Kokkolan LVIS-Palvelu ostaa LVI-palveluyritys PetenPutken liiketoiminnan

Talotekniikkakonserni QMG vahvistaa asemaansa Keski-Pohjanmaalla, kun sen tytäryhtiö Kokkolan LVIS-Palvelu ostaa LVI-huolto- ja -korjauspalveluita tarjoavan PetenPutki Oy:n liiketoiminnan. Yrityskaupalla ei ole henkilöstövaikutuksia.

Petri Forsell (vas.) ja Heikki Kiiskilä allekirjoittivat sopimuksen 29.9.
Petri Forsell (vas.) ja Heikki Kiiskilä allekirjoittivat sopimuksen 29.9. Kuva: Paula Wargh

PetenPutki tarjoaa LVI-huolto- ja -korjauspalveluita Keski-Pohjanmaalla – Kokkolan kaupungin ja saariston lisäksi Himangalla, Lohtajalla, Kälviällä ja Pietarsaaressa. Yhtiöllä on viisi asentajaa ja sen liikevaihto oli vuonna 2022 noin 1,0 miljoonaa euroa. Kokkolan LVIS-Palvelu työllistää 20 LVI-ammattilaista, ja sen liikevaihto oli viime vuonna 2,3 miljoonaa euroa.

– Haluamme rakentaa monipuolisen ja kattavan LVI-urakoinnin ja -palveluiden repertuaarin Keski-Pohjanmaata varten. PetenPutki tuo Kokkolan LVIS-Palveluun taitavan tiimin nopean LVI-palvelun tehtäviin, kertoo QMG:n Pohjois-Suomen aluejohtaja Heikki Kiiskilä, joka toimii myös Kokkolan LVIS-Palvelun toimitusjohtajana.

– Nyt oli oikea hetki yhdistymiselle. Olemme keskustelleet QMG:n kanssa pidemmän aikaa, joten tunnemme toisemme ja näemme synergiat, kertoo PetenPutken omistajayrittäjä Petri Forsell.

Molempien yhtiöiden henkilöstö jatkaa yrityskaupan jälkeen vanhoina työntekijöinä. Petri Forsell tulee QMG:n emoyhtiön Nimlas Groupin osakkaaksi.

Paikallisuutta kunnioittava konserni tuo kasvumahdollisuuksia

Liittyminen QMG-konserniin tuo Petri Forsellin mukaan yhtiölle mielenkiintoisia mahdollisuuksia, kun Pohjanlahden rannikkoseudulla on menossa varsinainen investointibuumi.

– Osana valtakunnallista konsernia, jonka toimintaperiaate on paikallisuuden kunnioittaminen, pystymme tarjoamaan asiakkaillemme laajempia palveluita, Heikki Kiiskilä ja Petri Forsell toteavat.

PetenPutki tunnetaan Keski-Pohjanmaalla työpaikkana, jolla on innostava yrityskulttuuri. Yhtiön henkilöstön painonpudotuskampanja sai viime talvena laajaa huomiota.

– Olemme aina panostaneet työssä viihtymiseen ja terveyteen, ja QMG:n puitteissa sitä on hyvä jatkaa, Petri Forsell sanoo.

QMG-konserni on Suomen suurimpia talotekniikka-alan yrityksiä. Se toteuttaa talotekniikkaprojekteja ja -huoltopalveluita valtakunnallisesti. QMG:n palveluvalikoima kattaa kaikki talotekniikan osa-alueet. Konserniin kuuluu eri puolilla maata 40 tytäryhtiötä. Vuonna 2022 QMG:n liikevaihto oli 230,5 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on yli 1300 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista.

Keski-Pohjanmaalla QMG:hen kuuluvat Kokkolan LVIS-Palvelu, sähköön ja rakennusautomaatioon erikoistunut Mesiel, turvatekniikkayhtiö Capcon sekä LVI-urakointi- ja palveluyritys ORS Service.

QMG, ruotsalainen Sandbäckens ja norjalainen Konstel muodostavat pohjoismaisen Nimlas-talotekniikkakonsernin. Nimlaksen pääomistaja on sijoitusyhtiö KLAR Partners, ja omistajaohjelmaan kuuluu yhtiöistä noin 300 henkilöstöomistajaa.

Lisätietoja verkkosivuilta www.qmg.fi sekä www.nimlasgroup.com