TRADEKA, KOTOSALLA SÄÄTIÖ JA YH KODIT YHTEISTYÖHÖN KEHITTÄMÄÄN IKÄIHMISTEN ASUMISPALVELUJA

30.6.2017 08:00 | Osuuskunta Tradeka

Tradeka, Kotosalla Säätiö ja YH Kodit ovat allekirjoittaneet sopimuksen Kotosalla-toiminnan kehittämisestä ja Yhdessä huomiseen Oy:n perustamisesta. Yhteistyön tavoitteena on kehittää ikäihmisille helposti saavutettavia arjen palveluita, jotka tuodaan heidän omaan kotiinsa. Lisäksi tavoitteena on edesauttaa vetovoimaisen, koko maan kattavan ja asiakkaiden tarpeita vastaavan, senioriasumiskonseptin syntymistä Suomeen.

Yhdessä huomiseen Oy:n tuotemerkki on Kotosalla, joka on asiakkaan arjen sujuvuutta ja viihtyvyyttä tukeva asumisen malli. Siinä keskeistä on palvelujen ja mukavan elämän välittyminen helposti ikääntyvän omaan kotiin. ”Olemme kehittäneet Kotosalla-konseptia pidemmän aikaa ja kokemukset ovat olleet kannustavia. Olemme iloisia, että yhteistyön kautta voimme parantaa nykyisten asukkaiden palveluja ja laajentaa Kotosalla-asumista palvelemaan entistä suurempaa asiakaskuntaa. Yhteistyö mahdollistaa myös uudenlaisten asumisen palvelujen kehittämisen”, kertoo Kotosalla Säätiön palvelujohtaja Tuija Kanto-Hannula.

YH Kodit Oy on merkittävä, asumiseen keskittyvä rakennuttaja Tampereen ja Turun seuduilla. ”Rakennutamme vuosittain 500 – 1 000 asuntoa ja Kotosalla-konsepti tukee erinomaisesti YH Kodit -konsernin tavoitteiden toteutumista. Uudella yhteistyöllä saamme huomattavasti lisää resursseja asumisen palveluiden kehittämiseen”, toteaa YH Kodit Oy:n toimitusjohtaja Janne Tuominen.

”Pidämme senioreiden asumispalveluja Tradekan kannalta kiinnostavana toimialana. Tavoitteenamme on mahdollistaa ja kehittää erilaisia ikääntyvien asumiseen liittyviä malleja ja myös tutkia mahdollisuutta tarjota uusia jäsenetuja jäsenistöllemme”, Osuuskunta Tradekan toimitusjohtaja Perttu Puro sanoo.

Lisätiedot:

Kotosalla Säätiö, palvelujohtaja Tuija Kanto-Hannula, puh. 050 344 3233 Osuuskunta Tradeka, toimitusjohtaja Perttu Puro, puh. 040 779 3436
YH Kodit -konserni, toimitusjohtaja Janne Tuominen, puh. 040 844 2125

Osuuskunta Tradeka on kotimainen omistajaosuuskunta, jolla on noin 240 000 jäsentä. Osuuskunnan ydinliiketoimintojen omistajaohjauksesta vastaava Tradeka-Yhtiöt Oy omistaa kokonaan hotelli- ja ravintolatoimintaa harjoittavan Restel Oy:n, lehtijakelua harjoittavan Lehtipiste Oy:n sekä sijoitustoimintaa harjoittavan Tradeka-sijoitus Oy:n. Osuuskunnan liikevaihto vuonna 2016 oli noin 490 miljoonaa euroa.

Kotosalla Säätiö on tuottanut senioriasumista yli 12 vuotta ja Kotosalla-asumisen piirissä on jo liki 1500 henkilöä Tampereella, Pirkkalassa, Nokialla, Kangasalla, Hämeenlinnassa, Turussa, Naantalissa ja Kaarinassa.

YH Kodit on monipuolisen asumisen palveluntarjoaja, joka toimii Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa. Asukkaat ovat löytäneet YH Kodeilta erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia koteja laajasta vuokra-, omistus- ja asumisoikeusasuntojen valikoimasta jo 40 vuoden ajan. Yhtiön tavoitteena on parantaa asukkaiden elämänlaatua tarjoamalla toimivia koteja ja yksilöllisiä tarpeita tukevia palveluja. YH Kodit omistaa yli 6 500 vuokra- ja asumisoikeusasuntoa Tampereella ja Turussa sekä niiden lähialueilla. Lisätietoa www.yhkodit.fi

TRADEKALTA MERKITTÄVÄ SIJOITUS MAAHANMUUTTAJIEN TYÖLLISTYMISTÄ EDISTÄVÄÄN KOTO-SIB-HANKKEESEEN22.12.2016 11:21Tiedote

Tradeka-Yhtiöt Oy on päättänyt sijoittaa 250 000 euroa Social Impact Bond -mallin mukaiseen Koto-SIB-rahastoon. Rahaston tavoitteena on tarjota noin 3000 maahanmuuttajalle mahdollisuus työelämälähtöiseen kotouttamiskoulutukseen, jolla edistetään maahanmuuttajien työllistymistä nopeutetussa aikataulussa. Tämä voi säästää yhteiskunnan varoja jopa 28 miljoona euroa.

Tradeka uudistaa strategiansa ja konsernirakenteensa26.3.2014 18:45Tiedote

Osuuskunta Tradekan edustajisto päätti tänään pidetyssä kokouksessaan Tradekan uudesta konsernirakenteesta. Uusi rakenne pohjautuu Tradekan päivitettyyn strategiaan, johon perustuen Osuuskunta keskittyy kannattavaan ja vastuulliseen kuluttajaliiketoimintaan sekä jäsentensä palkitsemiseen. Lisäksi Tradeka pyrkii yleishyödyllistä toimintaa tukemalla palauttamaan merkittävän osan taloudellisesta tuloksestaan takaisin suomalaiseen yhteiskuntaan.