Turun Messukeskuksen uusitut tilat käyttöön

Turun Messukeskuksen uusitut tilat saatiin viime viikonloppuna käyttöön sopivasti Turun Kirjamessuille ja Turun Ruoka- ja Viinimessuille. Suurtapahtumia riittää jatkossakin kiihtyvällä tahdilla, sillä tilat toimivat mm. Valtakunnallisen Yrittäjäpäivän areenana.

Turun Messukeskuksen sisäänkäynti on kokonaan uusittu. Muun muassa valokaton väriä voidaan vaihtaa tilanteen mukaan. Kuva: Jere Satamo.

Tapahtumatalon noin kolmen miljoonan remontti valmistui aikataulussaan ja täysin suunnitelmien mukaan. Suurimman muodonmuutoksen kokivat remontin yhteydessä aula, pääsisäänkäynti ja kokoustilat. Sisäpinnat on näissä tiloissa uusittu täysin. Alakerrassa on myös kaksi uutta, pienempää kokoustilaa.

−Modernisointi on tuonut tiloihin lisää asiakasystävällisyyttä ja näyttävyyttä, toteaa toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila tyytyväisenä.

−Hankkeen suunnittelusta vastasi LPR-arkkitehdit ja työt valmistuivat hienosti ja ajallaan. Olemme tyytyväisiä lopputulokseen.

Turun Messukeskus on rakennettu 1987, ja se kerää vuosittain lähes 200 000 kävijää.

Turun Messukeskuksen 11 kokoustilaa ovat nyt ilmeeltään raikkaita ja moderneja. Remontin yhteydessä on parannettu mm. ilmastointia, kalustusta ja kokoustekniikkaa. Aulan ja pääsisäänkäynnin suuret led-näytöt tuovat lisää näkyvyysmahdollisuuksia tapahtumatiloihin. Komeaa pääaulaa voidaan käyttää entistä tehostetummin mm. näyttelytilana pienemmille kokonaisuuksille. Esimerkiksi iltajuhliin aulaan saadaan valokaton kautta tunnelmaa. Tilat taipuvat niin pieniin tilaisuuksiin kuin mm. lähes 6000 vieraan iltajuhliin lautastarjoiluineen. Uudistusten yhteydessä parkkialueella otettiin käyttöön myös neljä julkista sähköautojen latauspistettä. Latauspalvelusta vastaa Virta.

Hannele Wolf-Mannila
hannele.wolf-mannila@turunmessukeskus.fi

Turun Messukeskuksen korkeassa aulatilassa on mm. suuri led-näyttö. Aulassa voidaan järjestää mm. pienempiä messuja ja näyttelyitä. Kuva: Jouni Virtanen.
Kaikki kokoustilat on uusittu. Ne ovat ilmeeltään raikkaat ja moneen käyttöön taipuva. Kuva: Jouni Virtanen.

Turun Kirjamessuilla syksyn puheenaiheet dekkareista demokratiaan - Sauli Niinistö, Liza Marklund, teemamaa Viron eturivin kirjailijat Turun Messukeskuksessa 5.-7.10.4.10.2018 11:00Tiedote

Tiedote 4.10.2018. Merkkivuottaan viettävä Viro juhlii teemana myös Turun Kirjamessuilla 5.-7.10. Turun Messukeskuksessa. Kirjamessuilla nähdään kaikkiaan yli 450 ohjelmanumeroa, ja keskusteluissa nousevat esiin ajankohtaiset aiheet niin suomalaisesta kuin virolaisesta yhteiskunnasta. Samanaikaisesti Turun Messukeskuksessa nautiskellaan myös Turun Ruoka- ja Viinimessuista sekä Levymessuista.