Lidlin kanta-asiakasohjelma mullistuu – ”Suomen kovin bonus”

Lidlin etuohjelma Lidl Plus uudistuu vuoden vaihteessa merkittävästi. Tammikuusta alkaen etuohjelman käyttäjiä palkitaan ostoksista rahakupongeilla, joiden arvo on jopa 10 prosenttia kuukauden ostoksista. Samalla tulee toivottu uudistus kaikille yhteisten tarjouskuponkien käyttöön: niitä ei tarvitse enää erikseen aktivoida.

Asiakas skannaa kassalla Lidl Plus -etusovelluksen älypuhelimestaan

Lidl Plus on mobiililaitteisiin ladattava Lidlin etuohjelma. Yksi etuohjelman keskeinen ominaisuus on bonusjärjestelmä, jossa ostoksista palkitaan bonuskupongeilla. Tähän saakka asiakkaita on palkittu sekä ilmaisilla tuotteilla että rahakupongeilla. Nyt bonusjärjestelmään on tulossa merkittävä muutos: tuotekupongit poistuvat ja rahakupongit ovat aiempaa arvokkaampia. Parhaimmillaan asiakas saa kuukauden ostoksistaan 10 prosenttia ostosrahaa. Rahakupongit käyvät maksuna Lidleissä.

– Asiakkaamme ovat toivoneet ostoksista palkintona nimenomaan rahakuponkeja, ja vastaamme nyt tähän toiveeseen. On mahtavaa päästä yllättämään asiakkaamme vielä sillä, että bonusta on jatkossa tulossa isommalla kauhalla. Tämä on käsityksemme mukaan tällä hetkellä Suomen kovin bonus, iloitsee Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström.

Bonuskuponkikampanja alkaa aina kuun ensimmäinen päivä. Asiakkaan tekemät ostokset kerryttävät yhteissummaa, ja aina tietyn euromäärän saavutettuaan asiakas saa rahakupongin. Tuhat euroa kuussa käyttävälle asiakkaalle kertyy rahakuponkeja sadan euron edestä, eli vuoden aikana voi ansaita ostorahaa jopa 1200 euroa. Kuuden sadan euron ostoksista bonusta kertyy 37 euroa kuukaudessa.

Toivottu uudistus viikottaisiin etuihin: aktivointi poistuu ja käyttö helpottuu

Yksi Lidlin sovelluksen käytetyimmistä ominaisuuksista on viikottaiset edut, joilla saa alennusta valikoiduista tuotteista. Tähän saakka jokainen etukuponki on täytynyt aktivoida erikseen ennen Lidl Plus -sovelluksen skannaamista kassalla. 4.1. alkaen kaikille yhteiset edut ovat automaattisesti käytössä ja alennuksen saa, kun vain muistaa skannata Lidl Plus -sovelluksen kassalla.

– Haluamme, että Lidl Plus -sovellus on asiakkaillemme mahdollisimman helppo käyttää. Siksi tarjoukset ovat jatkossa käytössä pelkästään korttia vilauttamalla, Forsström kertoo.

Automaattinen aktivointi koskee kaikille Lidl Plus -asiakkaille olevia tarjouksia. Näiden lisäksi sovelluksessa on tarjolla henkilökohtaisia etukuponkeja ja bonuskuponkeja, jotka on jatkossakin aktivoitava ennen käyttöä. Näin asiakas voi itse päättää, millä ostoskerralla kupongit käyttää.

Lidl Plus -sovelluksen on ladannut yli 1,5 miljoonaa käyttäjää.

Bonusjärjestelmän tasot:

Ostokset

Bonuskupongit

Bonuskertymä

Bonusprosentti

10 %

(Bonusta eivät kerrytä alkoholi-, tupakka- ja nikotiinituotteet, äidinmaidonkorvikkeet, lehdet, lahjakortit tai pantit.)

Lidl tekee paluun musiikkibisnekseen – uusi kesäbiisi henkii Tapani Kansan menevää klassikkohittiä26.4.2024 14:07:37 EEST | Tiedote

Lidl on tunnettu soittolistoja villitsevistä kesäbiiseistään. Tänä vuonna Lidlin odotettu kesäbiisi tekee näyttävän paluun muutaman vuoden tauon jälkeen. Tapani Kansan klassikkohittiä mukaileva biisi on nyt julkaistu Spotifyssa ja Singa-laulukirjastossa. Toukokuun aikana biisiin on myös tulossa Youtubessa julkaistava musiikkivideo sekä TikTokista löytyvä tanssikoreografa. Biisillä Lidl haluaa ilahduttaa suomalaisia sekä luoda hyvää kesäfiilistä säästä riippumatta.

Kesän jäätelöissä trendinä raikkaus ja klassikkomaut – uutuudet saapuvat Lidliin23.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Lidl tuo kesän 2024 sesonkiin uusia jäätelöitä sekä aiempien vuosien suosikkeja. Tänä kesänä jäätelöiltä kaivataan raikkautta ja aitoja makuja. Lidlin viime kesän uutuustuote smoothiepuikko nappasi voiton kansainvälisessä kaupan omien merkkien kilpailussa, ja tänä kesänä vegaanisesta ja rasvattomasta smoothiepuikosta tuodaan myyntiin uusi virkistävä maku, päärynä. Kesän uutuusjäätelöt saapuvat Lidleihin lähiviikkoina.

Tutkimus paljastaa suomalaisten näkemykset ruoan hinnasta – näistä säästetään22.4.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Lidlin teettämästä tutkimuksesta selviää, että suomalaiset kokevat erityisesti elintarvikkeiden hintojen nousseen viimeisen puolen vuoden aikana, vaikka faktat puhuvat toista. Suurin osa kyselyyn vastanneista on muuttanut ostotottumuksiaan tehdäkseen säästöä ruokaostoksilla. Joulukuusta lähtien Lidl on laskenut lähes tuhannen tuotteen hintaa ja ostoskassin saa Lidlistä halvemmalla kuin puoli vuotta sitten.