Vasa Elektriska ingår partnerskap med sprintskidåkare Matias Strandvall

Vasa Elektriska har ingått ett ettårigt avtal om huvudpartnerskap med finska skidlandslagets sprintskidåkare Matias Strandvall.

Vasa Elektriska är Matias Strandvalls huvudsamarbetspartner. Bild: Mikko Lehtimäki

- Vasa Elektriska vill stöda såväl toppidrott som barns och ungas motion, och Matias Strandvall är en väldigt bra förebild, kommenterar marknadsföringschef Tiina Lillbacka avtalet.

Strandvall som har fått mer energi i samband med flytten tillbaka till Vasa ser mycket positivt i det nya samarbetet.

- Vasa är min hemstad och därför känns det skönt att ha ett starkt Vasaföretag som tror på mig.

Vid inledningen av tävlingssäsongen håller Strandvall blicken stadigt på vinter-OS 2018 i Pyeongchang, Sydkorea.

Tiina Lillbacka
marknadsföringschef
tiina.lillbacka@vasaelektriska.fi

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom försäljning och överföring av el, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter över 170 personer och omsättningen år 2016 utgjorde ca 140 milj. euro.

Vasa Elektriska betalar extra dividend för över fyra och en halv miljon18.12.2017 15:25Tiedote

Vasa Elektriska Ab:s bolagsstämma beslöt måndagen den 18 december att 146,50 euro/aktie dvs. 4 614 750 euro betalas ut som tilläggsdividend. Bolagsstämman beslöt även att justera bolagsordningen till den del som gäller val av styrelsemedlemmar. Framöver väljs styrelsen av bolagsstämman och inte av förvaltningsrådet. Bolagsstämman beslöt således på måndagen om styrelsens sammansättning. Vasa Elektriskas styrelse: Mauri Holma Miapetra Kumpula-Natri Hannu Laaksonen Marianne Munkki Joakim Strand