Digital Workforce ilmoittaa strategisesta kumppanuudesta Sema4.ai:n kanssa tuodakseen tekoälyagentit osaksi Outsmart-alustaansa
Lehdistötiedote 2.7.2024
Digital Workforce ilmoittaa strategisesta kumppanuudesta Sema4.ai:n kanssa tuodakseen tekoälyagentit osaksi Outsmart-alustaansa
Digital Workforce, johtava prosessiautomaation palveluyhtiö, kertoo kumppanuudesta tekoälyagenttien pioneeriyhtiö Sema4.ai:n kanssa tuodakseen tekoälyagentit osaksi Outsmart-alustaansa. Tämä on merkittävä edistysaskel kokonaisvaltaisessa liiketoimintaprosessien automatisoinnissa, missä yhdistyvät ohjelmistorobotiikan (Robotic Process Automation, RPA) vahvuudet ja suurten kielimallien (Large Language Models, LLM) joustavuus. Tekoälyagentit mahdollistavat nopean ja tehokkaan automatisoinnin tietotyön tehtävissä, jotka tyypillisesti edellyttävät työläitä manuaalisia prosesseja.
Muuttuva automaatio
Yli yhdeksän vuoden kokemuksella prosessiautomaatiosta, ohjelmistorobotiikasta ja luonnollisen kielen prosessointijärjestelmistä (Natural Language Processing, NLP), Digital Workforce on tämän mullistavan muutoksen eturintamassa. Sääntöpohjaisista, valmiiksi koulutetuista ohjelmistoroboteista tulee tehokkaampia, kun ne yhdistetään generatiivisella tekoälyllä toimiviin tekoälyagentteihin. Sema4.ai:n tekoälyagenttien avulla voidaan automatisoida tehtäviä, prosesseja ja työnkulkuja, jotka olivat aiemmin perinteiselle ohjelmistorobotille mahdottomia. Hyödyntämällä suuria kielimalleja tekoälyagentit voivat muuttaa tapaa tehdä tietotyötä sekä auttaa luomaan arvoa vapauttamalla resursseja ja nopeuttamalla innovointia.
Saumaton integrointi ja parannettu kyvykkyys
Tekoälyagentit on suunniteltu toimimaan saumattomasti nykyisten prosessiautomaatio- ja ohjelmistorobotiikkaratkaisujen rinnalla. Organisaatiot voivat jatkaa nykyisten automaatioteknologiainvestointiensa hyödyntämistä samalla kun ne tutkivat tekoälyagenttien avulla nykyisten automaatioiden laajentamista ja uusia automaatiomahdollisuuksia. Organisaatiot voivat rakentaa, käyttää ja hallinnoida älykkäitä tekoälyagentteja, jotka toteuttavat työtehtäviä yrityksen datan ja tietojärjestelmien parissa suuria kielimalleja hyödyntäen.
Sema4 tekoälyagenttien keskeisiä ominaisuuksia ovat:
- Päättely: Tekoälyagentit pilkkovat työn pienempiin, hallittaviin osatehtäviin ja suunnitelmiin jäljitellen ihmisen ajatusprosesseja.
- Yhteistyö: Tekoälyagentit tekevät yhteistyötä muiden agenttien ja ihmisten kanssa kommunikoiden luonnollisella kielellä, mikä parantaa yleistä työnkulkua.
- Toteutus: Hyödyntämällä automaatiota ohjelmoinnin tapaan (automation-as-code) tekoälyagentit voivat muodostaa yhteyden yrityksen tietoihin ja sovelluksiin saadakseen työnsä tehtyä.
- Joustavuus: Tekoälyagentit tuovat automaatioon uudenlaista joustavuutta siirryttäessä yksinkertaisista sääntöpohjaisista tehtävistä monimutkaisiin toimintoihin, joihin liittyy jäsentymätöntä dataa.
- Resilienssi: Tekoälyagentit on suunniteltu kestämään muutoksia, mikä takaa pitkäaikaisen luotettavuuden dynaamisissa ympäristöissä.
- Turvallisuus: Tietojen eheyden ja tietoturvan varmistaminen koko automatisoidun prosessin ajan.
Yhdistämällä Digital Workforcen Outsmart-alustan ja Sema4.ai:n kyvyn hallita koko tekoälyagenttien elinkaarta yritykset voivat nyt saumattomasti johtaa, orkestroida ja valvoa kaikkia automatisoituja työnkulkujaan sekä tekoälyagenttiprosessejaan turvallisesti, tehokkaasti ja tuloksellisesti.
"Outsmart-alustan GenAI-pohjaiset tekoälyagentit avaavat lukuisia uusia mahdollisuuksia automatisoinnille. Keskimäärin asiakkaamme ovat pystyneet parantamaan kannattavuuttaan 2-3 % pelkkää ohjelmistorobotiikkaa hyödyntämällä, kun taas 8-10 % on ollut suoritustason huippua. Nyt on viitteitä siitä, että tulokset voivat moninkertaistua uusien tekoälyagenttien avulla. Tarve ja kiinnostus tietotyön automatisoinnille kasvaa. Digital Workforce on sitoutunut johtamaan tätä kehitystä tarjoamalla parhaan yhdistelmän työkaluja. Sema4.ai:n lähestymistapa tekoälyagentteihin on ainutlaatuinen. Heillä on taustalla avoimen lähdekoodin, tiedonhallinnan, hajautettujen järjestelmien, sovelluskehityksen ja RPA:n osaamista, jotka ovat oikeat rakennuspalikat menestykseen", sanoo Karli Kalpala, Digital Workforcen strategiajohtaja.
"Tekoälyagentit edustavat uutta sukupolvea tavassa, jolla rakennamme ohjelmistoja, toimimme vuorovaikutuksessa tietokoneiden kanssa ja odotamme tekoälyn muuttavan tietotyötä. Digital Workforce on yksi prosessiautomaation pioneereista, ja he ovat nähneet alan mahdollisuudet ja kasvun vuosien varrella. Uskomme, että yhdistämällä Sema4 tekoälyagenttien kyvykkyydet Digital Workforcen prosessiautomaatio-osaamiseen, voimme auttaa organisaatioita hyödyntämään tätä läpimurtoa ja ohjaamaan heitä uuteen, merkityksellisen ihmisen ja tekoälyn yhteistyön aikakauteen," kertoo Antti Karjalainen, yksi Sema4.ai:n perustajista.
Haluatko tietää lisää?
Digital Workforce kannustaa organisaatioita ryhtymään toimiin ja tutkimaan tekoälyagenttien tarjoamia uusia mahdollisuuksia. Tämä integraatio lupaa viedä automaation työnkulkua eteenpäin, ei korvaamalla RPA-prosesseja vaan tehostamalla ja hyödyntämällä niitä osana laajempaa tekoälypohjaista strategiaa.
Lisätietoja
Karli Kalpala, Head of Strategy Transformation, Digital Workforce, p. +358 50 537 8707, karli.kalpala@digitalworkforce.com
Avainsanat
Tietoja Digital Workforcesta
Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 250 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj
Robotti tunnistaa monikävijäpotilaat Pirkanmaan hyvinvointialueen päivystyksessä ja ohjaa selvittämään taustasyitä20.3.2025 09:04:12 EET | Tiedote
Pirkanmaan hyvinvointialueen päivystyksessä otettiin helmikuun alussa käyttöön robotiikkaratkaisu, joka tunnistaa monikävijäpotilaat automaattisesti, ja mahdollistaa heidän tehokkaamman ohjaamisensa perusterveydenhuollon hoidon tarpeen arviointiin. Ratkaisulla parannetaan hoidon laatua ja tehostetaan päivystyksen resurssien käyttöä. Päivystyksen kuormituksen hallinta on kriittistä hoidon oikea-aikaisuudelle. Pirkanmaan hyvinvointialue hyödyntää kuormituksen hallinnassa ja potilaiden hoidon tukena mallia, jossa päivystyspotilaiden joukosta tunnistetaan monikävijäpotilaat – eli henkilöt, joilla on enemmän kuin viisi päivystyskäyntiä viimeisen vuoden ajalta. Monikävijäpotilaista lähetetään perusterveydenhuoltoon pyyntö jatkokontaktoinnista mahdollisten taustasyiden selvittämiseksi. Manuaalinen tunnistusprosessi on ollut aikaa vievä ja tarkistukset on tehty muun kiireen lomassa aina, kun hoitajilla on ollut siihen mahdollisuus. Tämä on johtanut siihen, ettei tarkistuksia ole voitu suoritta
Robot Identifies Frequent Visitors in the Emergency Department of Pirkanmaa Wellbeing Services County and Directs Investigations Into Underlying Causes20.3.2025 09:04:12 EET | Press release
Pirkanmaa Wellbeing Services County has introduced a robotic solution to automatically identify frequent visitors in its emergency department (ED). The solution, implemented in early February, enables the efficient referral of these patients to primary care to investigate underlying causes and assess care needs. The automation helps to enhance the quality of care while optimizing resource utilization in the ED. Effective workload management in the emergency department (ED) is essential for timely patient care. To support this, the Pirkanmaa Services County employs a model that identifies frequent visitors —patients with more than five ED visits in the past year. For these patients, a follow-up request is sent to primary care to investigate potential underlying causes and ensure appropriate care coordination. The manual identification process has been time-consuming, with checks conducted amidst other urgent tasks whenever nurses have the time. As a result, screenings have not been cons
SOTE-selvitys: jopa 3 miljardin euron vuosittainen tuottavuushyöty hyvinvointialueille hyperautomaation avulla6.2.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Lehdistötiedote SOTE-selvitys: jopa 3 miljardin euron vuosittainen tuottavuushyöty hyvinvointialueille hyperautomaation avulla Hyperautomaatio voi mahdollistaa jopa 3 miljardin euron vuosittaisen tuottavuushyödyn hyvinvointialueilla. Maanlaajuinen arvio on johdettu tuoreen neljällä hyvinvointialueella teetetyn tuottavuusselvityksen tuloksista. HELSINKI 6.2.2025 klo 08:30 – Tuoreessa Digital Workforce Services Oyj:n teettämässä selvityksessä tarkasteltiin hyperautomaation roolia ja hyötyjä sote-palveluiden tuottavuuden parantamisessa ensimmäistä kertaa Suomen hyvinvointialueilla. Selvityksen tuloksista voidaan johtaa arvio, että hyperautomaatio voi mahdollistaa jopa 3 miljardin euron arvoisen vuosittaisen tuottavuuden parannuksen Suomen hyvinvointialueilla. Hyperautomaatiolla tarkoitetaan automaatiotyökalujen ja tekoälyn hyödyntämistä kokonaisten työnkulkujen tai prosessien eri vaiheiden automatisoimiseen. Hyvinvointialueiden rahoitukseen käytetään 26,2 miljardia euroa vuonna 2025 eli l
Social and Healthcare Survey: Up to 3 Billion Euro Annual Productivity Benefit for Wellbeing Services Counties Through Hyperautomation6.2.2025 08:30:00 EET | Press release
Social and Healthcare Survey: Up to 3 Billion Euro Annual Productivity Benefit for Wellbeing Services Counties ThroughHyperautomation Press Release February 6, 2025 at 08:30 am EET Hyperautomation could enable up to 3 billion euros in annual productivity benefits across Finnish wellbeing services counties. The nationwide estimate is derived from the results of a recent productivity survey conducted in four wellbeing services counties. HELSINKI (5.2.2025) – A recent survey commissioned by Digital Workforce Services Plc examined the role and benefits of hyperautomation in improving the productivity of social and healthcare services. The survey was a first-of-its-kind conducted in Finland's wellbeing services counties and its results suggest that hyperautomation could enable an annual productivity improvement worth up to 3 billion euros in Finland's wellbeing services counties. Hyperautomation refers to the utilization of automation tools and artificial intelligence to automate entire wor
Digital Workforce julkaisee agentacademy.ai -palvelun edistääkseen tekoälylukutaitoa ja -osaamisen kehittämistä yrityksissä23.1.2025 10:00:00 EET | Tiedote
Lehdistötiedote – 23.1. 2025 klo 10:00 EET Digital Workforce julkaisee agentacademy.ai -palvelun edistääkseen tekoälylukutaitoa ja -osaamisen kehittämistä yrityksissä Digital Workforce, liiketoiminnan automaatioratkaisujen edelläkävijä, on julkaissut agentacademy.ai -verkkopalvelun, joka vastaa yritysten kasvavaan tarpeeseen kehittää tekoälylukutaitoa ja tekoälyagenttien ymmärrystä organisaatioissaan. Tekoälyagentit ovat herättäneet suurta huomiota liike-elämässä ja Gartner on nimennyt Agentic AI:n vuoden 2025 tärkeimmäksi strategiseksi teknologiatrendiksi. Vaikka tekoälyagenttien potentiaali on valtava, onnistunut käyttöönotto vaatii muutakin kuin innostusta – se edellyttää käytännön taitoja, todennettuja teknologioita ja selkeää ymmärrystä niiden mahdollisuuksista ja rajoituksista. Asiantuntijoilla tulee olemaan keskeinen rooli tekoälyagenttien kehittämisessä ja käytössä, erityisesti lähitulevaisuudessa. Vaikka tekoälyagentit toimivat tavoitteellisesti, ne eivät ole vielä täysin auto
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme