Yhteisömanagerit pohtivat Lappeenrannassa verkkoyhteisöjen tulevaisuutta

Jaa
Sosiaalisen median yhteisöjä palvelevien viestintäammattilaisten CMADFI-kouluttautumispäivä 22.1.2018 tehdään kokonaan vapaaehtoisvoimin ja sponsoreiden tuella. Osallistujille maksuttoman tapahtuman puhujiksi kutsutut asiantuntijat jakavat osaamistaan korvauksetta. Tänä vuonna tilat ja käytännön järjestelyjä tarjoaa Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Yhteisömanagerit ja somen ammattilaiset kokoontuivat tammikuussa 2017 Tampereen yliopistolla.
Yhteisömanagerit ja somen ammattilaiset kokoontuivat tammikuussa 2017 Tampereen yliopistolla.

Päivän ohjelma on koottu joukkoistettuna verkkopalavereissa viime vuoden lopulla ja tammikuun alussa. Taustaksi kartoitettiin osallistujien ammatillisen kiinnostuksen kohteita.

– Tällä kertaa päällimmäisenä oli tarve syventää tietämystä yhteisön viestinnän mittaamisesta. Myös yhteisöjen tulevaisuus sekä sisältömarkkinointi käytännössä kiinnostivat kyselyyn vastanneita, yhteisömanageripäivän käynnistäjä, sosiaalisen median kouluttaja, konsultti ja verkkoaktiivi Johanna Janhonen kertoo.

Janhosen mielestä tapahtuma on yhdistellyt hauskasti tutkimusta ja bisnestä. Yliopistot ovat olleet alusta asti näkyvästi esillä ja mahdollistamassa tapahtumaa. Ohjelmassa on tutkijapuheenvuoroja, mutta myös kokemusta yritys- ja järjestömaailmasta. Lappeenrannassa kuullaan esimerkiksi Vuoden professoriksi vastikään nimettyä Lappeenrannan teknillisen yliopiston innovaatiojohtamisen professori Karl-Erik Michelseniä, mutta myös Unicefin Petteri Nummista, mainostoimisto TBWA\Helsingin Marco Mäkistä ja startup-yrittäjä Sami Kuuselaa.

Ensimmäistä kertaa CMADFI-tapahtuman yhteydessä järjestetään myös niin sanottu epäkonferenssi CMADFI Extra Lappeenrannan Kehruuhuoneella tiistaina 23.1. Tavanomaista konferenssia vapaamuotoisemmassa, avoimemmassa ja osallistavammassa kokoontumisessa on mukana ihmisiä kehitysyhtiöistä, yliopistoista ja muista koulutus- ja tutkimusorganisaatioista.

Tapahtuman takana ja lavalla iso joukko vapaaehtoisia

Seitsemättä kertaa Suomessa järjestettävä CMADFI (Community Manager Appreciation Day Finland) on ottanut paikkansa someammattilaisten vuoden kohokohtana. Tapahtumassa tavataan vanhoja ja uusia tuttavia ja keskustellaan ammattikunnan ajankohtaisista kysymyksistä. Johanna Janhonen julkistaa myös tuoreen yhteisömanagerikyselyn tulokset.

– Tämän takana on todella iso joukko vapaaehtoisia, Janhonen muistuttaa.  
– Verkkoyhteisöjen kanssa työskenteleville yhteisömanagereille vapaaehtoistyö on luonteva tapa toimia. Monet valmisteluun osallistuvista ovat itsekin yhteisömanagereita, joten CMADFI on heille myös oppimisalusta, josta voi ammentaa ideoita omaan työhön.

Tapahtuman tekijät haluavat tehdä näkyväksi yhteisömanagereiden jatkuvasti kasvavaa ja kehittyvää ammattikuntaa, joka on avainasemassa organisaatioiden maineenhallinnassa ja vuoropuhelussa sidosryhmien kanssa.
– On tärkeää tunnistaa ja kiittää näitä viestinnän ja vuorovaikutuksen moniosaajia heidän toiminnastaan yhteisöjensä hyväksi, Janhonen sanoo.

Tapahtumaa voi seurata myös Facebookissa, verkkoon striimattuna tai Twitterin kautta.

CMADFI-päivän 2017 pääyhteistyökumppaneita ovat Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Lappeenrannan kaupunki, Business Finlandin Liideri-ohjelma, Sininen Meteoriitti sekä Underhood. Tapahtumaa tukee myös aktiivinen joukko pienempiä yhteistyökumppaneita.

Lisätietoja tapahtuman verkkosivuilta.



Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Yhteisömanagereiden yhteisömanageri, CMADFI-tapahtuman pääjärjestäjä



Johanna Janhonen


puh. 040 506 1960


johanna@piilotettuaarre.fi

Kuvat

Yhteisömanagerit ja somen ammattilaiset kokoontuivat tammikuussa 2017 Tampereen yliopistolla.
Yhteisömanagerit ja somen ammattilaiset kokoontuivat tammikuussa 2017 Tampereen yliopistolla.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Viestintätoimisto Medita Oy
Viestintätoimisto Medita Oy
c/o Sofia Helsinki, Sofiankatu 4 C
00170 Helsinki

https://medita.fi

Viestintätoimisto Medita Oy on itsenäinen vastuullisuusviestintään erikoistunut viestintätoimisto. Toimipisteemme ovat Helsingissä ja Jyväskylässä. Olemme keskittyneet teknologia- ja teollisuusyritysten sekä asiantuntijaorganisaatioiden viestintään ja sisältömarkkinointiin. Myyntikate vuonna 2021 oli noin 600 000 euroa ja liikevaihto miljoona euroa.

Medita on Marketing Finlandin jäsen. Vuodesta 2010 olemme toimineet itsenäisten viestintätoimistojen verkostossa, Worldcom Public Relations Groupissa, johon kuuluu yli 130 yrittäjävetoista PR- ja viestintätoimistoa yli 40 maassa eri puolilla maailmaa. 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Viestintätoimisto Medita Oy

Sinäkin saatat olla yhteisömanageri – Yhteisön palveleminen somessa kuuluu moneen ammattiin9.1.2023 13:17:47 EET | Tiedote

Yhteisömanagerointi kuuluu osana moneen ammattiin: Päätoimittaja, nuorisotyöntekijä, yrittäjä, henkilöstöpäällikkö, tubettaja, rehtori, markkinointijohtaja, pappi, somevastaava, yhteisömanagereille vuotuista CMADFI-seminaaria järjestävä Johanna Janhonen luettelee. – Kaikki yhteisömanagerit eivät vieläkään tunnista omasta työstään tätä roolia, vaikka olemme yrittäneet tuoda tehtävää esiin jo 11 vuoden ajan tämän teemapäivän kautta.

Minne some on menossa – 10. CMADFI tuo uusinta tietoa alan ammattilaisille19.1.2021 07:32:10 EET | Tiedote

Somealustojen vallankäyttö on puhuttanut pitkään, mutta erityisen huomion kohteeksi aihe on noussut viime viikkoina Facebookin ja Twitterin suljettua Yhdysvaltain presidentin käyttäjätilit väkivaltaisen mellakan jälkeen. Mihin suuntaan sosiaalinen media on menossa ja miten siihen tulisi suhtautua, jos se on iso osa omaa arkea tai jopa työpaikka? Somen ajankohtaisia ilmiöitä tarkastellaan alan ammattilaisten maksuttomassa CMADFI 2021 koulutus- ja verkostoitumispäivässä verkossa 25. tammikuuta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye