Varsinais-Suomi tavoittelee työntekijöitä RekryExpo-tapahtumassa − tarjolla on tuhansia työtehtäviä

Yli 3000 avointa työpaikkaa odottaa Turun Messukeskuksessa 22.11. järjestettävillä RekryExpo-messuilla. Noin 60 yritystä hakee osaavaa henkilökuntaa tapahtuman ja työpaikkailmoittelun yhteisvoimalla. Messuilla on myös muita puheenvuoroja, kuten mm. käytännön neuvoja työnhakuun. Rekryexpo sijoittuu messukeskuksen aula- ja auditoriotiloihin ja sisäänpääsy on maksuton.

Mielenkiintoa tapahtumaa kohtaan on ollut runsaasti eri puolilla Suomea. Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa, on järjestänyt tapahtumaan myös kuljetuksia.

− TE-toimistot järjestävät bussikuljetuksia Helsingistä, Tampereelta, Porista, Salosta ja Taalintehtaalta. Kuljetuksilla on tulossa paikalle noin 300 henkilöä, arvioi asiantuntija Teija Messula, Varsinais-Suomen työ- ja elinkeinotoimistosta.

Avoimien työpaikkojen kirjo on suuri. Pääasiassa Varsinais-Suomen alueella olevia työpaikkoja on tapahtumassa tarjolla mm. IT-asiantuntijalle, projektipäällikölle proviisorille, insinööreille, puutarhurille, puistotyöntekijälle, erilaisille asentajille, varastotyöntekijöille, tarjoilijoille ja työnjohtajille.

Työvoiman kysyntä on voimistunut vahvasti Varsinais-Suomessa jo viime vuoden aikana. Alkuun kysyntä kasvoi rakentamisessa ja metalliteollisuudessa ja näistä se on laajentunut muillekin teollisuusaloille ja logistiikkapuolelle. Seuraavaksi työvoiman tarve laajenee palveluihin.

Treffit tulevaan työpaikkaan?

Tapahtumapäivän aikana järjestetään myös suoria työhaastatteluja, joihin mielivä voi ilmoittautua netissä etukäteen. Niin kutsuttu Speed datingin eli pikahaastattelumahdollisuuden järjestää aTalent Recruiting. Muun muassa kokki, asiakaspalvelija ja asentajat ovat hakulistoilla.

Työnantajapuheenvuoroja on messuilla yli 30. Avoimista paikoistaan kertovat mm. Valmet Automotive, Meyer Turku Oy, Yara Suomi Oy, R-kioski, Raumaster, Cargotec ja useat alueen kaupungit.

Tapahtumaan voi tulla kuuntelemaan myös ajankohtaisia puheenvuoroja tämän päivän työelämästä. Työelämäprofessori Pauli Aalto-Setälä kertoo messuvieraille miten työ muuttuu. Digitaalinen vallankumous, sen eteneminen ja yhteistyötaitojen kehittäminen ovat teemoina klo 11 alkavassa puheenvuorossa.
Miten työnhakija erottautuu ja toisaalta, miten työnantaja voi hyödyntää henkilöbrändiään rekrytoinnissa? Työpsykologi ja rekrytoinnin moniottelija Juho Toivola puhuu aiheesta kuulijoille klo 12.

Smartumin toimitusjohtaja ja Mainostajain liiton puheenjohtaja Tommi Rytkönen puolestaan puhuu työnantajamielikuvasta ja sen vaikutuksesta klo 13.

Tapahtumakokonaisuus järjestetään yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja TS-Yhtymän medioiden kanssa.

Näytteilleasettajat: http://www.turunmessukeskus.fi/naytteilleasettajat/rekryexpo/
Ohjelmat: http://www.turunmessukeskus.fi/ohjelma/rekryexpo-ohjelma/
Speed Dating: http://my.surveypal.com/Turun-rekryexpo-speed-dating

Lisätiedot messuista:
Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon 12.1.14.12.2017 12:04Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 12.-14.1. Tapahtuman järjestää yhdessä Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Tänä vuonna nähdään mm. mitä on taitoajo aikaa vastaan, kun ratissa ovat caramba-ajon huippukuljettajat, vaikeat ratakuviot ja perässä matkailuvaunu. Messuilla palkitaan parhaat caravan-alueet ja tällä kertaa myös koiraystävällisin leirintäalue.

Varsinais-Suomi tarjoaa töitä noin 3000:lle messuilla Turussa tänään22.11.2017 09:57Tiedote

Tiedote 22.11.2017. Turun Messukeskuksessa järjestetään ensimmäistä kertaa tapahtuma nimeltään Rekryexpo 22.11. Rekrytointitapahtumassa on ennakkotietojen mukaan tarjolla yli 3 000 avointa työpaikkaa, joko nyt tai puolen vuoden sisällä. Työtä tarjoavia tahoja on 63. Muun muassa Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa, on järjestänyt tapahtumaan bussikuljetuksia eri puolilta Suomea. Messuvieraita odotetaan mm. Helsingistä ja Tampereen suunnalta.