Franklin Kilpikonna avaa Kvalitin loppuvuoden kustannusohjelman!

Kvalitin kesän ja syksyn 2022 kustannusohjelma on julkaistu, ja se tarjoaa lapsille ja nuorille monipuolisemman valikoiman kuin koskaan. Katalogista löytyvät mm. tv:stä tutut lasten suursuosikit Franklin Kilpikonna ja kotimainen Albi Lumiukko sekä Finlandia-ehdokas Päivi Alasalmen satukokoelma. Alla olevasta linkistä pääset tutustumaan koko valikoimaan.
Franklin Kilpikonna avaa Kvalitin kesän ja syksyn 2022 kustannusohjelman.

Kesän ja syksyn lasten- ja nuortenkirjat >>>

TV:stä tutut hahmot johdattavat pieniä lapsia kirjojen äärelle

Kvalitin kesän ja syksyn 2022 kustannusohjelmasta löytyvät kaikkien rakastama, iloinen ja utelias kilpikonna Franklin, jonka seurassa lapset oppivat hauskalla tavalla tärkeitä tunnetaitoja. Marvi Jalon suomentamat Franklin ja ystävät -kirjat perustuvat samannimiseen suosittuun 3D-animaatiosarjaan. Tarinat ovat pienten lasten suosikkeja, koska lapset kohtaavat niissä samoja vastoinkäymisiä (ja niihin ratkaisuja) kuin oikeassa elämässä. Kirjoja ei ole ennen suomennettu.

Mikko Kunnaksen ja Markus Majaluoman kotimainen suursuosikki, sympaattinen Albi Lumiukko jatkuu kahdella syyskuussa ilmestyvällä kuvakirjalla. Albi on tuttu näky TV2:n lastenohjelmissa – sarjaa on katsottu jo huikeat yli 13 miljoonaa kertaa YLE Areenasta! Kirjoja voi myös kuunnella Martti Suosalon lukemina äänikirjoina.

Suurenmoinen herra Kunkku, jonka perusteella on luotu kansainvälinen, Pikku Kakkosesta tuttu animaatiosarja, jatkuu osalla Herra Kunkun tavarat. Kirjan ympäristöteema kiinnostaa varmasti nuorimpiakin lukijoita. Tämä kiehtova ja hauska tarina osoittaa, miten paljon hupia voi saada vanhojen tavaroiden kunnostamisesta. Geneviève Cóté on kanadalainen kirjailija ja kuvittaja. Hänen teoksensa ovat voittaneet monia palkintoja, esimerkiksi Kanadan arvostetuimman kirjallisuuspalkinnon Governor General’s Award for Illustrationin.

Värikkäästi kuvitettuja lastenromaaneja alakouluikäisille

Merja ja Marvi Jalon vauhdikas Unelmakoirat sekä Merja Jalon jännittävä Kotikulman etsivät innostavat juuri lukemaan oppineita ahmimaan tarinoita. Reija Kiisken värikkäät ja humoristiset kuvitukset helpottavat juonen seuraamista ja innostavat jatkamaan eteenpäin, vaikka lukeminen sujuisi vielä hieman kankeasti. Näiden kirjasarjojen syksyllä ilmestyvät osat Hurja Hertta ja Jouluporon arvoitus eivät varmasti jätä yhtäkään alakouluikäistä kylmäksi.

Kirjailija Annika Eräpuro on kirjoittanut useita suosittuja lasten- ja nuortenkirjoja, joista moni on ollut palkintoehdokkaana (mm. Finlandia Junior ja Lasten LukuVarkaus). Lastenromaani Hot ja tähdenlennon timantti kertoo pienestä lohikäärmeestä ja lentävästä tytöstä – jo pelkästään nämä hahmot houkuttelevat avaamaan kirjan! Tarinan kruunaa Salla Vaseniuksen ilmeikäs värikuvitus.

Finlandia-ehdokas Päivi Alasalmi kutoo Sirkus Kummajunassa hienostuneen omaperäisen kokonaisuuden kolmestatoista tarinasta, jotka hän sovittaa yhteen mielikuvitusta ruokkivaksi satukudelmaksi. Kirjan taiteelliset ja omaperäiset kuvat ovat Sofia Mikkolan käsialaa.

Modernia fantasiaa nuorille

Hanna van der Steenin fantasiaromaani Hylätyt on ajankohtainen, moderni kertomus maailmasta, jota hallitsee vallanhimon turmelema ja laittomasti vallan kaapannut hallitsija. Diktaattori orjuuttaa alamaisensa kutomansa valheiden verkon avulla, mutta onneksi on myös niitä, jotka näkevät verkonsilmien läpi.

Franklin Kilpikonna avaa Kvalitin kesän ja syksyn 2022 kustannusohjelman.