TRALin valtuustoon 19 uutta edustajaa

Tradenomiliitto TRALin valtuustoon valittiin sähköisellä jäsenäänestyksellä 30 edustajaa seuraavalle kolmivuotiskaudelle. Vaaleihin ehdokkaita asettivat yhdeksän valitsijayhdistystä, joilla oli yhteensä 86 ehdokasta.

Valtuustovaaleissa noudatetaan suhteellista vaalitapaa. Vaaleilla valittujen edustajien lisäksi opiskelijoilla on valtuustossa viiden edustajan kiintiö ja opiskelijaedustajat valtuustoon nimeää Tradenomiopiskelijaliitto TROL.

TRAL:n valtuustoon tulivat valituiksi seuraavat henkilöt:

Aaltonen Niko

Salla Natunen, Lahti
Eemeli Rajala, Jyväskylä
Tero Tirkkonen, Espoo

Valtuusto valitsee keskuudestaan puheenjohtajiston järjestäytymiskokouksessaan elokuun lopussa. Samassa kokouksessa valtuusto valitsee myös liitolle uuden hallituksen seuraavalle kolmivuotiskaudelle. Valtuusto on TRALin ylin päättävä elin, joka vahvistaa liiton strategiset linjaukset, toimintasuunnitelmat ja talousarviot sekä päättää jäsenmaksun määrästä.

Satu Valldén, vaalilautakunnan puheenjohtaja

Esa Schön, johtava lakimies, vaalilautakunnan sihteeri

Tradenomiliitto TRAL on tradenomi- ja tradenomi (ylempi AMK)-tutkinnon suorittaneiden oma ammattijärjestö. Palvelemme ja edustamme tradenomeja työelämään ja koulutukseen liittyvissä kysymyksissä. TRAL on 32 000 jäsenellään Akavan viidenneksi suurin liitto.