Vankinaisten kuoro, 103-vuotiaan elämänoppeja, Itämeren myrskyistä historiaa ja noidan tarina – Aula & Co:n kevätkatalogi

Aula & Co:n kevään 2024 luettelo on julkaistu. Kauno- ja tietokirjojen aiheina ovat muun muassa poikkeuksellisen 103-vuotiaan elämänopit, suklaasuku, Ukrainan sodan varjolla tehdyt rikokset, vankileirin naisten kuoro, noituus, Itämeren myrskyinen historia sekä koiran ja ihmisen välinen yhteys.

Kaunokirjallisuutta maailman kolkilta

Kevään helmi on Heather Morrisin Nousevan auringon sisaret, joka perustuu tositarinaan muusikko Norah Chambersista. Yhdessä muiden vankien kanssa hän perusti toisen maailmansodan aikaan naiskuoron japanilaisten vankileirillä.

Jenna Kostetin romaani Punainen noita kertoo 1600-luvulla eläneestä todellisesta henkilöstä Vapuri Kinnistä, joka parantaa yrteillä ihmisten vaivat, mutta kirkonmiehet näkevät hänessä vain syntisen naisen.

Aavekaupunki on Kevin Chenin sukuromaani perheestä, joka odottaa hartaasti poikaa usean tytön jälkeen. Syntyy poika – joka perheen odotusten vastaisesti on homo.

Nino Haratishvilin Kahdeksas elämä on eeppinen sukuromaani georgialaisen suklaasuvun vaiheista. Se on otettu kaikkialla maailmalla haltioituneesti vastaan. Sigrid Nunezin romaani Paras ystävä kertoo ystävyydestä sekä ihmisen ja koiran yhteydestä.

Kaspar Colling Nielsenin Esikaupunkien vapahtaja kertoo epäonnistuneesta runoilijasta Allan Thornbumista, joka tutkimusten mukaan voisi pelastaa maailman kirjoittamalla vain yhden runon. Mutta Allan ei viitsi.

Tietokirjoja Itämerestä ja pankkiryöstöistä

Ari Turusen ja Petri Laukan Paha meri, hyvä meri kertoo Itämeren myrskyisän historian. Tämä on ryöstö on Kari Haakanan tietokirja suomalaisten pankkiryöstöjen historiasta.

Viimeiset sanat on Benjamin Ferencin, poikkeuksellisen 103-vuotiaana kuolleen Nürnbergin oikeudenkäntien syyttäjän, elämäkerta ja testamentti jälkipolville. Dan Eganin Fosfori kertoo elämän ja kuoleman alkuaineesta, sekä pommituksista, fossiileista ja sinilevästä.

Dekkareita ja jännitystä

Kari Haakanan huhtikuussa julkaistava Kunnian hinta on nopeatempoinen trilleri, jossa poliitikko tekee hämäräkauppaa Ukrainan sodan varjolla.
Leigh Bardugon Helvettiin ja takaisin sijoittuu Yale yliopiston salaseurojen maailmaan. Lynn Messinan Murhatun rakastajan tapaus  sijoittuu 1800-luvun englantiin, jossa missmarplemainen Beatrice Hyde-Clare pyydetään selvittämään aatelisnaisen sänkyyn kuolleen salaisen rakastajan kuolemaa.

Lue koko katalogi Issuu-luettelona tai verkkoluettelona

Aula & Co on kasvava keskisuuri kirjankustantamo. Nuoren kustantamon hittikirjoja ovat muun muassa Heather Morrisin Auschwitzin tatuoija, maailman tunnetuimman tähtitieteilijän Neil DeGrasse Tysonin Tähtitiedettä kiireisille, Ison-Britannian tunnetuimman nykykirjailijan Matt Haigin teokset sekä kulttimaineeseen noussut Lucia Berlinin Siivoojan käsikirja. Sami Tissarin romaani Krysa oli Finlandia-ehdokas vuonna 2022.

Aula & Co:n omistaa nykyään Storytel Books, mutta yhtiö on itsenäinen.