Uusi McDonald’s-ravintola suunnitteilla Saloon

McDonald’s hakee rakennuslupaa Saloon kesällä 2022 avattavalle ravintolalle. Ympäri vuorokauden palveleva ravintola on tarkoitus rakentaa Hämeentien ja Ohikulkutien risteysalueelle.

Mikäli rakennuslupa myönnetään, saadaan Saloon noin kuuden vuoden tauon jälkeen jälleen McDonald’s-ravintola. Uusi ravintola on tarkoitus rakentaa osoitteeseen Hämeentie 37.

Ympäri vuorokauden toimivaan ravintolaan tulee pöytiintarjoilu, digitaaliset tilauskioskit, sisäleikkipaikka ja kahden tilauspisteen autokaista.

McDonald’s oli viime vuonna myynnillä mitattuna Suomen suurin hampurilaisketju, ja sen strategiana on kasvaa lähitulevaisuudessa voimakkaasti myös muualla Suomessa.

”Avasimme kesällä uuden ravintolan Vaasaan ja olemme ilmoittaneet jo avaavamme uudet ravintolat myös Nokialle, Seinäjoelle ja Turkuun”, Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson sanoo.

Uutta ravintolaa suunnitellaan jo olemassa olevaan palvelukeskittymään, jossa toimivat myös muun muassa Gigantti, Voimaeläin, Lidl, Musti ja Mirri, Motonet ja Rusta.

”On hienoa, että pääsemme taas palvelemaan myös Salon seudun asukkaita hyvälle liikepaikalle. Avauduttuaan ravintola tarjoaa monipuolisia työtehtäviä noin 60 paikalliselle nuorelle”, Johansson sanoo.

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. +358 40 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

Havainnekuva

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 35 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 65 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 218,7 M€ vuonna 2020. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna yli 6 %. Ravintoloista 55 eli noin 85 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 12.