CERTEGO julkaisee vuoden 2022 vastuullisuusraporttinsa

CERTEGO Group julkaisee tänään vuoden 2022 vastuullisuusraporttinsa. Tämän vuoden raportissa korostuvat yhtiön olennaisuusanalyysi ja painopistealueet sekä tavoitteet vuosille 2023 ja 2025. Raportista käy myös ilmi, mitkä kestävän kehityksen tavoitteet ovat CERTEGOn toiminnan kannalta olennaisimpia, ja mihin tavoitteisiin se voi vaikuttaa eniten

Olennaisuusanalyysi 2022

Vuonna 2022 CERTEGO toteutti GRI-säätiön vuoden 2021 standardien mukaisen olennaisuusanalyysin. Kaksinkertaisen olennaisuuden käsite sisältää sekä vaikutukset planeettaan, ihmisiin ja yhteiskuntaan että ympäröivän maailman taloudelliset vaikutukset yritykseen.

Raportissa käsitellään seitsemää aihetta, jotka on määritelty olennaisiksi ja kriittisiksi CERTEGOn kestävän kehityksen työn kannalta. Näitä ovat monimuotoisuus ja osallistaminen, liikenne, turvallisuus, terveys ja hyvinvointi, IT ja tietoturva, osaamisen kehittäminen, kestävä arvoketju sekä pakkaukset ja jätteet.

”Vuoden 2022 olennaisuusanalyysin parissa tekemämme työn myötä olemme ottaneet ensimmäisen askeleen kohti integroitua ja järjestelmällistä lähestymistapaa, jotta voimme dokumentoida, raportoida ja parantaa vastuullisuustyötämme. Analyysi auttoi meitä priorisoimaan painopistealueita, ja se muodostaa perustan kestävän kehityksen strategiallemme ja viitekehyksellemme.”, sanoo Joakim Halfwordson, CERTEGO Groupin vastuullisuuspäällikkö ja CCO.

Vastuullisuus – osa CERTEGOn ydinarvoja

CERTEGOn visiona on olla Pohjois-Euroopan johtava itsenäisten turvallisuusratkaisujen toimittaja ja asiantuntija. Vastuullisuus on tärkeä osa CERTEGOn ydinarvoja, ja se tarkoittaa kestävän kehityksen tavoitteisiin sitoutumista sekä asiakkaiden tukemista vastuullisesti koko kohdekiinteistöjen elinkaaren ajan.

"Meille kestävyys tarkoittaa vastuullisuutta ja vastuun ottamista. Vastuu hyvän työpaikan luomisesta, ilmastoystävällisten valintojen tekemisestä sekä vakaan ja pitkällä aikavälillä kannattavan organisaation rakentamisesta. Kunnianhimomme on korkealla; Vuonna 2026 olemme alamme vastuullisin yritys!", kertoo CERTEGO Groupin toimitusjohtaja Jonas Granath.

Taistelu ilmastonmuutosta vastaan – Scope 3 -päästöjen mittaaminen

Vuonna 2023 CERTEGO saavuttaa tärkeän virstanpylvään. Scope 1 ja scope 2 -päästöjen (hallittujen ja omistettujen päästöjen) lisäksi nyt mitataan myös scope 3 -päästöjä (epäsuoria päästöjä, jotka liittyvät tavaroiden ja palveluiden ostamiseen toimittajilta).

Kaikkien kolmen päästöluokan mittaaminen auttaa ymmärtämään koko arvoketjun päästöjä. Tämän tiedon avulla ponnistelut voidaan keskittää niihin asioihin, joissa on suurin mahdollisuus vaikuttaa. CERTEGO pyrkii tehostamaan kestävä kehityksen työtään entisestään asettaakseen alan standardin korkealle.