Varsinais-Suomi tarjoaa töitä noin 3000:lle messuilla Turussa tänään

Tiedote 22.11.2017. Turun Messukeskuksessa järjestetään ensimmäistä kertaa tapahtuma nimeltään Rekryexpo 22.11. Rekrytointitapahtumassa on ennakkotietojen mukaan tarjolla yli 3 000 avointa työpaikkaa, joko nyt tai puolen vuoden sisällä. Työtä tarjoavia tahoja on 63. Muun muassa Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa, on järjestänyt tapahtumaan bussikuljetuksia eri puolilta Suomea. Messuvieraita odotetaan mm. Helsingistä ja Tampereen suunnalta.

Tapahtumapäivän aikana, klo 14 alkaen, järjestetään suoria työhaastatteluja. Niin kutsuttu Speed datingin eli pikahaastattelumahdollisuuden järjestää aTalent Recruiting. Töitä tarjoavia yrityksiä on tähän ilmoittautunut mukaan 11. Ennakkoilmoittautuneita on jo useita kymmeniä.

Työnantajapuheenvuoroja on messuilla yli 30. Työnantajat ovat valmistautuneet huolellisesti esittelyyn, sillä monilla aloilla on pula tekijöistä. Avoimista työpaikoistaan kertovat mm. Valmet Automotive, Meyer Turku Oy, Yara Suomi Oy, R-kioski, Raumaster, Cargotec, Viking Line ja useat lähialueen kaupungit.

Tapahtumaan voi myös tulla kuuntelemaan ajankohtaisia puheenvuoroja tämän päivän työelämästä. Työelämäprofessori Pauli Aalto-Setälä kertoo messuvieraille miten työ muuttuu. Digitaalinen vallankumous, sen eteneminen ja yhteistyötaitojen kehittäminen ovat teemoina tässä klo 11 alkavassa puheenvuorossa. Tarjolla on myös vinkkejä työhaastatteluun ja siitä, miten erottautua työnhakijoista vapaaehtoistoiminnan avulla.

Rekryexpo sijoittuu messukeskuksen aula- ja auditoriotiloihin ja sen sisäänpääsy on maksuton.

Tapahtumakokonaisuus järjestetään yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja TS-Yhtymän medioiden kanssa.

Näytteilleasettajat: http://www.turunmessukeskus.fi/naytteilleasettajat/rekryexpo/

Ohjelmat: http://www.turunmessukeskus.fi/ohjelma/rekryexpo-ohjelma/

www.rekryexpo.fi

22.11.2017 Turun Messukeskus
Avoinna kello 10-18
#rekryexpo

Lisätiedot messuista:

Turun Messukeskus Oy, Krista Ahonen, projektijohtaja, puh. 050 594 9641, krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon 12.1.14.12.2017 12:04Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 12.-14.1. Tapahtuman järjestää yhdessä Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Tänä vuonna nähdään mm. mitä on taitoajo aikaa vastaan, kun ratissa ovat caramba-ajon huippukuljettajat, vaikeat ratakuviot ja perässä matkailuvaunu. Messuilla palkitaan parhaat caravan-alueet ja tällä kertaa myös koiraystävällisin leirintäalue.

Varsinais-Suomi tavoittelee työntekijöitä RekryExpo-tapahtumassa − tarjolla on tuhansia työtehtäviä16.11.2017 12:08Tiedote

Yli 3000 avointa työpaikkaa odottaa Turun Messukeskuksessa 22.11. järjestettävillä RekryExpo-messuilla. Noin 60 yritystä hakee osaavaa henkilökuntaa tapahtuman ja työpaikkailmoittelun yhteisvoimalla. Messuilla on myös muita puheenvuoroja, kuten mm. käytännön neuvoja työnhakuun. Rekryexpo sijoittuu messukeskuksen aula- ja auditoriotiloihin ja sisäänpääsy on maksuton.