Yhdysvaltalainen kirjailija Angie Thomas saapuu vieraaksi Turun Kirjamessuille

Yhdysvaltalainen kirjailija Angela, Angie, Thomas (Otava) esiintyy Turun Kirjamessuilla perjantaina 6.10.

Angela Thomas, Angie Thomas. Kuva Anissa Hidouk.

Thomasin romaani Viha jonka kylvät (The hate U give) ilmestyy suomeksi syksyllä (4.9.). New Yorkin myyntitilastojen ykkösenä kymmenen viikkoa ollut kirja sopii luettavaksi sekä nuorille että aikuisille. Se on slummissa tapahtuva rotumellakkakirja, josta ollaan tekemässä myös elokuvaa.

Kirja kertoo 16-vuotiaasta Starrista, joka asuu köyhässä slummissa Missisippissä, mutta käy koulua paremmalla puolella kaupunkia. Hän joutuu tasapainoilemaan kahden maailman välissä. Vielä repivämmäksi ristiriita muuttuu, kun poliisi ampuu syyttä Starrin parhaan ystävän. Tapaus ravistelee koko mustaa yhteisöä, ja Starr, ainoa silminnäkijä, joutuu todistajaksi ja kuohunnan keskipisteeseen.

Turun Kirjamessujen tämän vuoden pääteema on Suomi #MontaÄäntä. Tänä vuonna messuilla nähdään mm. uudistunut lasten toiminta-alue. Luvassa on myös kiinnostavia kirjailijoiden välisiä keskusteluja. Sunnuntaina 8.10. messuille pääsee ilmaiseksi cosplay-asuun pukeutuneena. Messujen koko ohjelmisto julkaistaan 4.9. osoitteessa www.kirjamessut.fi

Samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa on tuttuun tapaan Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Lisätietoa Angie Thomasista:

Kuva: http://mediapankki.otava.fi/

Lisätiedot messuista:

Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Tommi Kinnunen, tommi.kinnunen@turunmessukeskus.fi
ja Salla Simukka salla.simukka@turunmessukeskus.fi

projektijohtaja Päivi Järvelä, puh. 040 742 7920,
paivi.jarvela@turunmessukeskus.fi
viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen, puh. (040) 505 6424,
taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

www.kirjamessut.fi

Angie Thomasin haastattelupyynnöt:

Kustannusosakeyhtiö Otava,
markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kirsi Tähjänjoki, puh. 040 725 5374, kirsi.tahjanjoki@otava.fi

viestintävastaava Tarja Kopra, (18.7. jälkeen) puh. 050 4688 948, tarja.kopra@otava.fi

Akkreditointi Turun Kirjamessuille: http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Angela Thomas, Angie Thomas. Kuva Anissa Hidouk.

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Leipäjuurta, kakunkoristeita ja tilaviinejä Turun Ruoka- ja Viinimessujen kattauksessa2.10.2017 13:56Tiedote

Tiedote 2.10.2017 / Turun Ruoka- ja Viinimessut. Turun Ruoka- ja Viinimessuilla maistellaan syksyn herkullisimpia makuja ja puhutaan ruokamaailman ilmiöistä 6.- 8.10. Messujen monipuolinen näytteilleasettajakattaus nostaa esiin ajankohtaiset ruokatrendit. Turun Ruoka- ja Viinimessuilla muun muassa tutustutaan syötäviin sirkkoihin ja muihin hyönteisherkkuihin alan pioneeriyritys EntoCuben johdolla.