Almaral VC investoi suomalaiseen koulutusteknologiaan

Ensisijaisesti terveysteknologian pääomasijoittamiseen ja liiketoiminnan tukipalveluihin keskittyvä Almaral Oy on tehnyt merkittävän investoinnin koulutusteknologiaan. Viime keväänä perustetun Almaralin tuore sijoituskohde Seppo.io on maailman johtava koulutuksen pelillistämisen yhtiö.

Seppo.io on saavuttanut menestystä SaaS-pohjaisella pelillistämisalustallaan, jonka avulla mistä tahansa koulutus- tai oppimateriaalista voidaan tuottaa interaktiivinen opetuspeli. Seppo.io on yritysten, oppilaitosten ja julkisten organisaatioiden käytössä jo noin 50 maassa. Yrityksen asiakkaita ovat mm. maailman suurin koulutusmateriaalien julkaisija Pearson sekä Legoland-teemapuistoja operoiva Merlin Entertainment. Jo tälläkin hetkellä yli 35 % yrityksen liikevaihdosta tulee vientimarkkinoilta.

Almaral on keskittynyt sijoittamaan eurooppalaisiin startup-vaiheen bioteknologia- ja life science -yrityksiin, mutta nyt pääomasijoitusyhtiö investoi hieman yllättäenkin koulutusteknologiaan.

“Tämä ei sinänsä ole yllättävä investointi, sillä Almaral ei alun alkaenkaan ole tavanomainen pääomasijoitusyhtiö. Haluamme tuottaa lisäarvoa vastaamalla strategisiin ja liiketoiminnallisiin haasteisiin, joita portfolioyrityksemme tyypillisesti kohtaavat kasvuvaiheessa. Tiimillämme on todistettua ja monipuolista liiketoiminnan osaamista, ja me voimme auttaa yrityksiä kansainvälistymisessä, myyntistrategioissa sekä brändinhallinnassa – liiketoiminta-alasta riippumatta”, Almaralin toimitusjohtaja Maria Severina kertoo ja jatkaa:

“Tapasimme Seppo.io:n perustajat ja yhteinen sävel löytyi nopeasti. Henkilöstön menestyksekäs sitouttaminen vaatii investointia perehdyttämiseen ja työntekijäkokemuksen parantamiseen. Myös muutokset yrityskulttuurissa lisäävät tarvetta ajatella henkilöstön koulutusmetodit uusiksi. Seppo.io:n pelillistämisalusta on osoittautunut toimivaksi välineeksi motivoida ja sitouttaa taitavia työntekijöitä.”

Almaralin partneriaa Juuso Enalaa ehdotetaan Seppo.io:n uudeksi hallituksen jäseneksi ensi viikon ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Tällä hetkellä Almaral tarkastelee aktiivisesti yli kahtakymmentä sijoituskohdetta. Yhtiön uudenlainen holistinen lähestymistapa yksityiseen pääomasijoittamiseen on herättänyt runsaasti kiinnostusta, mutta yhtiö aikoo jatkossakin keskittyä määrän sijasta laatuun.

Lisätietoa:

Dr Maria Severina, toimitusjohtaja Almaral, maria.severina@almaral.eu, +358 40 554 0127

Riku Alkio, toimitusjohtaja Seppo.io, riku.alkio@seppo.io, +358 50 531 8044

Suomeen syntyy kansainvälisestikin harvinainen startupien kasvun arkkitehtuuria ja rahoitusta ruokkiva ekosysteemi26.4.2023 14:57:39 EEST | Tiedote

Suomi on pitkään ollut Euroopan kiinnostavimpia markkinoita startup-sijoittajille. Markkinoilta on kuitenkin puuttunut toimija, joka kehittää kasvuhakuisia startupeja yrittäjälähtöisesti. Almaral ja Liquido ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on luoda Suomeen uniikki yhdistelmä startup-yritysten kasvun arkkitehtuuria ja rahoitusta.