Töölön legendaarinen Rokkimäkki uudistuu

Helsingin Töölön Rokkimäkkiä remontoidaan maanantaista 17.4.2023 alkaen reilun viikon ajan. Remontin aikana ravintola on suljettu. Remontissa uusitaan ravintolasalin sisustus, joten Rock ’N’ Roll -teemaan kuuluvat esineet annetaan huutokaupattavaksi Ronald McDonald Lastentalosäätiölle.

Helsingin Töölön Rokkimäkki menee remonttiin, jonka aikana muun muassa ravintolasalin ilme uudistetaan. Ravintola on remontin aikana kokonaan suljettu noin puolentoista viikon ajan maanantaista 17.4. alkaen. Uudistettuun ravintolaan jätetään esille tauluja ja kitaroita muistoksi ravintolan Rock ’N’ Roll -vuosien ajalta.

Jo 1994 avattu legendaarinen Rock ’N’ Roll -teemainen McDonald’s-ravintola uudistaa sisustuksensa täysin. Suurin osa vanhoista sisustuselementeistä lahjoitetaan Ronald McDonald Lastentalosäätiölle huutokaupattaviksi. Myöhemmin järjestettävässä huutokaupassa on myynnissä useita Rokkimäkin sisustuksesta tuttuja elementtejä, kuten kitaroita, vitriinejä, moottoripyörä ja jukebox. Kaikki rahat menevät Ronald McDonald Lastentalosäätiön toiminnan tukemiseen.

Rokkimäkin lisäksi 90-luvulla Helsingissä avattiin kolme muutakin teemaravintolaa, jotka poikkesivat muista McDonald’s-ravintoloista sisustukseltaan, Kurvin Rallimäkki, aseman Spacemäkki ja Itäkeskuksen Leikkimaa. Nyt näistä neljästä teemaravintolasta viimeinenkin, Rokkimäkki, saa uudistetun ilmeen.

Remontin aikana Helsingin muut Mäkkärit palvelevat asiakkaita normaalisti.

Suomen McDonald’sin omistamien ravintoloiden operatiivinen päällikkö Sami Kortelainen, puh. 040 577 5570, sami.kortelainen (at) fi.mcd.com

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 119 maassa, yhteensä noin 39 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 38 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 72 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 274 M€ vuonna 2022. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 13 %. Ravintoloista 54 eli noin 75 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 10.