Venexpo on yleisölle maksuton näyttämö - vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi

Veneilykesä 2018 alkaa olla takana ja odotukset kohdistuvat jo ensi kesään. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Ajankohta on osoittautunut oivalliseksi hetkeksi tehdä hyviä ostopäätöksiä. Moottoriveneisiin painottunut tapahtuma esittelee sekä uusia että laadukkaita käytettyjä veneitä. Esillä on muutamia klassikkoveneitä. Luvassa on myös aiheeseen sopivaa ohjelmaa. Messut järjestetään isänpäiväviikonloppuna 8.-11.11.

Vapaaehtoiset lahjoitukset Saaristomeren hyväksi

Messulippu tapahtumaan on kävijöille maksuton, mutta pääsylippuihin varatut rahat toivotaan ohjattavan hyvän tarkoitukseen.

−Vapaaehtoisen pääsymaksutuoton ohjaamme tänä vuonna Saaristomeren Suojelurahaston toiminnalle, sanoo messujen projektijohtaja Tiina Heiskari.

Saaristomeren suojelurahastolla onkin jo mielessään sopiva kohdennus:

−Lahjoitukset Saaristomeren Suojelurahasto kohdentaa meneillä olevalle Ravinnekiertoa Saaristomeren matkailukohteissa (SaaRa) -hankkeelle, lupaa Saaristomeren Suojelurahaston toiminnanjohtaja Tove Holm.

SaaRa-hankkeessa herätetään toimenpiteillä sekä tiedotuksella saaristossa toimivien vapaa-ajan asukkaiden, palveluntuottajien kuin matkailijoiden ja veneilijöiden vastuuta. Tavoitteena on vähentää näin biojätteen syntymistä sekä kierrättää tehokkaasti Saaristomeren alueella hyödynnettävissä olevia matkailun aiheuttamia ravinteita. Hanketta toteuttavat yhteistyössä Turun yliopiston Brahea-keskus ja Pidä Saaristo Siistinä ry. Hanke jatkuu lokakuun loppuun 2019.

Saaristomeren Suojelurahasto on vuodesta 2008 alkaen kanavoinut noin 500 000 euroa vesiensuojelutyöhön ja tietoisuuden lisäämiseen.

Venekauppoja tehdään syksyllä

Venexpo järjestetään oikeaan ajankohtaan, sillä tuolloin ehtii vielä saamaan uuden veneen seuraavaksi kesäksi mm. halutulla sisustuksella. Elämyksellinen viikonloppu vaikuttaa myönteisesti messukävijöiden päätökseen hankkia vene. Yli puolet tapahtuman kävijöistä vastaa messukyselyssä näin. Venexpossa on liikkeellä myös messujen näytteilleasettajakyselyn mukaan oikeanlainen yleisö.

Turun Messukeskus on uudistanut kesän aikana mm. aula- ja kokoustilojaan, joten kävijöiden ja näytteilleasettajien messukäynti on entistä sujuvampi.

Projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

#venexpo #turunmessukeskus

Toiminnanjohtaja Tove Holm
Saaristomeren Suojelurahasto
tove.holm@centrumbalticum.org

Rekryexpo 10.4. Turun Messukeskuksessa – Avoimia työpaikkoja, tarinaa yrittämisestä ja työnhausta tulevaisuudessa8.4.2019 11:32:17 EESTTiedote

Turun Messukeskuksessa järjestetään 10.4. Rekryexpo, jossa Varsinais-Suomen avoimet työpaikat kohtaavat työnhakijat. Tapahtuma järjestetään nyt neljännen kerran, ja tapahtuman kautta on työllistynyt jo monia. Tarjolla on tälläkin kertaa noin 2500 avointa työpaikkaa ja töitä tarjoavia yrityksiä on mukana noin 40. Rekryexpoon on maksuton sisäänpääsy.

Rekryexpo 10.4. Turun Messukeskuksessa – Avoimia työpaikkoja riittää edelleen Rekryexpossa2.4.2019 12:36:04 EESTTiedote

Turun Messukeskuksessa järjestetään 10.4. Rekryexpo, jossa Varsinais-Suomen avoimet työpaikat kohtaavat työnhakijat. Tapahtuma järjestetään nyt jo neljännen kerran, ja tapahtuman kautta on työllistynyt jo monia. Tarjolla on tälläkin kertaa noin 2500 avointa työpaikkaa. Rekryexpoon on maksuton sisäänpääsy. Tapahtumassa on mielenkiintoista sisältöä myös muille kuin aktiivisesti töitä etsiville.