Venezuelan karu todellisuus Karina Sainz Borgon kirjassa – vierailu Helsingissä ja Turussa 3.-5.10.

Espanjaan paennut venezuelalainen kirjailija Karina Sainz Borgo vierailee Suomessa 3–5.10. Hänen esikoisromaaninsa Caracasissa on vielä yö vie keskelle Venezuelan absurdia todellisuutta.

Karina Sainz Borgon kipeän kaunis romaani Caracasissa on vielä yö kuvaa Venezuelaa kaaoksen partaalla. Päähenkilö Adelaida joutuu pakenemaan maasta, jossa ainoat kaikkia koskevat asiat ovat väkivalta, nälkä ja röyhkeys. Romaani on osin omaelämäkerrallinen, sillä myös Sainz Borgo pakeni Venezuelasta Espanjaan.

Adelaidan äiti kuolee sairaalassa, josta ovat loppuneet lääkkeet, ja hän joutuu käyttämään kaikki loput rahansa hautajaisiin. Arkunlaskun jälkeen Adelaida ja urakoitsija joutuvat pakenemaan hautausmaalta henkensä edestä, koska aseistettu katujengi viettää siellä väkivaltaisia bakkanaaleja. Tämä on Sainz Borgon mukaan Venezuelan todellisuutta.

Karina Sainz Borgo syntyi Venezuelassa vuonna 1982. Hän muutti kymmenen vuotta sitten Espanjaan El Nacional -lehden kirjeenvaihtajaksi. Hän asuu Madridissa ja on kirjoittanut myös kaksi tietokirjaa.

Sainz Borgo esiintyy Akateemisessa kirjakaupassa (Keskuskatu 1, Helsinki) torstaina 3.10. kello 18. Borgoa haastattelee englanniksi ja osin espanjaksi entinen Suomen Venezuelan-suurlähettiläs Mikko Pyhälä.

Turun kirjamessujen päävieras Sainz Borgo esiintyy Turun kirjamessuilla pe 4.10. kello 13.30 päälavalla, haastattelijana kirjailija Elina Hirvonen.

Lisätiedot
Haastattelu-, arvostelukappale- ja pdf-pyynnöt: Nora Varjama, nora.varjama@aulakustannus.fi
Alkuteos La hija de la española, suomentanut Taina Helkamo
Iso kansikuva: http://aulakustannus.fi/wp-content/uploads/2019/06/Caracasissa-on-viela-yo_kansi_300dpi.jpg

Nora VarjamaMarkkinointi- ja viestintäpäällikkö

Lisätiedot, materiaalit, haastattelupyynnöt
Pelkät arvostelukappalepyynnöt: info@aulakustannus.fi

Puh:050 547 6868nora.varjama@gmail.com

Kalevankatu 34

Aula & Co on laadukkaaseen kauno- ja tietokirjallisuuteen keskittyvä kolmivuotias helsinkiläinen kustantamo. Julkaisuihimme kuuluu muun muassa hittikirjat Auschwitzin tatuoija sekä Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja.

Menestyskirjailija Heather Morrisin uutuuskirja Nousevan auringon sisaret kertoo muusikko Norah Chambersin ihmeellisestä vankikuorosta19.4.2024 09:54:00 EEST | Tiedote

Toisen maailmansodan aikaan japanilaisten vankileirillä englantilainen kapellimestari ja säveltäjä Norah Chambers perusti naisvankien kanssa a cappella -kuoron. Se pelasti monta ihmistä kurjuudelta vaikeissa oloissa. Heather Morrisin uutuusteos Nousevan auringon sisaret kertoo sisaruudesta ja selviämisestä vankileirillä. Heather Morrisin kirjoja on myyty Suomessa yli yli 300 000 kappaletta. Menestysteos Auschwitzin tatuoija kääntyy kesäkuussa tv-sarjaksi. Pääosaa esittää Harvey Keitel, ja tunnusmusiikin laulaa Barbara Streisand.