Vasa Elektriska ingår partnerskap med sprintskidåkare Matias Strandvall

Vasa Elektriska har ingått ett ettårigt avtal om huvudpartnerskap med finska skidlandslagets sprintskidåkare Matias Strandvall.

Vasa Elektriska är Matias Strandvalls huvudsamarbetspartner. Bild: Mikko Lehtimäki

- Vasa Elektriska vill stöda såväl toppidrott som barns och ungas motion, och Matias Strandvall är en väldigt bra förebild, kommenterar marknadsföringschef Tiina Lillbacka avtalet.

Strandvall som har fått mer energi i samband med flytten tillbaka till Vasa ser mycket positivt i det nya samarbetet.

- Vasa är min hemstad och därför känns det skönt att ha ett starkt Vasaföretag som tror på mig.

Vid inledningen av tävlingssäsongen håller Strandvall blicken stadigt på vinter-OS 2018 i Pyeongchang, Sydkorea.

Tiina Lillbacka
marknadsföringschef
tiina.lillbacka@vasaelektriska.fi

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom försäljning och överföring av el, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter över 170 personer och omsättningen år 2016 utgjorde ca 140 milj. euro.

Elpriset stiger efter en lång reaperiod19.6.2018 08:15Tiedote

På grund av en uppgång i kostnaderna för elanskaffning höjer Vasa Elektriska Ab priset på elenergi. Höjningen gäller elavtal som är i kraft tillsvidare. Anskaffningskostnaderna har påverkats av bl.a. en tvär uppgång i priset på utsläppsrätter, högre bränslekostnader, låga vattennivåer i Norden samt ett höjt marknadspris på el. Det nya priset gäller från 1.8.2018. Höjningen är den första bolaget gjort på mer än fem år.