BDO, Backo ja Wolters Kluwer aloittavat yhteistyön – ratkaisu auttaa suomalaisia kasvuyrityksiä virtaviivaistamaan talous- ja kestävyysraportointiaan

Tilintarkastus- ja asiantuntijaorganisaatio BDO, konsernilaskentaan ja taloudelliseen raportointiin erikoistunut Backo sekä ohjelmistoyritys Wolters Kluwer ovat aloittaneet yhteistyön tarjotakseen entistä kokonaisvaltaisempaa raportointipalvelua sekä strategisempaa talouden suorituskyvyn johtamista ja seurantaa suomalaisille kasvuyrityksille.

Wolters Kluwerin CCH Tagetik® Corporate Performance Management (CPM) -kokonaisratkaisu auttaa yrityksiä virtaviivaistamaan ja automatisoimaan talousohjaustaan sekä toteuttamaan luotettavaa ja laadukasta kestävyysraportointia vastaten alati päivittyviin ESG-raportoinnin sääntelyvaatimuksiin.

Uusi yhteistyömme mahdollistaa kattavan CCH Tagetik® -alustan yhdistämisen BDO:n raportoinnin asiantuntemuksen kanssa. Kumppanuutemme auttaa suomalaisia yrityksiä edistämään kasvua, kannattavuutta ja tehokkuutta, puhumattakaan vastuullisuudesta ESG-ratkaisumme avulla. Kumppanuus tarjoaa Wolters Kluwerille lisäpotkua kattavan CCH® Tagetik -alustamme nopeaan, globaaliin laajentumiseen. Yhdessä BDO:n ja Backon kanssa tulemme tuottamaan merkittävää lisäarvoa raportoinnin muutosprojekteissa”, Wolters Kluwersin Pohjois-Euroopan Corporate Performance Management Solutions -yksikön toimitusjohtaja James McEntee kertoo.

Kokonaisvaltainen ratkaisu luotettavaan ja laadukkaaseen raportointiin

Asiakkaillemme yhteistyö näyttäytyy heitä tukevan tiimin vahvistumisena sekä asiantuntijapalveluidemme täydentymisellä konkreettisella raportointityökalulla. CCH Tagetik® tarjoaa yhden maailman johtavista ratkaisuista konsernitilinpäätösten ja -konsolidointien laadintaan sekä raportointiin ja ennustamiseen. Se tukee erinomaisesti myös vastuullisuus- ja kestävyysraportointia, auttaen taloushallintoa ja liiketoiminnan operatiivisia osastoja suunnittelemaan toimintojaan tehokkaammin, ja mahdollistaa kestävyysraporttien varmentamisen audit-trailia toteuttamalla.

Yhteistyön myötä olemme entistä valmiimpia vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin muutostilanteissa sekä yhä kasvavien raportointivaatimusten kanssa. Esimerkiksi listautumisprojekteissa ja yritysjärjestelyjen yhteydessä tulee eteen laadintaperiaatteiden analysoimisen lisäksi usein kysymys myös uuden raportointi- ja konsolidointiohjelmiston valinnasta sekä käyttöönotosta. Asiakkaalle pyrimme luomaan tästä kaikesta mahdollisimman mutkattoman prosessin, jossa yhdellä tiimillä syntyy lähes kaikki, mitä talous- ja kestävyysraportointia varten tarvitaan. Tähän kuuluu esimerkiksi raportointistandardien osaaminen, ohjelmistoratkaisu raportointia varten ja tekninen osaaminen ohjelmistoratkaisun implementointiin sekä tietysti projektin jälkeinen tuki kaikille osa-alueille”, kertoo BDO:n IFRS Country Leader Vesa Vuorinen.

Backolla on laajaa kokemusta CCH Tagetik® -ympäristön pystyttämisestä erikokoisille organisaatioille konsolidointiin ja suunnitteluun. Pystymme implementoimaan ohjelmiston tehokkaasti ja toimimaan jatkuvana teknisenä tukena - lisäksi voimme tarjota kuukausittaista konsolidointi- ja raportointipalvelua vaihtoehtona perinteiselle group controller -roolille”, Backo Oy:n perustajaosakas ja toimitusjohtaja Ville Jakonen täydentää.

BDO on yksi maailman johtavista tilintarkastus- ja asiantuntijaorganisaatioista. Autamme asiakkaitamme menestymään, kehittymään ja toimimaan vastuullisesti.

Tuemme sekä yrityksiä että julkissektoria laadukkailla tilintarkastus-, vero-, laki- ja neuvonantopalveluilla. Toimimme paikallisesti kaikkialla Suomessa sekä kansainvälisesti 164 maassa yli 111 000 asiantuntijamme voimin.

BDO Suomen liikevaihto oli 2023 päättyneellä tilikaudella 39,3 miljoonaa euroa, kasvaen edelliseen tilikauteen verrattuna yli 10 prosenttia.

Backo on vuonna 2020 perustettu asiantuntijaorganisaatio, joka keskittyy erityisesti konsernilaskentaan, IFRS-palveluihin ja konsolidointijärjestelmiin tarjoten asiakkaille kokonaisvaltaisen ratkaisun konsernilaskennan ja -raportoinnin tarpeisiin.

Wolters Kluwer is a global leader in information, software, and services for professionals in Health, Tax and Accounting, Financial Corporate Compliance, Legal & Regulatory, and Corporate Performance & ESG. We help our customers make critical decisions every day by providing expert solutions that combine deep domain knowledge with specialized technology and services.

Wolters Kluwer reported 2022 annual revenues of €5.5 billion. The group serves customers in over 180 countries, maintains operations in over 40 countries, and employs approximately 20,900 people worldwide. The company is headquartered in Alphen aan den Rijn, the Netherlands.

The award-winning CCH Tagetik solution provides an intuitive interface, built-in financial intelligence and automated workflows that go beyond traditional CPM solutions to empower finance teams, across industries, to:

Complete everyday financial processes, faster, so teams can focus on strategic goals
Address major financial regulations and simplify compliance processes
Improve productivity and reduce financial close cycle time
Make faster and better-informed financial decisions

Suunnitteilla IFRS-siirtymä? Hyvä valmistautuminen ja oikeat valinnat auttavat eteenpäin31.8.2023 10:45:00 EEST | Blogi