Tykkimäki

Tykkimäen huvipuiston kesässä uutuuksia ja artistikentän kärkinimiä

Uudistunut Tykkimäen huvipuisto avasi vuoden 2023 huvittelukesän torstaina 18.5.2023. Vesipuisto Aquapark avattiin lauantaina 3.6.2023. Kaakkois-Suomen merkittävintä matkailukohdetta täydentää kotimaan matkailun uusin helmi –Tykkimäki Resort.

Tykkimäen huvipuisto toivottaa kaikki huvittelijat vauvasta vaariin tervetulleiksi viettämään kesän parasta päivää. Tänä vuonna esittelemme laiteuutuutena Seikkailu-kiipeilyratakokonaisuuden, jonka kymmenestä radasta löytyy sopivaa haastetta ensikertalaisille ja kokeneille. Huvipuistosta sekä kävelymatkan päästä vesipuisto Aquaparkista ja upouudelta Tykkimäki Resortilta Käyrälammen rannalta löytyy tekemistä usean päivän kesäiselle retkelle.

Huvipuiston uudistukset näkyvät jo päivitetyllä sisääntuloportilla, jossa vieraita tervehtii Nelosen Nyt jos koskaan -ohjelmassa toteutettu upea muraali. Ravintoloidemme ja kioskiemme tarjontaa on myös uudistettu erikoisruokavaliot huomioiden ja herkkuja löytyy moneen makuun perinteisistä hattaroista överidonitseihin ja kuplateeheen. Ravintola Raveliinissa koko perhe syö mahansa täyteen pizza- ja salaattibuffetissa.

Tykkimäen huvipuiston uutuus kesälle 2023 on Seikkailu-kiipeilyratakokonaisuus

Tykkimäen huvipuistoon on valmistunut toukokuussa täysin uusi kiipeilyratakokonaisuus – Seikkailu. Seikkailussa on kymmenen erilaista kiipeilyrataa, joista osa soveltuu ensikertalaisille ja osa kokeneemmille kiipeilijöille. Kiipeilyradoilta on myös upeat näkymät huvipuistoon sekä Käyrälammelle Tykkimäki Aquaparkiin ja Tykkimäki Resortille.

Seikkailu-kiipeilyratakokonaisuuteen kuuluu neljä harjoitusrataa, yksi helppo alarata, kaksi keskivaikeaa ylärataa ja kolme haastavampaa ylärataa. Kiipeilyratojen pituusraja on harjoitus- ja alaradoilla sekä kahdella keskivaikealla yläradalla 110 cm ja haastavimmilla yläradoilla 130 cm. Seikkailun on valmistanut FaszinatourGmbH.

Kiipeillessä käytetään aina turvavaljaita ja kypärää. Huvipuiston henkilökunta opastaa radalla liikkumiseen, valvoo turvallisuutta ja auttaa tarvittaessa kiipeilijöitä. Seikkailun kiipeilyradoille pääsee rannekkeella tai laitelipulla, kun huvipuisto on avoinna. Päivän viimeiset kiipeilijät otetaan vastaan radalle klo 18.00. Kovalla sateella, ukonilmalla ja hyvin tuulisella säällä kiipeilyrata on suljettu.

Huippunimet nousevat lavalle Tykkimäen Huvipuiston kesäkonserteissa

Tykkimäen Huvipuiston suosituissa kesäkonserteissa lavalle nousevat jälleen Suomen musiikkikentän huippuartistit. Tykkimäen Huvilavetilla on vuosien varrella nähty niin suomirokin klassikoita kuin uusimpia tähtinimiä. Heinäkuun jokaisena torstaina järjestettävät keikat ovat ikärajattomia, mikä mahdollistaa musiikkielämyksen koko perheelle.

Tänä kesänä konserttiputken käynnistää suomalaista mielenmaisemaa koskettavasti kuvaava Arttu Wiskari. Heinäkuun aikana yhteislaulu raikaa taatusti, kun hittikimaransa lavalle tuovat Dingo, yksi kaikkien aikojen suosituimmista suomalaisista yhtyeistä, 2020-luvun suursuosikki Portion Boys ja energinen poprockin kiintotähti Irina.

- Odotamme innolla tulevaa huvipuistokesää sekä konsertteja! Huvipuisto on uniikki ympäristö livemusiikille ja toivotammekin niin artistit kuin yleisönkin lämpimästi tervetulleeksi Tykkimäkeen nauttimaan kesäisistä illoista, kertoo huvipuistopäällikkö Pilvi Serola.

Konserttiliput ovat myynnissä Tykkimäen verkkokaupassa ja niitä voi ostaa myös huvipuiston lippukassoilta. Konsertti-iltoina ilmainen sisäänpääsy huvipuistoon päättyy klo 16.

Konserttiaikataulu:

6.7. Arttu Wiskari

13.7. Dingo

20.7. Portion Boys

27.7. Irina

Konsertit alkavat klo 19.00 ja ovat ikärajattomia.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Tykkimäen huvipuisto

Tykkimäki

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Tykkimäki

Tykkimäen huvipuisto, Aquapark ja Actionpark toivottavat kesän 2024 matkailijat tervetulleiksi – huvipuistossa uutuuslaite Horisontti ja artistikentän kärkinimiä2.4.2024 13:01:16 EEST | Tiedote

Tykkimäen kaikki kolme huvittelukohdetta ovat jälleen avoinna kesällä 2024. Tykkimäen huvipuiston portit avautuvat lauantaina 18.5. ja vesipuisto Aquaparkin altaat lauantaina 8.6.2024. Uudistunut sisäaktiviteettipuisto Actionpark palvelee läpi kesän Kouvolan Prismakeskuksessa. Kaakkois-Suomen merkittävintä matkailukohdetta täydentää Tykkimäki Resort – täydellinen tukikohta kesän parhaalle huvipuistoreissulle.

Tykkimäen Vapaa-aikakeskus Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu27.10.2021 10:05:15 EEST | Tiedote

Tykkimäen Vapaa-aikakeskus Oy:n hallitus on valinnut uudeksi toimitusjohtajaksi KSO:n matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Mikko Virtasen. Virtanen aloittaa tehtävässä 1.11.2021 alkaen. Tykkimäen Vapaa-aikakeskus Oy:n koko osakekanta siirtyi Kymen Seudun Osuuskaupan omistukseen keväällä 2021 ja samassa yhteydessä sovittiin, että Sakari Pasasen toimitusjohtajuus päättyy 31.10.2021. Pasanen on Tykkimäen Vapaa-aikakeskus Oy:n hallituksen käytettävissä neuvonantajana vuoden 2021 loppuun asti. - Tykkimäen Vapaa-aikakeskus on ollut merkittävä matkailukohde Kymenlaaksossa jo usean vuosikymmenen ajan. Haluamme kiittää Sakaria hänen arvokkaasta työpanoksestaan Kymenlaakson alueen matkailun kehittämisessä. Käynnissä olevilla ja tulevaisuudessa tehtävillä investoinneilla tulemme entisestään vahvistamaan Tykkimäen alueen roolia koko Kymenlaakson matkailun kärkihankkeena, kertoo KSO:n toimitusjohtaja Harri Miettinen. - Haluan myös omasta puolestani kiittää Sakaria alueen matkailun kehittäm

Tykkimäen Huvipuiston kesäkonsertit järjestetään tänä kesänä – lavalle nousee Suomen huippuartisteja22.6.2021 15:29:41 EEST | Tiedote

Tykkimäen Huvipuistossa on järjestetty jo useiden vuosien ajan suositut kesäkonsertit, joissa heinäkuun jokaisena torstaina lavalle nousee Suomen huippuartisteja. Lavalla on nähty niin suomirokin klassikoita kuin artistitaivaan uusimpia tähtiäkin. Viime kesänä konsertit jouduttiin perumaan koronatilanteen johdosta. Tänä kesänä suositut konsertit järjestetään jälleen ja lavalle nousevat mm. historiallisen määrän Emma-pystejä kahminut BEHM sekä suomirokin legendat Popeda, Neljä Ruusua ja Kolmas Nainen. - On hienoa, että pääsemme järjestämään konsertit tänä kesänä. Toivotamme artistit ja katsojat erittäin lämpimästi tervetulleeksi ja nauttimaan pitkästä aikaa livemusiikista huvipuiston uniikkiin miljööseen, kertoo Tykkimäen toimitusjohtaja Sakari Pasanen. Tykkimäen laaja alue mahdollistaa turvavälien pitämisen ja katsojilta toivotaan voimassa olevien koronaohjeistuksien noudattamista. - Asiakkaiden terveysturvallisuudesta huolehtiminen on osa jokapäiväistä toimintaamme huvipuistossa ja sa