Vasa Elektriska ingår partnerskap med sprintskidåkare Matias Strandvall

Vasa Elektriska har ingått ett ettårigt avtal om huvudpartnerskap med finska skidlandslagets sprintskidåkare Matias Strandvall.

Vasa Elektriska är Matias Strandvalls huvudsamarbetspartner. Bild: Mikko Lehtimäki

- Vasa Elektriska vill stöda såväl toppidrott som barns och ungas motion, och Matias Strandvall är en väldigt bra förebild, kommenterar marknadsföringschef Tiina Lillbacka avtalet.

Strandvall som har fått mer energi i samband med flytten tillbaka till Vasa ser mycket positivt i det nya samarbetet.

- Vasa är min hemstad och därför känns det skönt att ha ett starkt Vasaföretag som tror på mig.

Vid inledningen av tävlingssäsongen håller Strandvall blicken stadigt på vinter-OS 2018 i Pyeongchang, Sydkorea.

Tiina Lillbacka
marknadsföringschef
tiina.lillbacka@vasaelektriska.fi

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom försäljning och överföring av el, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter över 170 personer och omsättningen år 2016 utgjorde ca 140 milj. euro.

Ny kraftledning tjänar 2 500 hushåll på kusten: Projektet beaktar områdets säregna naturvärden och testar unik lösning7.6.2017 08:12Tiedote

För närvarande pågår byggandet av en kraftledning mellan Gerby i Vasa och Alskat i Korsholm. Ledningen har ett stort influensområde och tjänar ca två och ett halvt tusen hushåll i Jungsund, Iskmo, Köklot, Västervik och hela Replot skärgård. Ledningen kommer också att tjänstgöra som reservlinje för Gerby bostadsområde vid servicearbeten och felsituationer. – På området finns förutom bosättning också myndighetsverksamhet, industri, handel och annan serviceverksamhet, konstaterar Vasa Elnät Ab:s vd Juha Rintamäki.