Restbar Group

Tamperelainen olutravintola hemmotteli asiakkaitaan peräti 1035 eri oluella vuonna 2022

Tamperelainen Olutravintola Konttori tunnetaan olutharrastajien piireissä nopeasti kiertävästä olutvalikoimastaan. Siitä huolimatta ravintolan väelle oli yllätys, että vuotta 2022 tilastoitaessa päästiin kokonaan uudelle tuhatluvulle myytyjen olutlaatujen määrässä.
Asiakkaat osallistuvat aktiivisesti olutvalikoiman kehittämiseen niin tiskin takaa kuin Untappd-mobiilisovellusta käyttämällä.

”Meillä oli vuoden aikana tarjolla 619 eri hanaolutta, ja kun pulloissa ja tölkeissä myytävät juomat lasketaan mukaan, päästään niinkin valtavaan määrään kuin 1035 eri olutlaatua. Tämä kaikkien aikojen ennätys osoittaa, että olut maistelutuotteena kiinnostaa,” Olutravintola Konttorin ravintolapäällikkö Antti Hannula kertoo.

”Muutenkin vuosi 2022 oli rohkaiseva – ihmiset palasivat koronan jälkeen ravintoloihin ja Tampereen keskustan alueella oli hyvä pöhinä esimerkiksi Nokia Arenan monipuolisen tapahtumatarjonnan siivittämänä,” Hannula sanoo.

IPA-oluet pitivät pintansa suosituimpina

Vahvasti humaloitujen IPA-oluiden valmistus lisääntyi merkittävästi 2000-luvun pienpanimobuumin myötä, sillä siitä tuli monen käsityöläispanimon ensimmäinen tuote. Trendi jatkuu edelleen, ja Konttorinkin hanoista myytiin vuoden 2022 aikana satoja eri tyylisiä IPA-oluita.

”Tarkalleen ottaen toimme tarjolle 345 erilaista IPA-olutta, kun lagereita sekä tummia stout- ja porter-oluita oli valikoimissa viitisenkymmentä kumpaakin. Hapanoluiden osalta vuosi 2022 tarkoitti lopullista läpimurtoa, ja niitä meiltä löytyi maisteltavaksi yli 130 erilaista. Uskallankin luvata, että Konttorilla on aina tarjota sopiva vaihtoehto niin oluen maisteluun uppoutuneille hifistelijöille kuin heillekin, jotka eivät aikaisemmin ole oluen makuun päässeet,” Hannula sanoo.

Valikoimaa kehitetään yhdessä olutharrastajien kanssa

Antti Hannula kertoo Konttorin maineen yhtenä olutharrastajien pyhiinvaelluspaikkana rakentuneen vähitellen.

”Totta kai kaiken takana on asiantunteva henkilökuntamme, mutta lisäksi teemme tiivistä yhteistyötä niin maahantuojien kuin kotimaisten ja ulkomaisten panimoidenkin kanssa. Seuraamme jatkuvasti, mitä kentällä tapahtuu ja odotamme innolla tulevia uutuuksia. Tärkeintä ei kuitenkaan ole tarjolla olevien oluiden määrä, vaan otamme tuotteet myyntiin aina laatu edellä, silti rohkeasti kokeillen,” hän sanoo.

Tänä päivänä myös asiakkaat osallistuvat entistä aktiivisemmin ravintolan valikoiman kehittämiseen.

”Käymme jatkuvaa keskustelua tiskin yli kuten ennenkin, mutta erittäin merkittäväksi työkaluksi on kasvanut oluiden arvosteluun keskittynyt Untappd-sovellus. Konttorin olutmenua katsottiin viime vuoden aikana sovelluksessa reilusti yli 100 000 kertaa ja meillä juotuja annoksia arvosteltiin yli 17 000 kappaletta. Tieto kiinnostavista makuelämyksistä siis liikkuu nopeasti ravintolan ja asiakkaiden välillä, mutta myös olutharrastajien yhteisön sisällä,” Hannula kuvaa.

Kuvat

Lataa
Olutravintola Konttori sijaitsee Tampereen keskustassa uuden Nokia Areenan läheisyydessä.
Lataa
Olutravintola Konttori Tampereella tarjoaa laajan kirjon vaihtuvia oluttuotteita.
Oluen asiantuntija työssään.

Restbar Group
Pispalan valtatie 18 B
33250 Tampere

Restbar Group on suomalainen perheyritys, jonka toimialoja ovat ravintola-, catering-, DJ- ja karaokepalvelut sekä henkilöstöpalvelut. Kaupunkiravintolat Oy ja Olutravintola Konttori ovat osa Restbar Groupia.

Olutravintola Konttori on tamperelainen olutravintola, joka tarjoilee jatkuvasti 21 erilaista hanaolutta, joista 11 vaihtuu nopeasti. Kaiken kaikkiaan Olutravintola Konttori tarjoilee vuosittain yli 400 erilaista hanaolutta. Pullo- ja tölkkivalikoima on myös laaja, ja listalla on aina vähintään 200 huolella valittua olutta. Olutravintola Konttorin päivittyvä olutmenu löytyy Untappd-sovelluksesta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Restbar Group