120 kiinteän asutuksen asiakasta edelleen ilman sähköä

Aapeli-myrskyn tuhoja on korjattu myös tänään perjantaina edelleen vahvistetuin resurssein. Eilen klo 14 Vaasan Sähköverkon sähköttömiä asiakkaita oli kaiken kaikkiaan noin 3 340. Tänään samoihin aikoihin määrä on noin 1 900. Uusia vikoja on ilmaantunut sekä eilisen että tämän päivän aikana. Sähköjä palautetaan ensisijaisesti kiinteälle asutukselle, josta on tällä hetkellä sähköttä noin 120. Loput sähköttömistä ovat vapaa-ajan asuntoja. Yhtiö jatkaa kaikkien vikojen korjaamista läpi viikonlopun.

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Mikäli asiakas on ollut yhtäjaksoisesti ilman sähköä vähintään 12 h, maksetaan hänelle vakiokorvausta automaattisesti. Sitä ei tarvitse hakea erikseen. Lisätietoa löytyy verkkosivuiltamme www.vaasansahkoverkko.fi/vakiokorvaus

Käyttöpäällikkö Petter Södergran

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2017 oli noin 130 milj. euroa.

Asiakasmäärää kasvoi 15 % tiukasta hintakilpailusta huolimatta9.4.2019 13:55:19 EESTTiedote

Pohjoismaiden kuiva kesä, polttoaineiden hintakehitys ja päästöoikeuksien jyrkkä hinnannousu korottivat vahvasti sähkön markkinahintaa vuoden 2018 toisen puoliskon aikana. Vaasan Sähkö onnistui kasvattamaan asiakasmääräänsä merkittävästi, mikä myös näkyi liikevaihdon kasvuna. Liikevoittoa rasitti Seinäjoen voimalaitoksen omistusjärjestelyistä johtunut 5 miljoonan euron kertaluonteinen sähkönhankintakulu.