Mainostoimisto Hansdotterin oma suljettu tekoäly opetetaan asiakkaiden tavoille

Suljettu tekoäly mahdollistaa sen turvallisen käytön myös luovan markkinointiviestinnän apuna. Hansdotterin omaa tekoälyä ja sen mahdollisuuksia yhdessä työntekijöiden kanssa kehittää yrityksen tekoälyasiantuntija Eeva Rauramo.

Hansdotterin tekoälyasiantuntija Eeva Rauramo ja toimitusjohtaja Ulla Suur-Inkeroinen. Tuomas Hinkkanen

Suljetussa tekoälyssä sille annettu data ei valu muiden käyttöön, vaan se pysyy turvassa omassa pilvessä. Suljettu tekoäly on turvallinen ja inspiroiva areena luovan alan käyttöön. Tämä mahdollistaa tekoälyn käyttämisen työssä yhä monipuolisemmin – suljettu tekoäly opetetaan asiakkaiden ja hansdotterlaisten tavoille, kunnioittamaan heidän sääntöjään.

– Oleellista suljetun tekoälyn kehittämisessä on, että siinä ovat Hansdotterin asiantuntijat mukana, jotta he oppivat ja tekoäly oppii. Omaa suljettua tekoälyä kehitetään edelleen asiakkaidemme omalla datalla, jotta tekoälyn avulla voidaan luoda juuri kyseisen yrityksen arvomaailmaa ja profiilia heijastelevaa tekstiä, Rauramo kertoo suunnitelmista.

– Kiinnostavaa on, miten voimme olla luovia yhdessä tekoälyn kanssa ja miten voimme hyödyntää tekoälyä strategisessa ongelmanratkaisussa. Emme tee tätäkään älyloikkaa itsemme, vaan asiakkaidemme vuoksi, sanoo toimitusjohtaja Ulla Suur-Inkeroinen.

Hansdotterin suljettu tekoäly rakennetaan OpenAI:n ChatGPT-tekoälyn päälle, joten tekoäly on ainakin alkuvaiheessa tekstipohjainen. Kehitystyö on jo siirtynyt sisäiseen testivaiheeseen.

– Kun suljettu tekoäly suunnitellaan alusta asti, voidaan siinä ottaa huomioon kaikki tulevaisuudenkin tarpeet. Mutta on syytä muistaa, ettei tekoäly missään nimessä ole vastaus kaikkiin ongelmiin. Toisaalta tekoäly on erittäin hyvä huijaamaan, jos ei itse tiedä, mikä on faktaa ja mikä fiktiota. Asiakkaidemme ymmärrys tekoälystä ja sen rajoitteista tulee kasvamaan hurjasti, toteaa Rauramo.

Eeva Rauramo on matemaatikko, tekoälyn maisteri ja arvostettu tekoälyasiantuntija.

Hansdotter on turkulainen markkinointiviestintätoimisto, jonka asiakkaita ovat alansa johtavat BtoB-yritykset. Yritys työllistää 23 henkeä ja sen liikevaihto vuonna 2023 oli 1,95 M€.

Suomeen syntyy kansainvälisestikin harvinainen startupien kasvun arkkitehtuuria ja rahoitusta ruokkiva ekosysteemi26.4.2023 14:57:39 EEST | Tiedote

Suomi on pitkään ollut Euroopan kiinnostavimpia markkinoita startup-sijoittajille. Markkinoilta on kuitenkin puuttunut toimija, joka kehittää kasvuhakuisia startupeja yrittäjälähtöisesti. Almaral ja Liquido ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on luoda Suomeen uniikki yhdistelmä startup-yritysten kasvun arkkitehtuuria ja rahoitusta.