Yhdysvaltalainen kirjailija Angie Thomas saapuu vieraaksi Turun Kirjamessuille

15.6.2017 16:00 | Turun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja Kongressikeskus

Yhdysvaltalainen kirjailija Angela, Angie, Thomas (Otava) esiintyy Turun Kirjamessuilla perjantaina 6.10.

Angela Thomas, Angie Thomas. Kuva Anissa Hidouk.

Thomasin romaani Viha jonka kylvät (The hate U give) ilmestyy suomeksi syksyllä (4.9.). New Yorkin myyntitilastojen ykkösenä kymmenen viikkoa ollut kirja sopii luettavaksi sekä nuorille että aikuisille. Se on slummissa tapahtuva rotumellakkakirja, josta ollaan tekemässä myös elokuvaa.

Kirja kertoo 16-vuotiaasta Starrista, joka asuu köyhässä slummissa Missisippissä, mutta käy koulua paremmalla puolella kaupunkia. Hän joutuu tasapainoilemaan kahden maailman välissä. Vielä repivämmäksi ristiriita muuttuu, kun poliisi ampuu syyttä Starrin parhaan ystävän. Tapaus ravistelee koko mustaa yhteisöä, ja Starr, ainoa silminnäkijä, joutuu todistajaksi ja kuohunnan keskipisteeseen.

Turun Kirjamessujen tämän vuoden pääteema on Suomi #MontaÄäntä. Tänä vuonna messuilla nähdään mm. uudistunut lasten toiminta-alue. Luvassa on myös kiinnostavia kirjailijoiden välisiä keskusteluja. Sunnuntaina 8.10. messuille pääsee ilmaiseksi cosplay-asuun pukeutuneena. Messujen koko ohjelmisto julkaistaan 4.9. osoitteessa www.kirjamessut.fi

Samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa on tuttuun tapaan Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Lisätietoa Angie Thomasista:

Kuva: http://mediapankki.otava.fi/

Lisätiedot messuista:

Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Tommi Kinnunen, tommi.kinnunen@turunmessukeskus.fi
ja Salla Simukka salla.simukka@turunmessukeskus.fi

projektijohtaja Päivi Järvelä, puh. 040 742 7920,
paivi.jarvela@turunmessukeskus.fi
viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen, puh. (040) 505 6424,
taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

www.kirjamessut.fi

Angie Thomasin haastattelupyynnöt:

Kustannusosakeyhtiö Otava,
markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kirsi Tähjänjoki, puh. 040 725 5374, kirsi.tahjanjoki@otava.fi

viestintävastaava Tarja Kopra, (18.7. jälkeen) puh. 050 4688 948, tarja.kopra@otava.fi

Akkreditointi Turun Kirjamessuille: http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Angela Thomas, Angie Thomas. Kuva Anissa Hidouk.

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Kutsu Suomen suurimmille yleismessuille, Turun Messuille ja messuinfoon17.8.2017 10:18Kutsu

Yhtäjaksoisesti 1960-luvulla lähtien järjestetty Turun Messut – yleismessutapahtuma aukaisee porttinsa jälleen 24.-27.8. Nykyään joka toinen vuosi järjestettävä tapahtuma on valtakunnallisella messukartalla turkulainen harvinaisuus. Teemat sisältävät niin viihdettä kuin hyötyäkin. Yritykset lanseeraavat uusia tuotteita ja palveluita, myyvät tuotteitaan ja etsivät uusia asiakasryhmiä. Tämän vuoden messuisäntinä ovat Puolustusvoimat ja Turun Sanomat. Merkittävää yhteistyötä on tehty myös mm. Turun kaupungin, Turun kauppakamarin ja Varsinais-Suomen liiton kanssa.

Uusi lasten alue ja cosplay-päivä Turun Kirjamessuilla16.8.2017 12:58Tiedote

Suomen vanhin kirjamessutapahtuma, Turun Kirjamessut esittelee 6.- 8.10. satavuotiasta Suomea teemalla Yksi maa - monta ääntä. Tänä vuonna tuttujen esiintymislavojen lisäksi uutena esiintymispaikkana aloittaa Tekstiretriitti, jossa messuyleisö saa kuunnella kirjailijoiden ja runoilijoiden lukevan teoksiaan ääneen. Sunnuntaina messuilla vietetään erityistä cosplay-päivää, jolloin messuille pääsee rooliasussa ilmaiseksi. Asuja arvioi raati ja paras palkitaan.

Sotea, Sotkua ja Suomi 100 - Vanha kunnon yleismessuperinne Turun Messut on voimissaan 24.-27.8.14.8.2017 10:36Tiedote

Suomen suurimmilla yleismessuilla kävijä tulee väistämättä yllätetyksi. Turun Messujen ohjelmavirrassa nähdään nimittäin niin varusmiesten muotinäytökset, koirien muotinäytökset kuin suuret alueen rakennemuutokseen ja soteen liittyvät ajankohtaiskeskustelutkin. Sotilaskodin munkkikahvit, turkulaiset kyläjuhlat ja mm. pankkialan tuotelanseeraukset ovat osa nelipäiväisen, Turun Messukeskuksen järjestämän, tapahtuman laajaa ohjelmistoa.

Turun Messuilla luvassa kunnon kyläjuhlat19.6.2017 11:14Tiedote

Turun Messut puhuttelee kesälomilta palailevaa kansaa 24.-27.8. Turun Messukeskuksessa joka toinen vuosi järjestettävä yleismessutapahtuma on tuolloin juhlatuulella. Reippaassa Suomi 100 -hengessä messuilla vietetään samalla Yhdessä-viikonloppua. Luvassa on mm. turkulaiset kyläjuhlat lauantaina 26.8. Ohjelmassa on mm. kuorokonsertti ja katutanssia. Turun Messuilla on myös puhujakoroke, jossa sana on vapaa. Yleisö voi vapaasti käydä kertomassa mieltään askarruttavista asioista.

Kansainvälistä messupäivää vietetään myös Turussa5.6.2017 08:43Tiedote

Kansainvälinen messupäivä eli Global Exhibitions Day on 7.6. Messujen teemapäivää vietetään nyt toista kertaa, ja mukana ovat myös suomalaisen Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n jäsenet. Turun Messukeskuksessa päivää juhlistetaan mm. tarjoamalla syksyn messuille lippuja puoleen hintaan vuorokauden ajan. Sosiaalisessa mediassa etsitään messukeskuksen henkilökunnan avustuksella ympäri Turun aluetta piilotettuja messulippuja juhlapäivän ajan.