
Suomalaisyritys lanseeraa uudenlaisen ruokakonseptin Yhdysvalloissa – tavoitteena muuttaa tapa, jolla maailmassa kasvatetaan ruokaa
The Little Garden -niminen konsepti yhdistää suomalaisen kasvihuoneteknologian, vastuullisen ruoantuotannon ja paikallisen sisäviljelyn. Ensimmäinen yksikkö valmistuu Etelä-Floridassa syksyllä 2025.

Yhdysvaltain ruokamarkkina on valtava, sirpaleinen ja kilpailtu. Juuri sinne suomalainen The Little Garden päätti lanseerata uudenlaisen ruokakonseptinsa. Yrityksen taustalla on yli 30 vuoden kokemus kasvihuoneteknologiasta, ja sen tavoitteena on tuoda paikallinen, kemikaalivapaa ja sääriippumaton viljely osaksi arjen ruokaratkaisuja.
”Ruoka on maailman suurin teollisuudenala ja keskellä murrosta. Me haluamme näyttää, että pienikin toimija voi tuoda jotakin aidosti uutta myös USA:n kokoisille markkinoille. Me uskomme, että jokaisella tulisi olla mahdollisuus syödä tuoretta ja puhdasta ruokaa, tuotettuna lähellä”, kertoo Oskari Kariste, yksi The Little Gardenin perustajista.
Konsepti pohjautuu huipputason sisäviljelyyn, joka mahdollistaa tasalaatuisen ja ympärivuotisen sadon ilman turhia kemikaaleja. Ensimmäinen yksikkö avataan LaBellessa, Floridassa, syyskuussa 2025. Paikallinen tuotanto takaa tuoreuden, vähentää logistiikan päästöjä ja lisää ruokajärjestelmän resilienssiä ilmaston muuttuessa.
Yhdysvaltojen lanseeraus on vasta alku. The Little Gardenin tuotantomalli on skaalattavissa globaaliin käyttöön erityisesti alueille, joissa ilmasto vaikeuttaa perinteistä viljelyä tai tuontiruoka hallitsee markkinaa.
Brändin lähettiläänä toimii tunnettu keittiömestari ja ruokamatkailun edelläkävijä Sara La Fountain.
Lisätietoa, kuva ja videomateriaalia
https://drive.google.com/drive/folders/1ar2hZ3gProH0NxPrs3tYzUni51jEgy4f?usp=drive_link
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Oskari KaristeFounder – CEO
Puh:+358 45 679 0820oskari@thelittlegarden.comwww.thelittlegarden.usKuvat
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mainostoimisto Ilme Oy
Kalaneuvos-brändistä tunnetun Nordic Fish-konsernin saama uusi merkittävä kasvatuslupa parantaa kotimaisen kirjolohen saatavuutta13.12.2023 10:12:56 EET | Tiedote
Nordic Fishin omistama Suomen suurin kalankasvatuskonserni Nordic Trout sai uuden kalankasvatusluvan Kaskisiin. Lupa merkitsee suomalaisen kirjolohen tarjonnan parantumista.
ILME täydentää rivejään strategisella osaamisella12.12.2023 13:21:28 EET | Tiedote
Pitkän linjan markkinointikonkari Mikko Nisula on nimitetty Mainostoimisto Ilmeen asiakkuusjohtajaksi ja strategiksi 4.12.2023 alkaen. Nisula on aiemmissa töissään vastannut digimarkkinoinnin projekteista, asiakkuuksien kehittämisestä sekä luovien tiimien johtamisesta.
Kalaneuvoksesta suunnannäyttäjä vastuullisen kalan jäljitettävyydessä5.12.2023 08:00:00 EET | Tiedote
Ruoan jäljitettävyys otti tällä viikolla digiloikan suomalaisella Kalaneuvoksella, kun EU:n yhteisen kalastuspolitiikan (YKP) mukainen jäljitettävyysjärjestelmä saatiin konsernissa käyttöön ensimmäisten joukossa.
Uusi kauppakeskus Kivis avautuu Vantaalle 5.10.202329.6.2023 13:00:00 EEST | Tiedote
Vantaan Kivistön uusi lähipalvelukeskus Kivis on pian valmistumassa Hämeenlinnanväylän varteen, Kivistön juna-aseman ja bussiterminaalin yhteyteen. Kivis avataan 5.10. ja avajaisia vietetään kolmena päivänä.
Jonne Seppä luotsaamaan Ilmeen kasvua27.4.2023 07:55:00 EEST | Tiedote
Mainostoimisto Ilme Oy on nimittänyt Jonne Sepän toimitusjohtajakseen 17.4.2023 alkaen. Uuden toimitusjohtajan tärkeimpiä tavoitteita on vahvistaa yrityksen liiketoimintaymmärrystä, ohjata asiakastyötä strategisempaan suuntaan sekä luotsata aktiivista kasvua. Ihmisläheinen yrityskulttuuri on lähellä Sepän sydäntä ja hänen toimintatapansa keskiössä.