TRADEKA-YHTIÖIDEN HALLITUKSESSA MUUTOKSIA

Tradeka-Yhtiöt Oy:n uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi on valittu toimitusjohtaja Tapani Hellstén. Hallituksen aiempi puheenjohtaja Raimo Luoma siirtyy pääministerin valtiosihteeriksi.

Tradeka-Yhtiöt Oy:n uusi hallituksen puheenjohtaja Tapani Hellstén.

Lisäksi Tradeka-Yhtiöt Oy:n hallituksen uudeksi varapuheenjohtajaksi on valittu rehtori Minna Lintonen ja hallituksesta pois jäävien Raimo Luoman ja Jussi Saramon tilalle uusiksi jäseniksi talous- ja hallintojohtaja Mikko Aaltonen sekä lehtori Mika Hentunen.

Tradeka-Yhtiöt Oy on pitkäjänteinen, vastuullinen ja kotimainen omistaja, joka vastaa Osuuskunta Tradekan ydinliiketoimintojen omistajaohjauksesta. Konserniin kuuluvat ravintolatoimintaa harjoittava Restel Oy, pakettiautomaattiliiketoimintaa ja lehtijakelua harjoittava Lehtipiste Oy, sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys Med Group Oy sekä sijoitustoimintaa harjoittava Tradeka-sijoitus Oy. Yhtiön omistukset on jaettu neljään kategoriaan: Omista ja kehitä, Sijoita ja turvaa, Luo uutta sekä Malta ja toteuta.

”Tradeka-Yhtiöiden omistukseen kuuluvat yritykset ovat keskeisiä toimijoita suomalaisessa palveluliiketoiminnassa. Otan vastaan innostuneena hallituksen puheenjohtajan tehtävän”, Tapani Hellstén toteaa. ”Tradeka on asettanut keskeiseksi tavoitteeksi, että sen omistamat yritykset ovat toimialojensa vastuullisimpia. Uskon tavoitteen motivoivan itseni lisäksi koko Tradeka-Yhtiöt Oy:n hallitusta”, Hellstén jatkaa.

”Vastuullisuuden lisäksi on luonnollisesti huolehdittava liiketoiminnan kannattavuudesta. Nämä tavoitteet eivät ole ristiriidassa keskenään ja Tradekan missio onkin kannattavuuden ja vastuullisuuden yhdistäminen”, Hellstén päättää.

Osuuskunta Tradeka, hallituksen puheenjohtaja Markus Aaltonen,
puh. +358 40 750 4940

Tradeka-Yhtiöt Oy, hallituksen puheenjohtaja Tapani Hellstén,
puh. +358 400 603 144

Tradeka-Yhtiöt Oy:n uusi hallituksen puheenjohtaja Tapani Hellstén.

TRADEKA PANOSTAA HOIVAN VASTUULLISUUTEEN28.3.2019 10:06:00 EETTiedote

Osuuskunta Tradekan edustajisto kokoontui Helsingissä 27.3.2019. Kokouksessaan se vahvisti tilinpäätöksen ja päätti ylijäämän käytöstä. Erityisesti edustajistoa puhututtivat hoivaliiketoiminnan vastuullisuuteen liittyvät kysymykset. Edustajisto sai selvityksen toimenpiteistä, joihin Tradeka on ryhtynyt varmistaakseen hyvän henkilöstöpolitiikan sekä liiketoiminnan vastuullisuuden. Kokouksessa käsiteltiin myös Tradekan hoivaan liittyviä yhteiskuntavastuuhankkeita.

OSUUSKUNTA TRADEKAN TUOTTO-OSUUSANTI ON AVATTU4.2.2019 10:07:31 EETTiedote

Osuuskunta Tradeka käynnisti maanantaina 4. helmikuuta 2019 tuotto-osuusannin, jossa se laskee liikkeelle 20 miljoonan euron arvosta tuotto-osuuksia. Yhden tuotto-osuuden hinta on 100 euroa ja osuuskunnan jäsen voi merkitä 1–300 osuutta eli yhteensä 100–30 000 euron arvosta. Henkilöjäsenet tekevät merkintähakemukset osuuskunnan sähköisessä Oma Tradeka - jäsenpalvelukanavassa. Palvelusta löytyy myös uusi jäsenaloitejärjestelmä, joka lisää jäsenten vaikuttamismahdollisuuksia.