Vasa Elektriska och fjärrvärmen bjuder på värme på Öjberget den 3 mars

Lördagen den 3 mars firas den årliga och riksomfattande fjärrvärmedagen. Eftersom dagen kommer i slutet av Vasaskolornas sportlov, bjuder Vasa Elektriska och fjärrvärmen alla motionärer vid Öjbergets skidcentrum på värme i form av varm choklad.

Se kaféts öppethållningstider på Vasa stads webbplats.

I Vasa omfattar fjärrvärmen cirka 3 250 fastigheter. År 2017 var fjärrvärmen i Vasa rekordgrön - andelen stenkol utgjorde bara cirka 5 % av bränslefördelningen.

Vasa Elektriska är en stark energikoncern inom elhandel, elöverföring, fjärrvärme och elnätsentreprenörskap. Till koncernen hör två dotterbolag: Vasa Elnät Ab och Oy RAVERA Ab. Koncernen sysselsätter över 170 personer och omsättningen år 2016 utgjorde ca 140 milj. euro.