The Planet Company ja Hansdotter tuovat yhdessä yritysten vastuullisuustyöhön mitattavuutta ja vaikuttavuutta

The Planet Companyn ainutlaatuinen toimintamalli auttaa yrityksiä tekemään vastuullisuuspuheista mitattavia tekoja sekä saamaan riippumattoman vastuullisuusasiantuntijan arvion teoilleen. Markkinointiviestintätoimisto Hansdotter taas auttaa kertomaan vastuullisuusteoista vaikuttavasti sekä sisäisille että ulkoisille kohderyhmille.

The Planet Companyn Jussi Korpikoski (vas.) ja Hansdotterin Juuso Enala vievät vastuullisuusviestintää yhdessä eteenpäin. Tuomas Hinkkanen

Yrityksiltä vaaditaan yhä enemmän konkreettisia vastuullisuustekoja esimerkiksi siksi, että asiakkaiden luottamus yritysten omiin vastuullisuuspuheisiin on laskenut.

– Kokemuksemme mukaan yritykset tekevät jo nyt paljon vastuullisuuden eteen, mutta he eivät osaa kertoa teoistaan tai vastuullisuusviestintä jää pyörimään ylätason hienoissa tavoitteissa. Me autamme tekemään vastuullisuuspuheista konkreettisia mitattavia tekoja, mikä tekee niistä uskottavia. Kehitämme yhdessä SiloAI:n kanssa tekoälyä, joka helpottaa edelleen vastuullisuustekojen tunnistamista ja raportointia, sanoo The Planet Companyn toimitusjohtaja Jussi Korpikoski.

The Planet Company avulla yritykset voivat saada vastuullisuusteoilleen arvion riippumattomalta vastuullisuuden huippuasiantuntijalta, ja jatkossa myös heidän ohjaamaltaan tekoälyltä. Yrityksen vastuullisuusteot julkaistaan alustalla, joka ohjaa yrityksiä raportoimaan vastuullisuudesta EU-säädösten mukaisesti. Samalla se tarjoaa mahdollisuuden oppia muilta yrityksiltä.

Tekojen vaikuttavuus ja niihin sitoutuminen kasvaa, kun niistä myös viestitään oikein ja oikeille kohderyhmille.

– Planet Company auttaa konkretisoimaan sen, mitä yritys jo tekee ja me autamme tekemään teot näkyväksi sekä sisäisesti että ulkoisesti. Viestinnällä saadaan aikaan positiivista kierrettä, sanoo markkinointiviestintätoimisto Hansdotterin Juuso Enala.

Yritykset löysivät toisensa yhteisen asiakkuuden kautta ja nyt Hansdotter myös omistaa osuuden The Planet Companysta. Yhteistyö on tiivistä ja yhteisten tiimien muodostaminen mutkatonta.

– Tässä on muodostumassa ekosysteemi, joka muuttaa vastuullisuusviestinnän kenttää. Yhteiset ensimmäiset asiakastyöt on aloitettu ja palaute on ollut innostunutta, sanoo Enala.

Kuvat

Hansdotterin Juuso Enala (vas.) ja The Planet Companyn Jussi Korpikoski auttavat yrityksiä tekemään vastuullisuusteoista näkyviä.

The Planet Company

The Planet Company Oy on vuonna 2019 perustettu suomalainen startup-yritys, joka kehittää Planet Company -palvelua vauhdittamaan vaikuttavien kestävää kehitystä edistävien tekojen leviämistä. Vuonna 2020 avatun palvelun on ottanut käyttöönsä jo yli 350 organisaatiota. Palvelu mullistaa niin suurten kuin pienempienkin yritysten, organisaatioiden ja kaupunkien tavan tehdä ja viestiä kestävästä kehityksestä.

Hansdotter

Hansdotter Oy on vuonna 2018 perustettu markkinointiviestinnän ja digitaalisen liiketoiminnan ratkaisuja sekä strategista konsultointa tarjoava yritys. Yhtiön myyntikate oli vuonna 2022 ~1,5 meur ja se työllistää 25 ammattilaista. Yhtiön toimisto sijaitsee Turussa osoitteessa Linnankatu 3.

Suomeen syntyy kansainvälisestikin harvinainen startupien kasvun arkkitehtuuria ja rahoitusta ruokkiva ekosysteemi26.4.2023 14:57:39 EEST | Tiedote

Suomi on pitkään ollut Euroopan kiinnostavimpia markkinoita startup-sijoittajille. Markkinoilta on kuitenkin puuttunut toimija, joka kehittää kasvuhakuisia startupeja yrittäjälähtöisesti. Almaral ja Liquido ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on luoda Suomeen uniikki yhdistelmä startup-yritysten kasvun arkkitehtuuria ja rahoitusta.