Yhdysvaltalainen kirjailija Angie Thomas saapuu vieraaksi Turun Kirjamessuille

Yhdysvaltalainen kirjailija Angela, Angie, Thomas (Otava) esiintyy Turun Kirjamessuilla perjantaina 6.10.

Angela Thomas, Angie Thomas. Kuva Anissa Hidouk.

Thomasin romaani Viha jonka kylvät (The hate U give) ilmestyy suomeksi syksyllä (4.9.). New Yorkin myyntitilastojen ykkösenä kymmenen viikkoa ollut kirja sopii luettavaksi sekä nuorille että aikuisille. Se on slummissa tapahtuva rotumellakkakirja, josta ollaan tekemässä myös elokuvaa.

Kirja kertoo 16-vuotiaasta Starrista, joka asuu köyhässä slummissa Missisippissä, mutta käy koulua paremmalla puolella kaupunkia. Hän joutuu tasapainoilemaan kahden maailman välissä. Vielä repivämmäksi ristiriita muuttuu, kun poliisi ampuu syyttä Starrin parhaan ystävän. Tapaus ravistelee koko mustaa yhteisöä, ja Starr, ainoa silminnäkijä, joutuu todistajaksi ja kuohunnan keskipisteeseen.

Turun Kirjamessujen tämän vuoden pääteema on Suomi #MontaÄäntä. Tänä vuonna messuilla nähdään mm. uudistunut lasten toiminta-alue. Luvassa on myös kiinnostavia kirjailijoiden välisiä keskusteluja. Sunnuntaina 8.10. messuille pääsee ilmaiseksi cosplay-asuun pukeutuneena. Messujen koko ohjelmisto julkaistaan 4.9. osoitteessa www.kirjamessut.fi

Samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa on tuttuun tapaan Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Lisätietoa Angie Thomasista:

Kuva: http://mediapankki.otava.fi/

Lisätiedot messuista:

Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Tommi Kinnunen, tommi.kinnunen@turunmessukeskus.fi
ja Salla Simukka salla.simukka@turunmessukeskus.fi

projektijohtaja Päivi Järvelä, puh. 040 742 7920,
paivi.jarvela@turunmessukeskus.fi
viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen, puh. (040) 505 6424,
taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

www.kirjamessut.fi

Angie Thomasin haastattelupyynnöt:

Kustannusosakeyhtiö Otava,
markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kirsi Tähjänjoki, puh. 040 725 5374, kirsi.tahjanjoki@otava.fi

viestintävastaava Tarja Kopra, (18.7. jälkeen) puh. 050 4688 948, tarja.kopra@otava.fi

Akkreditointi Turun Kirjamessuille: http://www.turunmessukeskus.fi/medialle/akkreditointi/

Angela Thomas, Angie Thomas. Kuva Anissa Hidouk.

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.

Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Digitalisaatio, ympäristöasiat ja osaajatarpeet meriteollisuudessa7.5.2018 11:43Tiedote

Navigate-messut, 16.-17.5., on kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen. Joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa järjestettävä tapahtuma on aikaisempaa suurempi. Tapahtumassa on mukana noin 200 alan yritystä. Tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Robottiautoilua, itseohjautuvia laivoja, tulevaisuuden energialähteitä: Meriteollisuuden kansainvälinen kärkikohtaaminen Turussa toukokuussa23.4.2018 14:46Tiedote

Tiedote 23.4.2018. Meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan toimijat ympäri maailmaa kokoontuvat kansainväliseen tapahtumaan Turkuun 16.-17.5. Navigate-messut Turun Messukeskuksessa sisältävät lähes 200 näytteilleasettajan lisäksi kohdennettuja ajankohtaisseminaareja, verkostoitumistapahtumia ja kokouksia. Paikalla ovat alan kärkipuhujat, ja esille nousevat kansainvälisesti kiinnostavat aiheet, kuten digitaalisuus ja tulevaisuuden energialähteet. Tapahtumaan osallistuu mediaa mm. Yhdysvalloista, Iso-Britanniasta ja Saksasta.