Turun Messukeskuksen uusitut tilat käyttöön

Turun Messukeskuksen uusitut tilat saatiin viime viikonloppuna käyttöön sopivasti Turun Kirjamessuille ja Turun Ruoka- ja Viinimessuille. Suurtapahtumia riittää jatkossakin kiihtyvällä tahdilla, sillä tilat toimivat mm. Valtakunnallisen Yrittäjäpäivän areenana.

Turun Messukeskuksen sisäänkäynti on kokonaan uusittu. Muun muassa valokaton väriä voidaan vaihtaa tilanteen mukaan. Kuva: Jere Satamo.

Tapahtumatalon noin kolmen miljoonan remontti valmistui aikataulussaan ja täysin suunnitelmien mukaan. Suurimman muodonmuutoksen kokivat remontin yhteydessä aula, pääsisäänkäynti ja kokoustilat. Sisäpinnat on näissä tiloissa uusittu täysin. Alakerrassa on myös kaksi uutta, pienempää kokoustilaa.

−Modernisointi on tuonut tiloihin lisää asiakasystävällisyyttä ja näyttävyyttä, toteaa toimitusjohtaja Hannele Wolf-Mannila tyytyväisenä.

−Hankkeen suunnittelusta vastasi LPR-arkkitehdit ja työt valmistuivat hienosti ja ajallaan. Olemme tyytyväisiä lopputulokseen.

Turun Messukeskus on rakennettu 1987, ja se kerää vuosittain lähes 200 000 kävijää.

Turun Messukeskuksen 11 kokoustilaa ovat nyt ilmeeltään raikkaita ja moderneja. Remontin yhteydessä on parannettu mm. ilmastointia, kalustusta ja kokoustekniikkaa. Aulan ja pääsisäänkäynnin suuret led-näytöt tuovat lisää näkyvyysmahdollisuuksia tapahtumatiloihin. Komeaa pääaulaa voidaan käyttää entistä tehostetummin mm. näyttelytilana pienemmille kokonaisuuksille. Esimerkiksi iltajuhliin aulaan saadaan valokaton kautta tunnelmaa. Tilat taipuvat niin pieniin tilaisuuksiin kuin mm. lähes 6000 vieraan iltajuhliin lautastarjoiluineen. Uudistusten yhteydessä parkkialueella otettiin käyttöön myös neljä julkista sähköautojen latauspistettä. Latauspalvelusta vastaa Virta.

Hannele Wolf-Mannila
hannele.wolf-mannila@turunmessukeskus.fi

Turun Messukeskuksen korkeassa aulatilassa on mm. suuri led-näyttö. Aulassa voidaan järjestää mm. pienempiä messuja ja näyttelyitä. Kuva: Jouni Virtanen.
Kaikki kokoustilat on uusittu. Ne ovat ilmeeltään raikkaat ja moneen käyttöön taipuva. Kuva: Jouni Virtanen.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.

Yli 50 näytteilleasettajaa hyvällä asialla – vapaaehtoiset messujen pääsylippumaksut Saaristomeren hyväksi7.11.2018 10:12Tiedote

Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Tapahtumassa on 54 näytteilleasettajaa. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä yhdessä hallissa laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Tiikeri-pomppulinna.

Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.31.10.2018 11:40Tiedote

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.