Turun Messukeskuksen uusitut tilat käyttöön

Turun Messukeskuksen uusitut tilat saatiin viime viikonloppuna käyttöön sopivasti Turun Kirjamessuille ja Turun Ruoka- ja Viinimessuille. Suurtapahtumia riittää jatkossakin kiihtyvällä tahdilla, sillä tilat toimivat mm. Valtakunnallisen Yrittäjäpäivän areenana.

Turun Messukeskuksen sisäänkäynti on kokonaan uusittu. Muun muassa valokaton väriä voidaan vaihtaa tilanteen mukaan. Kuva: Jere Satamo.

Tapahtumatalon noin kolmen miljoonan remontti valmistui aikataulussaan ja täysin suunnitelmien mukaan. Suurimman muodonmuutoksen kokivat remontin yhteydessä aula, pääsisäänkäynti ja kokoustilat. Sisäpinnat on näissä tiloissa uusittu täysin. Alakerrassa on myös kaksi uutta, pienempää kokoustilaa.

−Modernisointi on tuonut tiloihin lisää asiakasystävällisyyttä ja näyttävyyttä, toteaa toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila tyytyväisenä.

−Hankkeen suunnittelusta vastasi LPR-arkkitehdit ja työt valmistuivat hienosti ja ajallaan. Olemme tyytyväisiä lopputulokseen.

Turun Messukeskus on rakennettu 1987, ja se kerää vuosittain lähes 200 000 kävijää.

Turun Messukeskuksen 11 kokoustilaa ovat nyt ilmeeltään raikkaita ja moderneja. Remontin yhteydessä on parannettu mm. ilmastointia, kalustusta ja kokoustekniikkaa. Aulan ja pääsisäänkäynnin suuret led-näytöt tuovat lisää näkyvyysmahdollisuuksia tapahtumatiloihin. Komeaa pääaulaa voidaan käyttää entistä tehostetummin mm. näyttelytilana pienemmille kokonaisuuksille. Esimerkiksi iltajuhliin aulaan saadaan valokaton kautta tunnelmaa. Tilat taipuvat niin pieniin tilaisuuksiin kuin mm. lähes 6000 vieraan iltajuhliin lautastarjoiluineen. Uudistusten yhteydessä parkkialueella otettiin käyttöön myös neljä julkista sähköautojen latauspistettä. Latauspalvelusta vastaa Virta.

Hannele Wolf-Mannila
hannele.wolf-mannila@turunmessukeskus.fi

Turun Messukeskuksen korkeassa aulatilassa on mm. suuri led-näyttö. Aulassa voidaan järjestää mm. pienempiä messuja ja näyttelyitä. Kuva: Jouni Virtanen.
Kaikki kokoustilat on uusittu. Ne ovat ilmeeltään raikkaat ja moneen käyttöön taipuva. Kuva: Jouni Virtanen.

Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun8.2.2019 10:31:44Tiedote

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.

Turun Kirjamessut 4.-6.10. uudistuu - Ensi syksyn messuteemoiksi nousevat teatteri, ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutukset ja lukutaito31.1.2019 13:00:00Tiedote

Turun Kirjamessujen tiedote, julkivapaa 31.1.2019 kello 13. Turun Kirjamessujen teemoittelu uudistuu - tulevina vuosina messuteemoiksi nostetaan kirjallisuuden lisäksi rinnalle myös muita taiteenlajeja. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Uudistuksen myötä Kirjamessut siirtyy teemoitteluun, jossa poikkitaiteellisen pääteeman ohella on vuosittain yksi tai muutamia keskeisiä ajankohtaisteemoja, jotka käsittelevät kulloinkin ajassa liikkuvia ilmiöitä ja puheenaiheita.

Kutsu: Turun Kirjamessut uudistuu28.1.2019 09:18:29Kutsu

Mediakutsu 28.1. / Turun Kirjamessut 2019. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Tämä, vuodesta 1990 järjestetty messutapahtuma, kerää vuosittain yli 20 000 kirjan ystävää saman katon alle. Sadat ajankohtaiset ohjelmanumerot ja kirja- ja kulttuurivieraat kiinnostavat yleisöä. Vuosittain vaihtuvat aiheet ja teemat esittelevät elämän kirjon. Kiinnostavat keskustelut messuilla tuovat esille niin pieniä kuin suuriakin puheenaiheita. Samaan aikaan Kirjamessujen kanssa järjestetään myös Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45:16Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15:22Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.