VÄRLDENS VACKRASTE ORD OCH TONER - Från Tyskland! - framförda av sopranen JOHANNA RUSANEN- KARTANO, pianisten VILLE MATVEJEFF och författaren Outi Pakkanen

Åbo bokmässa och Åbo musikfestspel ordnar torsdagen 26.5.2016 kl.18.00-19.30 (på adressen Goethe-Institut, Salomongatan 5 B, 00100 Helsingfors) en temakväll för tysk musik och litteratur. Evenemanget hänger ihop med Åbo bokmässas (30.9 - 2.10) Tyskland tema. Åbo mässcentrum gästas då av en mängd tyska gäster, så som Marion Brasch, Marica Bodrožić, Jenny Erpenbeck, Mirna Funk, Wladimir Kaminer, Sylvia Löhken, Terézia Mora, Stefan Moster och Jan Costin Wagner. På agendan finns också intressanta och aktuella diskussioner om bl.a. invandring. Goethe-Institut fungerar som värd för de tyska författarnas besök i Åbo. Åbo musikfestspel ordnas 11-20.8.2016.

Under Världens vackraste ord och toner - från Tyskland! - evenemanget framför sopranen Johanna Rusanen-Kartano och pianisten och Åbo musikfestspels konstnärliga ledare Ville Matvejeff tysk musik, och Rusanen-Kartano och författaren Outi Pakkanen (Otava) samtalar om sina favoriter bland tysk musik och litteratur.

Diskussionen leds av Åbo musikfestspels verksamhetsledare Liisa Ketomäki. Ketomäki och Åbo bokmässas programchef Jenni Haukio presenterar också sina kommande evenemang.

Evenemanget är gratis och platserna fylls i ankomstordning. Det ryms ca 90 personer i Goethe-institutets utrymmen.

Varmt välkomna!

Tilläggsinformation:

Åbo musikfestspel, verksamhetsledare Liisa Ketomäki, tel. 040 740 6200, liisa.ketomaki@tmj.fi, www.tmj.fi, www.facebook.com/turunmusiikkijuhlat
Goethe-Institut Finnland, chef Mikko Fritze, mikko.fritze@helsinki.goethe.org
Åbo bokmässa, kommunikationschef Taina Pärkö-Luotonen, tel. (040) 505 6424, taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi, www.kirjamessut.fiwww.facebook.com/turunkirjamessut

Meddelande med bilderna: http://www.turunmessukeskus.fi/sv/varldens-vackraste-ord-och-toner-fran-tyskland/

Följ Turun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja Kongressikeskus

Senaste pressmeddelandena från Turun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja Kongressikeskus