Varsinais-Suomi tavoittelee työntekijöitä RekryExpo-tapahtumassa − tarjolla on tuhansia työtehtäviä

Yli 3000 avointa työpaikkaa odottaa Turun Messukeskuksessa 22.11. järjestettävillä RekryExpo-messuilla. Noin 60 yritystä hakee osaavaa henkilökuntaa tapahtuman ja työpaikkailmoittelun yhteisvoimalla. Messuilla on myös muita puheenvuoroja, kuten mm. käytännön neuvoja työnhakuun. Rekryexpo sijoittuu messukeskuksen aula- ja auditoriotiloihin ja sisäänpääsy on maksuton.

Mielenkiintoa tapahtumaa kohtaan on ollut runsaasti eri puolilla Suomea. Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa, on järjestänyt tapahtumaan myös kuljetuksia.

− TE-toimistot järjestävät bussikuljetuksia Helsingistä, Tampereelta, Porista, Salosta ja Taalintehtaalta. Kuljetuksilla on tulossa paikalle noin 300 henkilöä, arvioi asiantuntija Teija Messula, Varsinais-Suomen työ- ja elinkeinotoimistosta.

Avoimien työpaikkojen kirjo on suuri. Pääasiassa Varsinais-Suomen alueella olevia työpaikkoja on tapahtumassa tarjolla mm. IT-asiantuntijalle, projektipäällikölle proviisorille, insinööreille, puutarhurille, puistotyöntekijälle, erilaisille asentajille, varastotyöntekijöille, tarjoilijoille ja työnjohtajille.

Työvoiman kysyntä on voimistunut vahvasti Varsinais-Suomessa jo viime vuoden aikana. Alkuun kysyntä kasvoi rakentamisessa ja metalliteollisuudessa ja näistä se on laajentunut muillekin teollisuusaloille ja logistiikkapuolelle. Seuraavaksi työvoiman tarve laajenee palveluihin.

Treffit tulevaan työpaikkaan?

Tapahtumapäivän aikana järjestetään myös suoria työhaastatteluja, joihin mielivä voi ilmoittautua netissä etukäteen. Niin kutsuttu Speed datingin eli pikahaastattelumahdollisuuden järjestää aTalent Recruiting. Muun muassa kokki, asiakaspalvelija ja asentajat ovat hakulistoilla.

Työnantajapuheenvuoroja on messuilla yli 30. Avoimista paikoistaan kertovat mm. Valmet Automotive, Meyer Turku Oy, Yara Suomi Oy, R-kioski, Raumaster, Cargotec ja useat alueen kaupungit.

Tapahtumaan voi tulla kuuntelemaan myös ajankohtaisia puheenvuoroja tämän päivän työelämästä. Työelämäprofessori Pauli Aalto-Setälä kertoo messuvieraille miten työ muuttuu. Digitaalinen vallankumous, sen eteneminen ja yhteistyötaitojen kehittäminen ovat teemoina klo 11 alkavassa puheenvuorossa.
Miten työnhakija erottautuu ja toisaalta, miten työnantaja voi hyödyntää henkilöbrändiään rekrytoinnissa? Työpsykologi ja rekrytoinnin moniottelija Juho Toivola puhuu aiheesta kuulijoille klo 12.

Smartumin toimitusjohtaja ja Mainostajain liiton puheenjohtaja Tommi Rytkönen puolestaan puhuu työnantajamielikuvasta ja sen vaikutuksesta klo 13.

Tapahtumakokonaisuus järjestetään yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja TS-Yhtymän medioiden kanssa.

Näytteilleasettajat: http://www.turunmessukeskus.fi/naytteilleasettajat/rekryexpo/
Ohjelmat: http://www.turunmessukeskus.fi/ohjelma/rekryexpo-ohjelma/
Speed Dating: http://my.surveypal.com/Turun-rekryexpo-speed-dating

Lisätiedot messuista:
Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.