän toimi vuodesta 2015.

Hänen vastuullaan ovat henkilöstöhallinto, kehittäminen sekä ICT-kehitys yhtiön strategian mukaisesti. Tapaninaho-Pitkänen on johtoryhmän jäsen ja raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Paulina Ahokkaalle. Tapaninaho-Pitkänen ottaa vastuulleen myös Tampere-talon yhdenvertaisuustyön kehittämisen.

- Koronapandemiasta huolimatta Tampere-talon sekä yrityksemme alla toimivien promoottoriyhtiö Tampere Liven sekä tapahtumatoimisto Events Tampereen strateginen tavoite on kasvaa ja kehittyä tässä ajassa, turvallisesti ja vastuullisesti, asiakkaittemme tarpeisiin vastaten. Ihmisten kohtaamisen tarve on poikkeuksellisen pitkän eristäytymiskauden takia suurempi kuin koskaan, ja yhtiömme henkilöstön sekä ICT:n strateginen kehittyminen tarvitsevat kokeneen vetäjän. Olemme olleet onnekkaita saatuamme työyhteisöömme todella intohimoisesti tehtäväänsä suhtautuvan ja inhimillisen johtajan, sanoo toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

Tapaninaho-Pitkänen on koulutukseltaan tradenomi (YAMK) Hämeen ammattikorkeakoulusta.

- On hienoa työskennellä Tampere-talossa yhdessä upeiden ammattilaisten kanssa. Olen päässyt jo tutustumaan ihmisiin ja toimintaan, ja kiitän kaikkia erittäin lämpimästä vastaanotosta. Panostamme vahvasti kehittämiseen, myös osaamiseen, esihenkilötyön kehittämiseen sekä työntekijäkokemuksen vahvistamiseen. Uskomme siihen, että erinomainen työntekijäkokemussynnyttää erinomaisia asiakaskokemuksia. Olenkin vakuuttunut siitä, että yhdessä osaavan henkilöstömme, asiakkaidemme ja eri sidosryhmien kanssa saamme ketterästi kehitettyä toimintaamme ja luotua upeita, monipuolisia elämyksiä, nyt ja tulevaisuudessa, Tapaninaho-Pitkänen kertoo.

Tapaninaho-Pitkäsen tehtäviin kuuluu myös yhtiön yhdenvertaisuustyö: yhdenvertaisuuden kehittäminen kaikessa toiminnassa sekä uusien yleisöjen tavoittaminen.

- Alamme tarkastella ja edistää yhdenvertaisuutta systemaattisesti kaikessa yhtiön toiminnassa henkilöstöstä ohjelmistoon, asiakkaisiin ja yleisöihin. Tällä tuemme vahvasti Tampereen kaupungin yhdenvertaisuusstrategiaa sekä Euroopan kulttuuripääkaupunkihaun 2026 tavoitteita, sanoo Paulina Ahokas.

Kuvat Tapaninaho-Pitkäsestä tiedotteen liitteenä, kuvaaja: Anne Sivula

Ajankohtaista: Tampere-talo 30 vuotta – ”Kulttuuria ja tapahtumia ei voi lopettaa”

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Talossa on vieraillut jo lähes 10 miljoonaa kävijää. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas ja työntekijöitä on 80. Hallituksen puheenjohtaja on Martti Silvennoinen.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Suomen ensimmäinen Courtyard by Marriott -hotelli.

Visualisti ja valosuunnittelija Mikki Kunttu saa oman festivaalin22.2.2021 10:30:00 EETTiedote

Valosuunnittelija ja visualisti Mikki Kuntun 50-vuotisjuhlan kunniaksi Tampere-talossa järjestetään kansainvälinen festivaali syksyllä 2022. Tapahtuma kantaa nimeä Valossa Mikki Kunttu. Kunttu on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimmistä taiteilijoista, valosuunnittelijoista ja visualisteista. Festivaali esittelee Kuntun mittavaa uraa ja tarjoaa yleisölle mm. konsertin Tampere Filharmonian kanssa, gaalajuhlan, näyttelyn ja ammattilaisseminaarin. Kansainvälisessä gaalajuhlassa on mukana esiintyjiä ja taiteilijoita Kuntun uralta: Tero Saarinen Company, Apocalyptica, Chisu, Kimmo Pohjonen, Martti Suosalo sekä Bostonin Baletin, Tanskan Kuninkaallisen Baletin ja Cirque du Soleilin solisteja. Festivaali julkaistaan tänään maanantaina 22. helmikuuta, Kuntun 50-vuotissyntymäpäivänä. Tapahtuman lipunmyynti alkaa ja koko ohjelma julkaistaan vuoden 2021 aikana.

Taitoluistelun, jääkiekon ja esittävän taiteen huiput ainutlaatuisessa suurtuotannossa Uros Live -areenalla tammikuussa 202216.2.2021 11:30:00 EETTiedote

H. C. Andersenin rakastettu Lumikuningatar-tarina tuodaan ensimmäistä kertaa jäälle Suomessa. Tampereella joulukuussa 2021 avautuva Uros Live -areena tarjoaa ainutlaatuiset puitteet kaikkien aikojen suurimmalle kotimaiselle jäätuotannolle, jossa ovat mukana taitoluistelijat Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas ja muodostelmaluistelujoukkue Marigold IceUnity. Jääkiekkoilijoista mukana ovat Niklas Hagman, Marko Anttila, Jenni Hiirikoski ja Pekka Saravo. Esityspäivät ovat 1.-3.1.2022. Kyseessä on koko perheelle sopiva jääshow. Liput tulevat myyntiin maanantaina 22.2.

Toppartister inom konståkning, ishockey och föreställande konst i en unik storproduktion på Uros Live-arena i januari 202216.2.2021 11:30:00 EETTiedote

H. C. Andersens älskade berättelse Snödrottningen för första gången på is i Finland. Uros Live-arenan, som invigs i Tammerfors i december 2021, erbjuder en enastående estrad för alla tiders största inhemska isproduktion. I produktionen medverkar konståkarna Kiira Korpi, Laura Lepistö, Susanna Rahkamo, Petri Kokko, Mila Kajas, konståkningslaget Marigold IceUnity samt hockeyspelarna Niklas Hagman, Marko Anttila, Jenni Hiirikoski och Pekka Saravo. Showen visas den 1–3 januari 2022. Isshowen är en föreställning för hela familjen. Biljettförsäljningen börjar måndagen den 22 februari. En av de föreställningarna ges på svenska.

Tulossa kaikkien aikojen suurin kotimainen jääshow3.2.2021 12:46:08 EETKutsu

Tule kuulemaan kaikkien aikojen suurimmasta, täynnä tähtiä oleva kotimaisesta jääshow’sta. Suurtuotannon toteuttaa kansallisesti ja kansainvälisesti tunnettu ja noteerattu taiteellinen työryhmä. Tilaisuudessa paljastetaan kansainvälisesti tunnustusta saaneiden kotimaisten tähtien koko esiintyjälista, joka sisältää kotimaamme nimekkäimmät taitoluistelijat ja jääkiekkoilijat. Osallistumalla tilaisuuteen pääset haastattelemaan tuotannon tähtikaartia sekä taiteellisen työryhmän edustajia.