LVI-Trio keskittyy talotekniikkahuoltoon ja palvelu-urakointiin – taloyhtiöiden putkiremonttiliiketoiminta myydään

QMG-konsernin strategian mukaisesti LVI-Trio terävöittää toimintaansa, ja keskittyy jatkossa LV- ja IV-huollon sekä palvelu-urakoinnin tehtäviin.

Putkiasentaja Jaana Loponen lähdössä huoltokäynnille
Putkiasentaja Jaana Loponen lähdössä huoltokäynnille Kuva: Niko Jekkonen

Päätöksen seurauksena yhtiön strategian ulkopuolelle jäävä liiketoiminta, pääurakoitsijavastuulla taloyhtiöille tehtävät linjasaneeraus- eli putkiremonttiprojektit, on myyty 31.10. ryhmälle yhtiön henkilöstöä.

QMG-konserni koostuu yli 40 talotekniikkaurakointia ja -palveluita tarjoavasta tytäryhtiöstä, joista 14 toimii pääkaupunkiseudulla QMG Partners -verkostona. LVI-Trio on kuulunut siihen vuodesta 2020. LVI-Trion liikevaihto oli vuonna 2022 noin 29,2 miljoonaa euroa, ja sillä on henkilöstöä noin 180. Myytyjen linjasaneerausten osuus liikevaihdosta on noin kolmannes ja henkilöstöstä noin 50 ihmistä.

Strategiaa vahvistetaan ja uusi liiketoimintajohto on nimitetty

LVI-Trio keskittyy jatkossa IV- ja LV-huoltopalveluihin sekä palvelu-urakointiin. IV-huollon liiketoimintajohtajana jatkaa Janne Louho, LV-huollon liiketoimintajohtajana Kosti Kerve ja palvelu-urakoinnin liiketoimintajohtajana Matti Eskola. LVI-Trion toimitusjohtajana jatkaa Pekka Pöykkö, joka on myös QMG Partnersin toimitusjohtaja.

Muutoksella ei ole vaikutuksia IV-huollon, LV-huollon ja LVI-palvelu-urakoinnin henkilöstöön.

– LVI-Triolla on vahva jalansija pääkaupunkiseudulla. Toimimme muun muassa suurten kiinteistönomistajien, kuten Kojamon ja HKL:n, pitkäaikaisena sopimuskumppanina. Vahvuutenamme on myös kyky tarjota tarvittaessa laajaa palveluvalikoimaa QMG Partnersin kautta – olemme LVI-palveluiden lisäksi merkittävä sähköurakoinnin, rakennusautomaation, jäähdytys- ja kylmätekniikan sekä turvatekniikan toteuttaja, Pekka Pöykkö kertoo.

– Tavoitteemme on kasvattaa LVI-Trion palveluliiketoimintaa uusilla sopimuksilla, eivätkä yritysostotkaan ole poissuljettuja. LVI-Trio jatkaa toimintaansa nykyisellä nimellään ja vastaa kaikista yhtiön palvelusopimuksista. Linjasaneerauksiin liittyvät vastuut siirtyvät liiketoiminnan ostajalle, Pekka Pöykkö lisää.

– Kun strategiamme mukaiseesti selkeytämme LVI-Trion toimintaa, olemme tyytyväisiä, että linjasaneeraustoiminta siirtyy uudelle yritykselle ja henkilöstöryhmälle, jota johtaa yhtiön aikaisempi vetäjä Martti Saarnio. Jatkuvuus on tärkeää myös näille asiakkaille. Kiitämme Marttia hyvästä yhteistyöstä ja ammattilaisuudesta QMG-vuosien aikana, ja toivotamme menestyksekästä jatkoa, Pekka Pöykkö toteaa.

– On ollut hienoa olla mukana QMG:n pohjoismaisessa tarinassa ja toivotankin kaikille triolaisille hyvää jatkoa sen parissa, Martti Saarnio sanoo.

Linjasaneeraus-organisaatio on palkittu 2023 Vuoden putkiremontti -palkinnolla, ja kohteena oli As Oy Säästörasti Helsingissä. Urakassa toteutettiin kuuden kerrostalon laaja linjasaneeraushanke 236 asuntoon. Kohteessa tehtiin laajan saneerauksen lisäksi mittava energiaremontti. Hanke toteutettiin projektinjohtourakkamallilla, missä urakoitsija osallistui urakan toteutussuunnitteluun.

LVI-Trio asentaa
Juhana Ahonen LVI-Triolta huoltaa
Putkiasentaja Jaana Loponen
Pekka Pöykön mukaan  tavoitteena on kasvattaa LVI-Trion palveluliiketoimintaa uusilla sopimuksilla, eivätkä yritysostotkaan ole poissuljettuja.
Pekka Pöykön mukaan tavoitteena on kasvattaa LVI-Trion palveluliiketoimintaa uusilla sopimuksilla, eivätkä yritysostotkaan ole poissuljettuja.

LVI-Trio lyhyesti

LVI-Trio on vuonna 1986 perustettu vantaalainen LVI-palvelu- ja urakointiyritys, jonka projektit sijoittuvat pääkaupunkiseudulle. Yhtiö tarjoaa IV-huollon, LV-huollon sekä LVI-palvelu-urakoinnin ratkaisuja rakennusliikkeille, kiinteistönomistajille ja heidän kumppaneilleen. IV-huoltoa johtaa Janne Louho, LV-huoltoa Kosti Kerve ja palvelu-urakointia Matti Eskola. LVI-Trion toimitusjohtaja on Pekka Pöykkö.

LVI-Trion liikevaihto oli vuonna 2022 noin 29,2 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli vuodenvaihteessa noin 180 talotekniikka-ammattilaista. Toimipaikkamme sijaitsee Vantaalla Elannontiellä. Lisätietoja verkkosivuilta www.lvi-trio.fi

QMG lyhyesti

QMG-konserni on Suomen suurimpia talotekniikka-alan yrityksiä. Se toteuttaa talotekniikkaprojekteja ja -huoltopalveluita valtakunnallisesti. QMG:n palveluvalikoima kattaa kaikki talotekniikan osa-alueet. Konserniin kuuluu eri puolilla maata 40 tytäryhtiötä. Vuonna 2022 QMG:n liikevaihto oli 230,5 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on noin 1400 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista.

QMG, ruotsalainen Sandbäckens ja norjalainen Konstel muodostavat pohjoismaisen Nimlas-talotekniikkakonsernin. Nimlaksen pääomistaja on sijoitusyhtiö KLAR Partners, ja omistajaohjelmaan kuuluu yhtiöistä yli 500 henkilöstöomistajaa. Lisätietoja verkkosivuilta www.qmg.fi sekä www.nimlasgroup.com

Kvartti Putkiremontti Oy

MBO-kaupalla LVI-Triosta irtoava liiketoiminta eli Kvartti Putkiremontti Oy keskittyy linjasaneerauksiin, asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöille tehtäviin pieniin sekä keskisuuriin urakoihin sekä pääurakoitsijavastuulla tehtäviin taloteknisiin urakoihin. Yrityksen toimitusjohtajana tulee toimimaan Teemu Kallio. Hän on toiminut linjasaneerauksien parissa liiketoimintajohtajana sekä muissa johtotehtävissä LVI-Trio Oy:ssä. Martti Saarnio vastaa jatkossa yrityksen päätöksistä hallituksen puheenjohtajan roolissa.