Alko Oy

Valmistujaisviikonloppu tuo piikin kuplivien myyntiin

Jaa
Valmistujaisia edeltävänä perjantaina ja lauantaina kuohuviinin myynti kasvaa noin 35 prosenttia.

Kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna nostetaan malja ammatteihin, ylioppilaiksi tai ylempiin tutkintoihin valmistuneille. Valmistujaisviikonloppu näkyy myös Alkoissa, sillä kuohujuomia ostetaan tänä aikana normaalia enemmän.

Valmistujaisviikonloppuna kuohuviinin myynnin arvioidaan kasvavan noin 35 prosenttia. Päivänsankareille skoolataan laadukkailla tuotteilla, sillä samppanjoiden myynnin arvioidaan kasvavan yli 55 prosenttia. Arviot perustuvat edellisvuoden myyntilukuihin.

Valmistujaisten lähestyessä tekemistä riittää. Alkon verkkokaupasta voi valmistujaisjuomat tilata kätevästi ennakkoon. Tuotteiden toimitusajat vaihtelevat. Siksi tilauksen tekemisen ja juhlien väliin on hyvä jättää riittävästi aikaa.

Huomaavaiset juhlanjärjestäjät muistavat myös autoilevat tai muusta syystä alkoholittomia tuotteita suosivat vieraansa. Valmistujaisissa alkoholittomia juomia kuluu usein runsaasti, koska vieraat saattavat kiertää pistäytymässä useissa eri juhlissa. Alkon 85-juhlavuoden mocktailit sopivat hyvin trendikkääksi alkoholittomaksi maljajuomavaihtoehdoksi.

Hyvin valittu kuohuviini kruunaa erityisen hetken

Kuohuviini ei ole pelkkä onnittelumalja, vaan se on myös tyylikäs valinta juhlissa tarjottaville ruoille. Kuohuviinin valinnassa onkin tärkeää, että se on sopusoinnussa juhlissa tarjottavien ruokien kanssa. ”Keveämmän tyylin cava ja runsaan hedelmäinen prosecco ovat hyviä valintoja, kun juhlien ruoissa korostuvat kevyet ja raikkaat maut. Samppanja ja pitkään sakkakypsytetty kuohuviini ovat taas oivia valintoja täyteläisempien tarjottavien kumppaneiksi”, kertoo palvelu- ja tuotekouluttaja Selma Wennonen. Kuohuviini on myös trendikäs kumppani juhlien jälkiruoille. Kakuille ja muille makeille herkuille kannattaa valita hieman makeampi kupliva.

Kuohuviinin tarjoilulämpötila on 5–8 °C. Se syntyy pitämällä juomaa jääkaapissa kolmisen tuntia. Jos pullo pitää viilentää nopeasti, pullo kannattaa panna hetkeksi vesi-jääseokseen.

Papereita kysytään joka kolmas sekunti

Päättäjäisviikonloppu tuo paljon nuoria asiakkaita Alkon myymälöihin, joten papereita kysytään tällä viikolla erityisen tiheään. Alkossa ikä tarkistetaan kaikilta alle 30-vuotialta vaikuttavilta asiakkailta. Viime vuonna Alkossa kysyttiin paperit 3,8 miljoonaa kertaa – joka kolmas sekunti myymälöiden ollessa auki.

Alko käynnisti toukokuussa myynninvalvonnan kampanjan, jossa pyritään asenteisiin vaikuttamisen kautta vähentämään alkoholin välittämistä alaikäiselle. Kieltäytymiskoulu on videosarja, jossa esitellään näyttelijä Armi Toivasen opastuksella erilaisia tapoja kieltäytyä alaikäisten hakupyyntöistä. Kampanja näkyy toukokuun viimeisillä viikoilla myymälöissä, Alkon verkkosivuilla ja somekanavissa.

Yhteyshenkilöt

viestintäasiantuntija Elina Tompuri, 020 711 5608
viestintäpäällikkö Ilari Ceder, 020 711 5449
palvelu- ja tuotekouluttaja Selma Wennonen, 020 711 5848

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye