Myllypuron metroaseman eteläinen sisäänkäynti avataan 30. toukokuuta
Myllyaukion lippuhallin peruskorjauksessa vanha lippuhalli uudistettiin. Laituritasolle rakennettiin uusi kolmen liukuportaan yhteys. Ennen peruskorjausta lippuhalliin pääsi kiinteitä portaita pitkin. Lisäksi muun muassa lippuhallin hissi, yleisö-wc:t ja LVIS-tekniikka on uusittu.
Peruskorjauksen ajan käytössä ollut väliaikainen sisäänkäynti Myllypurontiellä puretaan kesäkuun alussa. Purkutöiden jälkeen laituritasolle on kulkuyhteydet eteläiseltä sisäänkäynniltä Myllyaukiolta ja pohjoiselta sisäänkäynniltä Jauhokujan sillalta.
Tulevan kesän ajan metroasemalla tehdään vielä peruskorjaukseen liittyviä viimeistelytöitä, muun muassa kiveys- ja vihertöitä.
Metroasemalla on Myllyaukion sisäänkäynnin yhteydessä 60 liityntäliikenteen polkupyöräpaikkaa. Pyöräpaikat otetaan käyttöön maanantaina 30. toukokuuta.
Myllypuron metroaseman peruskorjaus käynnistyi vuonna 2014. Peruskorjauksessa purettiin aseman pohjoispäässä oleva sisäänkäynti ja korvattiin se uudella sisäänkäynnillä. Uusi sisäänkäynti rakennettiin Jauhokujan sillan yhteyteen. Eteläisen sisäänkäynnin lippuhalli Myllyaukiolla peruskorjattiin. Aseman esteettömyys on parantunut, kun eteläiselle sisäänkäynnille rakennettiin liukuporrasyhteys ja pohjoisella sisäänkäynnillä on kaksi hissiä yhden sijasta.
Laituritasolle rakennettiin lasiseinät ja laiturialueen katos, laatoitus, kalustus ja valaistus uusittiin. Aseman teknisiä tiloja on peruskorjattu ja laajennettu sekä talotekniikka uusittu.
Myllypuron metroasema otettiin käyttöön vuonna 1986. Aseman peruskorjaus on jatkoa itäisten metroasemien peruskorjaushankkeille. Myllypuron jälkeen peruskorjausvuorossa on Herttoniemen metroasema.
HKL tarjoaa kahvit matkustajille eteläisen sisäänkäynnin luona Myllyaukiolla tiistaina 7. kesäkuuta klo 13 alkaen niin kauan kuin tarjottavaa riittää. Tervetuloa!
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
projektipäällikkö Mikko Halonen, HKL, p. 09 310 34707.
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
PL 100
01022 Kaupunkiliikenne
(09) 310 1071https://kaupunkiliikenne.fi/
Me Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:ssä mahdollistamme pääkaupunkiseudun kestävän kasvun rakentamalla tulevaisuuden raideverkostokaupunkia ja pitämällä sen liikkeessä. Vastaamme joukkoliikenneinfran rakentamisesta sekä metrojunien ja raitiovaunujen liikennöinnistä, kunnossapidosta ja kehittämisestä laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Tuotamme kaupunkipyöräpalvelun ja liikennöimme Suomenlinnan lauttoja tytäryhtiömme kautta. Kannamme vastuun koko toimintamme elinkaaren päästöistä ja teemme valintoja, jotka muuttavat koko alan toimintaa, koska haluammeolla kestävien kaupunkien paras liikuttaja ja kehittäjä ̶ nyt ja tulevaisuudessa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy
Tältä Koskelan uusi varikko voisi näyttää – hankkeelle asetettu korkeat ympäristö- ja toiminnallisuustavoitteet6.5.2024 08:15:00 EEST | Tiedote
Koskelan nykyisen varikon tilalle rakennettavan uuden varikon suunnittelu on edennyt tiiviissä yhteistyössä allianssin osapuolien ja varikon käyttäjien kesken kohti toiminnallisuus- ja ympäristötavoitteitaan. Seuraavaksi suunnitelmia tarkennetaan. Toteuttamisen on tarkoitus alkaa alkuvuodesta 2025 vanhan varikkorakennuksen purkamisella.
Raitioliikenne käynnistynyt osittain23.4.2024 16:04:14 EEST | Tiedote
Kaupunkiliikenne Oy on saanut palautettua raitio- ja pikaraitioliikennettä asteittain, mutta häiriöitä voi vielä ainakin tiistaipäivän aikana esiintyä. Kello kolmen jälkeen iltapäivällä liikenteessä oli noin puolet normaalista vaunumäärästä, ja vuoroja lisätään iltapäivän ja illan aikana.
Raitiovaunuliikenne pyritään käynnistämään mahdollisimman pian23.4.2024 10:52:40 EEST | Tiedote
Kaupunkiliikenne Oy joutui tiistaina pysäyttämään koko raitio- ja pikaraitioliikenteen vaikeiden sääolosuhteiden vuoksi. Häiriö johtuu siitä, että ajolangat ovat jäätyneet jäätävän sateen takia. Ajolanka on radan yläpuolella kulkeva virtajohto, josta raitiovaunu saa sähköä. Ongelmia on myös vaihteissa, jotka ovat tukkeutuneet lumesta ja jäästä.
Kaupunkiliikenne lisää rasvausta pikaratikan reitin varrelle11.4.2024 09:27:57 EEST | Tiedote
Kaupunkiliikenne Oy on saamansa palautteen ja tekemiensä mittausten perusteella todennut, että joissakin kohteissa pikaratikka 15 reitin varrella pikaratikan tuottama ääni on poikkeuksellisen kova. Koettuun meluongelmaan tullaan puuttumaan ja sitä pyritään ratkaisemaan useiden toimenpiteiden kautta, joista yksi on systemaattinen kiskojen rasvauksen tehostaminen ongelmakohdissa sekä automaattirasvauslaitteiden asennus.
Kaupunkiliikenne Oy:n vuosi 2023: Pikaratikka aloitti joukkoliikenteen uuden aikakauden10.4.2024 14:15:41 EEST | Tiedote
Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:n päätavoite vuonna 2023 oli liikennöinnin aloittaminen lokakuussa uudella pikaratikkalinjalla 15. Hanke valmistui yli puoli vuotta etuajassa ja alitti sille budjetoidut kustannukset.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme