Vera Valan Storytel Original -äänikirjasarja paljastaa loisteliaan paratiisin pimeän puolen

Trilleri Pimeyden paratiisi sai alkunsa, kun kirjailija törmäsi Seychelleillä asuessaan voodoo-alttariin rannalla. Tarinan puitteet perustuvat todellisuuteen mutta hahmot ovat fiktiivisiä.

Storytel julkaisee 10. huhtikuuta Vera Valan äänikirjasarjan Pimeyden paratiisi. Monitasoisessa trillerissä yhdistyvät voodoo, kostonhimo ja onneton rakkaus.

Vala kertoo, että ajatus trilleristä syntyi, kun hänelle avautui uusi näkökulma lomaparatiisiin. Parikymmenen Italian-vuoden jälkeen kirjailija muutti perheineen väliaikaisesti Seychelleille.

”Näin paikallisten gris-gris'ksi nimittämän voodoo-alttarin yhdellä pääsaaren autioimmista rannoista. Se avasi silmäni seychelliläisen kulttuurin niille puolille, jotka paikalliset mielellään pimittävät ulkomaalaisilta. Aloin kysellä asiasta sekä paikallisilta että Seychelleiltä pitkään asuneilta ulkomaalaisilta”, Vala sanoo.

Sekoitus luksusta, rikollisuutta ja luonnonparatiisia tarjosivat asetelman, jota kirjailija ei voinut jättää hyödyntämättä.

Kymmenosaisessa äänikirjasarjassa suomalaissyntyinen Sara seuraa miestään Carloa Seychellien saarivaltioon keskelle Intian valtamerta. Pariskunnan toiveena on jättää taakseen aiemmat kovat koettelemukset. Uhkaavien sattumusten verkko kuitenkin kiristyy ja salaisuudet pulpahtelevat pintaan.

Lopulta saarella tapahtuu verityö, jota rikoskomisario Marlowe, Carlon entinen koulukaveri, alkaa selvittää. Rikos näyttää saaneen alkunsa miesten nuoruutta leimanneesta tragediasta: murhasta, joka on jäänyt tähän asti mysteeriksi.

Lähes kaikki trillerissä kuvaillut paikat ja maisemat ovat olemassa, samoin paikallinen voodoo sekä viittaukset historiaan diktatuurin aikana. Useilla henkilöhahmoillakin on esikuvansa todellisuudessa, mutta heidän tarinansa on fiktiota.

Sarjan lukee näyttelijä Iikka Forss ja se on kuunneltavissa Storytel-kirjapalvelussa.

Lisätietoa:
Kustannustoimittaja Meri Liukkonen
meri.liukkonen@storytel.com

Pimeyden paratiisi -äänikirjasarjan kansikuva

Storytel on Pohjois-Euroopan johtava äänikirjapalvelu, jonka valikoimasta löytyy yli 150 000 ääni- ja e-kirjaa. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin tahansa. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä jo 16 eri maassa.

Camilla Läckberg ja Alexander Karim kirjoittavat suuren rakkaustarinan yksinoikeudella Storytelille11.2.2021 10:05:00 EETTiedote

Menestyskirjailija Camilla Läckberg ja näyttelijä Alexander Karim kirjoittavat yhdessä äänikirjaa, jonka Storytel julkaisee yksinoikeudella. Eeppinen rakkaustarina seuraa kahta toisilleen tuntematonta henkilöä, jotka elävät tiukassa eristyksessä omissa hotellihuoneissaan samaan aikaan kun tappava virus uhkaa tuhota ihmiskunnan. Kun eristystä erehdyksessä rikotaan, huumaava ja hengenvaarallinen rakkaus yhdistää. Ruotsinkielisellä alkuperäisnimellä Glaciär (suom. jäätikkö) kulkeva Storytel Original -äänikirja julkaistaan kansainvälisesti 15. kesäkuuta alkaen.

Storytel nimitti Aleksi Pöyryn ja Tuuva Harjanteen kustantamisen ja markkinoinnin avainrooleihin Suomeen11.1.2021 13:00:00 EETTiedote

Aleksi Pöyry aloittaa Suomen Storytelin kustannuspäällikkönä 25. tammikuuta. Pöyry on työskennellyt kustannusalalla vuodesta 2008 alkaen ja tehnyt yhteistyötä useiden merkittävien kotimaisten kirjailijoiden kanssa. Pöyry siirtyy Storytelille Kustannusosakeyhtiö Otavan kaunokirjallisuuden kustannuspäällikön tehtävästä. – Intohimoinen tavoitteeni on aina ollut, että mahdollisimman monet pääsevät nauttimaan hyvistä tarinoista. Siksi uusi tehtäväni sekä kansainväliseen Storytel-perheeseen liittyminen ovat minulle unelmien täyttymys. Lähden suurella innolla työskentelemään sen eteen, että kuuntelijat ja lukijat löytävät jatkossa entistäkin enemmän ja entistäkin helpommin mukaansatempaavia tarinoita, jotka koskettavat sydänjuuria myöten, saavat nauramaan vedet silmissä ja pitämään penkistä kiinni jännityksestä – elämyksiä, jotka avartavat maailmaa ja rikastuttavat elämää, Aleksi Pöyry sanoo. Storytelin markkinointitiimin johdossa Commercial Managerin roolissa aloittaa 15. helmikuuta Tuuva Ha