Business Tampere kokoaa ammattilaisten tarjoaman pro bono -avun sivustolleen

Yrityksille, yrittäjille ja asiantuntijoille tarjotaan mahdollisuus auttaa Tampereen seudulla toimivia yrityksiä kriisin keskellä.

Kuva: Laura Vanzo

Tampereen kaupunkiseutu tunnetaan laajasti ainutlaatuisesta yhteishengestään ja Business Tampere haluaa omalta osaltaan nostattaa tätä yhteishenkeä. Business Tampere tarjoaa yrityksille, asiantuntijoille ja yrittäjille paikan, jossa he voivat tarjota kriisin aikana apuaan yrityksille veloituksetta ja ilman provisiota tai merkittävästi alennetuin hinnoin. Hakemisto pro bono -palveluiden tarjoajista Tampereen seudun yrityksille avautui keskiviikkona 8. huhtikuuta.

Business Tampere tarjoaa mahdollisuuden yrityksille, yrittäjille ja asiantuntijoille, jotka ovat keksineet tapoja sopeutua koronanviruksen aiheuttamaan tilanteeseen ja löytäneet keinoja auttaa muita. Maksuttoman palvelun tarjoajat voivat ilmoittaa tarjoamansa palvelun mukaan hakulomakkeen kautta.

– On ollut hieno huomata, että monet asiantuntijat haluavat pyyteettömästi auttaa yrityksiä tämän kriisivaiheen yli. Tämän alustan kautta toivottavasti helpotamme kriisiaputarjonnan ja -kysynnän kohtaamista. Ja saattaahan näistä kohtaamisista syntyä pysyvämpiäkin yhteistyösuhteita, sanoo Business Tampereen investointien ja kansainvälisen toiminnan johtaja Harri Ojala.

Kriisitilanteessa pro bono -palveluita tarvitsevaa yritystä ohjeistetaan tutustumaan sivustolla oleviin palveluntarjoajiin ja ottamaan heihin suoraan yhteyttä.

Pro bono -palveluita listaava verkkosivu on avoinna määräajan, kesäkuun 2020 loppuun asti.

Business Tampere tarjoaa yrityksille myös oman kriisitukipalvelun. Kriisitukipalvelussa saa suoran yhteyden Business Tampereen yritysasiantuntijoihin ja yhteydenottoon vastataan 24 tunnin kuluessa tai seuraavana arkipäivänä. Palvelu on maksuton ja yhteydenottopyynnön voi jättää suomeksi tai englanniksi.

Kuva: Laura Vanzo

Rapid Tampere yhdistää seudun teollisuutta ja kansainvälisiä teknologiayrityksiä23.6.2020 15:19:13 EESTTiedote

Tamperelainen yhteistyökiihdyttämö Rapid Tampere avaa uuden teknologioiden hakukierroksen seudun kärkiyritysten liiketoimintaa vauhdittamaan. Vuoden 2019 kierros oli varsin onnistunut, ja hakemuksia saatiin lähes 350 kappaletta 48 eri maasta. Suuri hakijamäärä on osoitus Tampereen seudun kasvavasta vetovoimasta kansainvälisesti. Hakijoiden joukossa oli 30 suomalaisyritystä. Uusi hakukierros alkaa elokuussa.

Media invitation: Welcome to AI Finland 2020 – an event that focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration9.6.2020 14:01:26 EESTPress Invitation

International AI Finland 2020 event will take place on September 30, 2020 at Tampere Hall. The event focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration – in order to support the R&D and commercialization of Finnish AI. The goal is to create a concept, AI Finland, that annually connects companies with the best research in different themes and regions. The AI Finland event kicks-off from Tampere, the heart of the Finnish manufacturing industry.

Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimusyhteistyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan9.6.2020 13:32:06 EESTKutsu

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 30.9. Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla.