TOMMI TERVASESTA MARKETING FINLANDIN HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA

Uudistunut Marketing Finland on valinnut uudeksi puheenjohtajakseen Kotipizza Groupin toimitusjohtajan Tommi Tervasen. Varapuheenjohtajat ovat Elli Siltala Valiolta sekä Anna Lehtisalo Villivisiosta.

– Rakennamme suomalaisen markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuutta samassa pöydässä. Markkinointitaustaisena toimitusjohtajana minulle on kunnia saada toimia Marketing Finlandin hallituksen puheenjohtajana ja jatkaa sitä positiivista alan muutosta, joka edellisten puheenjohtajien Tommi Rytkösen sekä Antti Korpiniemen aikana on tehokkaasti toteutettu, kertoo Tommi Tervanen.

Markkinointi ja viestintä ovat jokaiselle yritykselle kriittisiä menestystekijöitä, mutta asian tiedostamisessa sekä alan osaamisessa on Suomessa vielä paljon tehtävää. Marketing Finland auttaa jäseniään hyödyntämään markkinoinnin ja viestinnän eri keinoja valvomalla näiden etuja, kouluttamalla sekä luomalla vertaisverkostoja. Tämän lisäksi haluamme yhä vahvemmin edistää markkinointi- ja viestintäpositiivista yrityskulttuuria Suomessa, summaa Tervanen.

Aikaisemmin vain mainonnan ostajia edustaneeseen Marketing Finlandiin liittyi vuoden alussa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Tämän myötä liiton sääntöjä muutettiin siten, että myös markkinoinnin ja viestinnän palvelutarjoajat eli viestintä-, mainos- ja mediatoimistot ovat voineet liittyä jäseniksi. Sääntömuutoksen jälkeen liiton alle on järjestäytynyt myös kotimaisia vaikuttajayhteisöjä, tuotantoyhtiöitä sekä markkinoinnin teknologiatoimijoita. Maaliskuun lopussa myös Markkinoinnin edistämiskeskus MAKESin toiminta liitettiin osaksi Marketing Finlandia. Tänään liittoon kuuluu noin 400 yritysjäsentä, jotka edustavat yli 90 prosenttia kotimaisista markkinoinnin ostoista.

Marketing Finlandin hallitus 2021

Tommi Tervanen, toimitusjohtaja, Kotipizza Group
Elli Siltala, johtaja, Valio
Anna Lehtisalo
, toimitusjohtaja, Villivisio
Antti
 Korpiniemi, toimitusjohtaja, Berner
Jussi Tolvanen
, toimitusjohtaja, Microsoft
Pasi Saarinen, varatoimitusjohtaja, Lindström
Anni Ronkainen, Chief Digital Officer, Kesko
Matti Urmas, toimitusjohtaja, Freja Transport & Logistics
Taru Nikulainen, toimitusjohtaja, Brunnen Communications
Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob the Robot
Tommi Rytkönen

Liiton toimitusjohtajana jatkaa Riikka-Maria Lemminki.

Lisätiedot:
Hallituksen puheenjohtaja Tommi Tervanen, puh. 050 525 6472
Toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki, puh. 040 578 1974, riikka@marketingfinland.fi

Marketing Finland on kasvava markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Jäseniämme yhdistää halu tehdä korkeatasoista markkinointia ja viestintää, jakaa omaa osaamistaan muille sekä jatkuvasti kehittää osaamistaan.