Vuoden parhaat äänikirjat palkitseva Storytel Awards -gaala siirretään kesäkuulle

Storytel Awards -gaala siirretään kesäkuulle koronaviruksen takia. Vuoden 2019 parhaat äänikirjat ja niiden tekijät palkitseva gaala oli tarkoitus järjestää 26. maaliskuuta Helsingissä.

”Olemme seuranneet koronavirustilannetta ja viranomaisten suosituksia tiiviisti, ja on selvää, ettemme halua ottaa turhia terveyteen liittyviä riskejä. Meille on tärkeää omalla toiminnallamme pyrkiä estämään viruksen leviämistä ja pitää huolta yleisestä turvallisuudesta parhaamme mukaan”, sanoo Storytelin maajohtaja Claus Wamsler-Nielsen.

Storytel Awards -gaala järjestetään Helsingissä kesäkuussa, jolloin julkistetaan myös palkittavat äänikirjat. Tapahtuman tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Hanna Walldén
Marketing Manager, Content & Communication
hanna.wallden@storytel.com

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista, jonka visiona on tehdä maailmasta empaattisempi paikka tarinoiden kautta. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin vain. Suomessa Storytelin valikoima kattaa yli 200 000 ääni- ja e-kirjaa.

Paitsi digitaalinen kirjapalvelu Storytel on myös kasvava kustannuskonserni. Storytelin kustannustoiminta muodostuu useista kustantamoista, kuten Norstedts, Gummerus Kustannus, Massolit, StorySide, Printz Publishing, People's Press, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms ja Norstedts Kartor. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä 20 maassa ja sen pääkonttori on Tukholmassa.

Kumpaa kuuntelisit mieluummin, Michelle Obamaa vai Mercedes Bentsoa? Äänikirjapalvelu Storytel listasi kuunnelluimmat naisten elämäkerrat – miehet hallitsevat suosituimpien lukijoiden listaa6.3.2020 11:55:36 EETTiedote

Tulevana sunnuntaina 8.3.2020 vietetään kansainvälistä naistenpäivää. Sen kunniaksi äänikirjapalvelu Storytel on tehnyt listan palvelussaan kuunnelluimmista naisten elämäkerroista. Kärkikolmikosta voi päätellä, miten erilaiset tarinat puhuttelevat kuulijoita, sillä skaala venyy Valkoisesta talosta Itä-Helsingin lähiöihin.