TOMMI TERVASESTA MARKETING FINLANDIN HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA
– Rakennamme suomalaisen markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuutta samassa pöydässä. Markkinointitaustaisena toimitusjohtajana minulle on kunnia saada toimia Marketing Finlandin hallituksen puheenjohtajana ja jatkaa sitä positiivista alan muutosta, joka edellisten puheenjohtajien Tommi Rytkösen sekä Antti Korpiniemen aikana on tehokkaasti toteutettu, kertoo Tommi Tervanen.
– Markkinointi ja viestintä ovat jokaiselle yritykselle kriittisiä menestystekijöitä, mutta asian tiedostamisessa sekä alan osaamisessa on Suomessa vielä paljon tehtävää. Marketing Finland auttaa jäseniään hyödyntämään markkinoinnin ja viestinnän eri keinoja valvomalla näiden etuja, kouluttamalla sekä luomalla vertaisverkostoja. Tämän lisäksi haluamme yhä vahvemmin edistää markkinointi- ja viestintäpositiivista yrityskulttuuria Suomessa, summaa Tervanen.
Aikaisemmin vain mainonnan ostajia edustaneeseen Marketing Finlandiin liittyi vuoden alussa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Tämän myötä liiton sääntöjä muutettiin siten, että myös markkinoinnin ja viestinnän palvelutarjoajat eli viestintä-, mainos- ja mediatoimistot ovat voineet liittyä jäseniksi. Sääntömuutoksen jälkeen liiton alle on järjestäytynyt myös kotimaisia vaikuttajayhteisöjä, tuotantoyhtiöitä sekä markkinoinnin teknologiatoimijoita. Maaliskuun lopussa myös Markkinoinnin edistämiskeskus MAKESin toiminta liitettiin osaksi Marketing Finlandia. Tänään liittoon kuuluu noin 400 yritysjäsentä, jotka edustavat yli 90 prosenttia kotimaisista markkinoinnin ostoista.
Marketing Finlandin hallitus 2021
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja, Kotipizza Group
Elli Siltala, johtaja, Valio
Anna Lehtisalo, toimitusjohtaja, Villivisio
Antti Korpiniemi, toimitusjohtaja, Berner
Jussi Tolvanen, toimitusjohtaja, Microsoft
Pasi Saarinen, varatoimitusjohtaja, Lindström
Anni Ronkainen, Chief Digital Officer, Kesko
Matti Urmas, toimitusjohtaja, Freja Transport & Logistics
Taru Nikulainen, toimitusjohtaja, Brunnen Communications
Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob the Robot
Tommi Rytkönen
Liiton toimitusjohtajana jatkaa Riikka-Maria Lemminki.
Lisätiedot:
Hallituksen puheenjohtaja Tommi Tervanen, puh. 050 525 6472
Toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki, puh. 040 578 1974, riikka@marketingfinland.fi
Avainsanat
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Marketing Finland on kasvava markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Jäseniämme yhdistää halu tehdä korkeatasoista markkinointia ja viestintää, jakaa omaa osaamistaan muille sekä jatkuvasti kehittää osaamistaan.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Young Lions Finland 2024 -suunnittelukilpailun voittajat on valittu: Nämä tiimit edustavat Suomea juhannusviikolla Cannesissa11.4.2024 16:30:42 EEST | Tiedote
Maamme lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat on palkittu 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa kilpailussa.
Young Lions Finland 2024 -kilpailun finaaliin 30 työtä15.3.2024 11:00:00 EET | Tiedote
Tänä vuonna kilpailuun osallistui 37 tiimiä yhteensä 53 kilpailutyöllä. Näistä shortlistalle nousi yhteensä 30 työtä. Kolme tiimiä sai shortille kaksi kilpailutyötä ja yksi tiimi peräti kolme.
Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote
Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.
Effie 2023 -finaaliin 25 markkinointityötä15.12.2023 09:00:00 EET | Tiedote
Effie Awards Finland 2023 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 25 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.
Tekoäly ja ESG pääprioriteetteja ICCO:n World PR -raportissa7.12.2023 10:34:08 EET | Tiedote
Viestintäjohtajat näkevät tekoälytyökalujen hallitsemisen tulevaisuuden tärkeimpänä taitona ja viestinnän investointien kohdistuvan eniten ESG:n osa-alueisiin vuonna 2024.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme