Lidl Suomi

Lidl purki vegehyllyt

Jaa

Kasvisruoan suosio on noususuhdanteessa ja ravitsemussuositusten mukaan ruokavaliota tulisi muuttaa kasvipainotteisempaan suuntaan. Lidlissä erilliset vegehyllyt poistettiin, jotta yhä useampi kaupassakävijä tarttuisi kasvipohjaisiin tuotteisiin. Jatkossa vegetuotteet löytyvät kaupasta muiden tuotteiden joukosta.

Vegehyllystä löytyneet kasvispyörykät löytyvät nykyään lihapullien vierestä.
Vegehyllystä löytyneet kasvispyörykät löytyvät nykyään lihapullien vierestä.

Vihreäreunainen näkyvästi merkitty vegehylly on ollut Lidlissä asioiville tuttu näky. Viime syksynä Lidl testasi vegehyllyjen poistoa kuudessa myymälässä ja nyt vegehyllyistä on päätetty luopua kokonaan. Kasvipohjaiset tuotteet on siirretty omasta hyllystään muiden tuotteiden sekaan. Miksi näin? 

– Vegetuotteita aktiivisesti käyttäville asiakkaille tuotteiden nappaaminen vegehyllystä on helppoa, mutta monet muut ohittavat hyllyn vanhasta tottumuksesta eivätkä näin tule tutustuneeksi kasvipohjaisiin tuotteisiin. Kasvipohjaiset tuotteet eivät kuulu erikoisruokavalioon, vaan kaikille, ja kun ne löytyvätkin ennestään tuttujen tuotteiden vierestä, niihin on helpompi tarttua, kertoo valikoiman vastuullisuuspäällikkö Laura Kvissberg

Jatkossa esimerkiksi kasviproteiinit löytyvät kaupasta vastaavien lihaproteiinien kanssa samasta paikasta. Uuden hyllysijoittelun tarkoituksena on, että kasvipohjaiset tuotteet ovat paremmin esillä isommille asiakasryhmille ja näin tuotteet löytävät paremmin tiensä uusien asiakasryhmien ostoskoreihin. Kiinnostus vegetuotteita kohtaan on kasvussa ja uusissa kansallisissa ravitsemussuosituksissakin suositellaan kasvipainotteista ruokavaliota. Lidlin teettämän tutkimuksen mukaan moni aikoo viilata ruokavaliotaan ja 29 % vastaajista aikookin lisätä kasviproteiineja ruokavalioonsa. Miten kasvipohjaiset tuotteet jatkossa löytää kaupasta? 

– Haluamme, että vegehyllyistä tutut tuotteet löytyvät jatkossakin helposti uusista hyllypaikoista huolimatta. Siksi lisäämme hyllypaikkaa vaihtaneille kasvipohjaisille tuotteille toistaiseksi vihreäreunaisen hintakyltin, jonka avulla ne on helppo bongata, Kvissberg vinkkaa. 

Vihreät hintakyltit saapuvat myymälöihin tammikuun aikana. Korostetut hintakyltit ovat ennestään tuttuja Lidlin hedelmä- ja vihannesosastolta, jossa kotimaisilla tuotteilla on Suomen lipulla varustettu sininen hintakyltti.  

Vegehyllyjen poisto liittyy Lidlin kestävän ruokavalion ohjelmaan, jossa halutaan kannustaa asiakkaita ympäristön ja terveyden kannalta kestävämpiin vaihtoehtoihin. Lidlin tavoitteena on tuplata kasviproteiinien osuus myynnistä 10 prosentista 20 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Takaisinveto: BBQ-maustetuissa siankamarasnackseissa salmonellaepäily31.3.2025 15:13:24 EEST | Tiedote

Lidl vetää myynnistä Sol & Mar -merkin BBQ-maustettuja Chicharricos siankamarasnackseja salmonellaepäilyn vuoksi. Kyseessä on huoneenlämmössä säilytettävät tuote. Takaisinveto koskee erää parasta ennen -päivämäärällä 4.8.2025. Tuotetta on myyty Lidlissä Espanja-teemaviikolla 13.3. alkaen. Teemaviikolla on ollut myynnissä myös maustamattomia friteerattuja siankamarasnackseja, joita takaisinveto ei koske.

Someviraali Dubai-suklaa nyt ruokakauppoihin ympäri Suomen12.3.2025 07:20:00 EET | Tiedote

Dubai-suklaa on noussut somessa ja maailmalla valtavaksi ilmiöksi. Pistaasilla ja kataifilla täytetty suklaa on trendannut erityisesti TikTokissa, jossa käyttäjät jakavat videoita saatuaan ja maistellessaan himottua suklaata. Dubai-suklaata ei juurikaan ole ollut Suomessa ruokakaupoissa laajasti saatavilla. Nyt Lidl tuo myyntiin ison erän Dubai-suklaata kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään torstaina 13.3.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye