Varsinais-Suomi tarjoaa töitä noin 3000:lle messuilla Turussa tänään

Tiedote 22.11.2017. Turun Messukeskuksessa järjestetään ensimmäistä kertaa tapahtuma nimeltään Rekryexpo 22.11. Rekrytointitapahtumassa on ennakkotietojen mukaan tarjolla yli 3 000 avointa työpaikkaa, joko nyt tai puolen vuoden sisällä. Työtä tarjoavia tahoja on 63. Muun muassa Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa, on järjestänyt tapahtumaan bussikuljetuksia eri puolilta Suomea. Messuvieraita odotetaan mm. Helsingistä ja Tampereen suunnalta.

Tapahtumapäivän aikana, klo 14 alkaen, järjestetään suoria työhaastatteluja. Niin kutsuttu Speed datingin eli pikahaastattelumahdollisuuden järjestää aTalent Recruiting. Töitä tarjoavia yrityksiä on tähän ilmoittautunut mukaan 11. Ennakkoilmoittautuneita on jo useita kymmeniä.

Työnantajapuheenvuoroja on messuilla yli 30. Työnantajat ovat valmistautuneet huolellisesti esittelyyn, sillä monilla aloilla on pula tekijöistä. Avoimista työpaikoistaan kertovat mm. Valmet Automotive, Meyer Turku Oy, Yara Suomi Oy, R-kioski, Raumaster, Cargotec, Viking Line ja useat lähialueen kaupungit.

Tapahtumaan voi myös tulla kuuntelemaan ajankohtaisia puheenvuoroja tämän päivän työelämästä. Työelämäprofessori Pauli Aalto-Setälä kertoo messuvieraille miten työ muuttuu. Digitaalinen vallankumous, sen eteneminen ja yhteistyötaitojen kehittäminen ovat teemoina tässä klo 11 alkavassa puheenvuorossa. Tarjolla on myös vinkkejä työhaastatteluun ja siitä, miten erottautua työnhakijoista vapaaehtoistoiminnan avulla.

Rekryexpo sijoittuu messukeskuksen aula- ja auditoriotiloihin ja sen sisäänpääsy on maksuton.

Tapahtumakokonaisuus järjestetään yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja TS-Yhtymän medioiden kanssa.

Näytteilleasettajat: http://www.turunmessukeskus.fi/naytteilleasettajat/rekryexpo/

Ohjelmat: http://www.turunmessukeskus.fi/ohjelma/rekryexpo-ohjelma/

www.rekryexpo.fi

22.11.2017 Turun Messukeskus
Avoinna kello 10-18
#rekryexpo

Lisätiedot messuista:

Turun Messukeskus Oy, Krista Ahonen, projektijohtaja, puh. 050 594 9641, krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Venexpo on yleisölle maksuton näyttämö - vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi5.9.2018 13:13Tiedote

Veneilykesä 2018 alkaa olla takana ja odotukset kohdistuvat jo ensi kesään. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Ajankohta on osoittautunut oivalliseksi hetkeksi tehdä hyviä ostopäätöksiä. Moottoriveneisiin painottunut tapahtuma esittelee sekä uusia että laadukkaita käytettyjä veneitä. Esillä on muutamia klassikkoveneitä. Luvassa on myös aiheeseen sopivaa ohjelmaa. Messut järjestetään isänpäiväviikonloppuna 8.-11.11.

Kirjavuoden helmet ja puheenaiheet messuilla Turun Kirjamessuilla Viro tutuksi 5.-7.10.3.9.2018 11:00Tiedote

Tiedote 3.9.2018, klo 11. Turun Kirjamessut esittelee tänä vuonna vahvasti muun muassa Viron kirjallisuutta ja kulttuuria 5.- 7.10. Turun Messukeskuksessa nähdään Viron nykykirjallisuuden huippunimet, kuten Kai Aareleid, Jaak Jõerüüt, Andrei Ivanov, Paavo Matsin ja Valdur Mikita. Viron ohjelmaa tuottavat mm. Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto.