Uusissa Storytel Original -äänikirjasarjoissa seurataan rocktähden pakomatkaa ja tavallisen naisen muutosta murhaajaksi

Storytel on julkaissut marraskuun lopussa kaksi uutta Storytel Original -sarjaa. Venla Hiidensalon Tähdenlento vie pakomatkalle Meksikon aavikolle, ja Carita Forsgrenin sarjassa Kaikki Eevistä mallikelpoinen nuori nainen ryhtyy murhaajaksi.

Venla Hiidensalon vimmainen on the road -tarina Tähdenlento vie kuuntelijan Meksikon aavikolle, missä menneisyyden aaveet heräävät eloon. Maailmankuulun rocktähden Stellan konsertissa tapahtuu onnettomuus, ja tähti lähtee pakomatkalle toimittaja Joelin kanssa. Autiomaassa Stella yrittää selvittää, mitä tapahtui hänen entiselle poikaystävälleen Cielo Negrolle, ja Joel kohtaa omat demoninsa.

Helsinkiläinen kirjailija kertoo tehneensä nuorena kaksi reppureissua Meksikoon. Kokemus vaikutti häneen vahvasti: se sai arvostamaan hyvinvointivaltiota uudella tavalla sekä avasi silmät kolonialismin jäljille ja alkuperäiskulttuurin asemalle.

”Olen sittemmin pyrkinyt käymään Meksikossa joka talvi. Meksikossa on yhä lumoa, joka läpeensä rationaalisessa läntisessä maailmassa on välillä kadoksissa. Siellä osataan nauraa jopa kuolemalle, ja poisnukkuneet rakkaat saapuvat tervehtimään eläviä jokaisena Kuolleiden päivänä.”

Hiidensalo on kirjoittanut aiemmin kolme romaania. Tähdenlento on hänen ensimmäinen Storytel Original -sarjansa. Sarjan lukee näyttelijä Elsa Saisio.

Toisessa Storytel Original -uutuudessa Kaikki Eevistä sukelletaan murhaajan pään sisään. Eevi on nuori ohjelmistosuunnittelija ja vaikuttaa mallikelpoiselta kansalaiselta. Miesystävän kanssa on häät suunnitteilla ja lapset haaveissa. Eevissä kuitenkin piilee pimeys: tarpeen tullen hän tappaa, vieläpä tehokkaasti.

Carita Forsgren sanoo saaneensa inspiraatiota Eevin hahmoon siitä, kun hän huomasi, että moni nainen haluaa suunnitella elämänkulkunsa etukäteen.

”Tietyssä iässä löydetään ihannepuoliso, koulitaan hänestä sellainen kuin nainen haluaa, sitten on vuorossa unelma-asunto, koira ja lapset, ja tietysti upea oma ura. Eevissä vedin suunnitelmahakuisuuden äärimmilleen: hän on valmis vaikka tappamaan saadakseen pitää ihanne-elämänsä”, Forsgren kuvailee.

”En halunnut antaa liian helppoa selitystä Eevin käytökselle ja kyvylle tappaa, joten hän sai ehjän lapsuudenkodin ja mukavat vanhemmat.”

Forsgren on Tampereella asuva kirjailija, kuvittaja ja graafinen suunnittelija, joka on kirjoittanut useita romaaneja ja novelleja. Sarjan lukee näyttelijä Pihla Pohjolainen.

Storytel Original -äänikirjasarjat on kirjoitettu suoraan suoraan kuunneltaviksi. Suomen Storytel julkaisee tänä vuonna yhteensä noin 40 äänikirjasarjaa, joista puolet on kotimaisia ja puolet käännettyjä. Sarjat ovat kuunneltavissa vain Storytel-kirjapalvelussa.

Lisätietoa: Kustannustoimittaja Meri Liukkonen, meri.liukkonen@storytel.com, puh. 050 323 7984

Venla Hiidensalo: Tähdenlento – äänikirjasarjan kansikuva
Carita Forsgren: Kaikki Eevistä – äänikirjasarjan kansikuva

Storytel on digitaalinen kirjapalvelu, jossa käyttäjä voi kuunnella äänikirjoja ja lukea e-kirjoja rajattomasti älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta. Ruotsalaisten Jonas Tellanderin ja Jon Haukssonin vuonna 2005 perustama Storytel on Pohjoismaiden suurin äänikirjapalvelu ja toimii tällä hetkellä jo 14 eri maassa.

Storytel julkaisi ensimmäisen kotimaisen lastenäänikirjasarjansa: Aapelinkatu 8:ssa on tilaa niin villikoille kuin viilipytyille17.10.2018 10:13Tiedote

Storytel on juuri julkaissut ensimmäisen lapsille suunnatun kotimaisen Storytel Original -äänikirjasarjansa Aapelinkatu 8. Elina Pullin kirjoittamassa lämminhenkisessä sarjassa kirjava kaveriporukka leikkii kerrostaloyhtiön pihalla ja selvittää arvoituksia. 10-osaisen sarjan lukee näyttelijä Paavo Kerosuo, ja tarina sopii etenkin 6–12-vuotiaille.