Zalando

Zalando julkistaa Visionary Award -palkinnon Kööpenhaminan muotiviikolla

Jaa
  • Zalando toivottaa kansainväliset brändit tervetulleiksi mukaan hakemaan Kööpenhaminan muotiviikolla julkistettavaa Zalando Visionary Award -palkintoa. Hakuaika päättyy 2.5.2023.
  • Zalando Visionary Award -palkinnon tavoitteena on antaa tunnustusta tulevaisuuden tekijöille, ja sen avulla suunnittelijat voivat tuoda esiin omistautumistaan luovuudelle, innovaatioille ja positiiviselle sosiaaliselle vaikutukselle kestävän kehityksen panostustensa rinnalla.

 

BERLIINI, 17. HUHTIKUUTA 2023 // Zalando, Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta, jatkaa yhteistyötään Copenhagen Fashion Weekin kanssa SS24-kaudella. Zalando Sustainability Award -palkinnon kolmen menestyksekkään vuoden jälkeen konsepti kehittyy entisestään, kun Zalando julkaisee Zalando Visionary Award -palkinnon. Uuden palkinnon tarkoituksena on antaa tunnustusta tulevaisuuden tekijöille sekä antaa suunnittelijoille mahdollisuus esitellä paitsi kestävän kehityksen ponnistelujaan myös omistautumistaan muotoilulle, luovuudelle, innovaatioille sekä positiiviselle sosiaaliselle vaikutukselle. Tavoitteena on tukea brändejä merkityksellisten muutosten aikaansaamisessa muotiteollisuudessa. Haku on nyt auki ja päättyy 2.5.2023.

 

Lena Sophie Röper, Zalandon Director of Designer & Luxury kertoo: "Zalando Visionary Award -palkinnolla haluamme nostaa esiin Zalandon arvoja jakavia brändejä ja nostaa valokeilaan aloitteita, jotka vaikuttavat myönteisesti muotiteollisuuteen. Palkinnon laajentaminen koskemaan uusia luovuuden ja muotoilun, sosiaalisen vaikutuksen ja innovatiivisuuden näkökulmia tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tutkia jokaisen brändin DNA:ta monipuolisesti. Olen innoissani nähdessäni, kuinka brändit haastavat itsensä, ja odotan innolla uutta ja inspiroivaa Kööpenhaminan muotiviikkoa.”

 

Zalando Visionary Award -palkinto perustuu kolmeen peruspilariin: luovuus ja muotoilu, sosiaalinen vaikutus ja innovaatio. Ollakseen oikeutettuja palkintoon hakijoiden on osoitettava, kuinka he edistävät muutosta yhdellä tai useammalla alla mainittujen peruspilareiden osa-alueella, minkä lisäksi heidän tulee täyttää Kööpenhaminan muotiviikon kestävän kehityksen vaatimukset:

 

  • Luovuus ja muotoilu: erottuva visuaalinen estetiikka, joka heijastaa brändin identiteettiä ja yksilöllisyyttä. Visio/konsepti on elävöitetty todellisuuteen suunnittelun, printtien, kuvioiden ja tekstiilien avulla samalla vangiten ajan hengen.
  • Sosiaalinen vaikutus: monimuotoisuuden, tasa-arvon ja inkluusion edistäminen yrityksessä, mainoskampanjoissa ja tuotevalikoimassa. Osallistuminen merkityksellisiin keskusteluihin, esimerkiksi tukemalla yhteiskunnallisia asioita, edistämällä läpinäkyvyyttä tai vahvistamalla erilaisia yhteisöjä.
  • Innovaatio: innovatiivisten tuotantotekniikoiden käyttö ja suosiminen tulevaisuuteen suuntautuvien mallistojen tuottamiseksi. Innovatiivisiin tuotantotekniikoihin voi kuulua uusien materiaalien hankinta, uusien värjäystekniikoiden käyttöönotto ja huipputeknologian hyödyntäminen toimitusketjussa – muodin tulevaisuuden esittely..

 

Voittajan valitsee kansainvälinen raati, joka koostuu alan ajatusjohtajista, Zalandon edustajista ja Kööpenhaminan muotiviikon näytöskomiteasta. Voittaja pääsee osaksi 8.-11. elokuuta järjestettävän Kööpenhaminan muotiviikon SS24:n näytösaikataulua ja voittaa sekä 50 000 euron palkinnon että rahallisen tuen näytöstuotantoa varten.

 

Brändit voivat osallistua hakukierrokselle täyttämällä alla olevan hakulomakkeen. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdn-A_I3ppi5T_hdZBPDp38blErsKwGAYE98gxafUeCKB9gqg/viewform 


Lue lisää palkinnosta täältä

TIETOA ZALANDOSTA

Zalando (https://corporate.zalando.com) on Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin yli 46 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 23 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja vuorovaikutukselle. Euroopan muodikkaimpana teknologiayhtiönä Zalando pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja tarjotakseen kokonaisvaltaisen muotielämyksen asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille niille, jotka ovat muovaamassa Zalandon tarinaa. Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle.



TIETOA KÖÖPENHAMINAN MUOTIVIIKOSTA

Kööpenhaminan muotiviikko (CPHFW) on Pohjois-Euroopan suurin muotiviikko, joka järjestetään kahdesti vuodessa: tammi-helmikuussa ja elokuussa. Viidenneksi globaaliksi muotiviikoksi mielletty Kööpenhaminan muotiviikko toivottaa tervetulleeksi johtavan kansainvälisen lehdistön, alan ostajat ja johtajat neljään näytösten, esitysten, installaatioiden ja tapahtumien täyteisiin päiviin CIFF x Revolver -messujen ohella. Kestävä kehitys on Kööpenhaminan muotiviikon painopiste, ja muotiviikko pyrkii tekemään merkittäviä muutoksia innostaakseen ja kannustaakseen alaa nopeuttamaan kestävän kehityksen ponnistelujaan. Tammikuussa 2020 Kööpenhaminan muotiviikko julkisti kunnianhimoisen, kolmivuotisen kestävän kehityksen toimintasuunnitelman. Suunnitelmassa esiteltiin innovatiivinen vaatimusjärjestelmä brändeille, jotta ne olisivat osa virallista aikataulua, joka otettiin käyttöön Kööpenhaminan AW23-muotiviikolla. Toimintasuunnitelma tarkistetaan ja julkaistaan joka kolmas vuosi, mikä tekee Kööpenhaminan muotiviikosta johtavan muotiviikon kestävän kehityksen saralla.

Avainsanat

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Zalando
Zalando



TIETOA ZALANDOSTA

Zalando (https://corporate.zalando.com) on Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin yli 46 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 23 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja vuorovaikutukselle. Euroopan muodikkaimpana teknologiayhtiönä Zalando pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja tarjotakseen kokonaisvaltaisen muotielämyksen asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille niille, jotka ovat muovaamassa Zalandon tarinaa. Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Zalando

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme