HartelaHartela

Hartela Länsi-Suomi Oy on myynyt Turun maalausosaston toiminnan Kaukomaalaus Oy:lle 25.11.2019

Liiketoimintakauppa koskee Hartela Länsi-Suomi Oy:ssä 15 henkilöä, jotka siirtyvät Kaukomaalaukseen vanhoina työntekijöinä. Kaukomaalaus on uusi toimija Turun alueella ja kauppa vahvistaa yrityksen toimintaa alueella.
Kauko Turunen ja Hanna Kolehmainen kättelevät sopimuksen allekirjoituksen jälkeen.

Kaukomaalaus Oy on Suomen johtava maalaus- ja tasoitetöihin sekä julkisivusaneerauksiin erikoistunut yritys. Liiketoimintakaupan yhteydessä Hartela ja Kaukomaalaus tekivät kausisopimuksen maalaus- ja tasoitetöistä Turun ja Lohjan alueilla.

”Laadukas lopputulos muodostuu ammattitaitoisesta henkilökunnastamme ja korkealaatuisista tuotteista. Lisäksi pyrimme jatkuvassa yhteistyössä tavarantoimittajien kanssa kehittämään tuotteita sekä toimintatapoja. Turun seutu on tuorein toiminta-alueemme. Tämä yrityskauppa mahdollistaa toimintamme laajentamisen ja vahvistamisen koko Lounais-Suomen alueella. Pystymme jatkossa palvelemaan asiakkaitamme kokonaisvaltaisemmin, paikallisin voimin ja kustannustehokkaammin.  Olemme iloisia saadessamme joukkoomme lisää ammattitaitoisia osaajia”, kertoo Kaukomaalaus Oy:n toimitusjohtaja Kauko Turunen.

”Maalausosaston liiketoimintakauppa on osa ketjua, jossa olemme myyneet erillisiä toimintojamme ja keskittyneet perusliiketoimintaamme. Olen vakuuttunut siitä, että kaupan myötä maalausosaston henkilöstö pääsee osaksi yritystä, jossa on osaamista ja resursseja nimenomaan maalaus- ja tasoitetöiden kehittämiseen ja johtamiseen”, toteaa Hartela Länsi-Suomi Oy:n toimitusjohtaja Hanna Kolehmainen.

Hanna Kolehmainen, toimitusjohtaja, Hartela Länsi-Suomi Oy, 040 5494 211, hanna.kolehmainen@hartela.fi

Kauko Turunen, toimitusjohtaja, Kaukomaalaus Oy, 0400 368 811, kauko.turunen@kaukomaalaus.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin.

Kaukomaalaus Oy on perustettu v. 1981. Kauko Turusen perustama yritys on kasvanut yhden miehen yrityksestä lähes 300 hengen yritykseksi.  Liikevaihtomme oli vuonna 2018 n. 19,5 milj. euroa. Asiakkaitamme ovat mm. rakennusliikkeet, taloyhtiöt ja seurakunnat. Yrityksen toiminta-alue on Turun seudulta Oulun pohjoispuolelle ulottuva alue koko laajuudeltaan, pl. pääkaupunkiseutu. Työnjohdolliset alueet ovat Oulu, Seinäjoki, Jyväskylä, Tampere, Kuopio, Joensuu ja Turku. Palveluitamme ovat tasoite, maalaus- ja rappaustyöt. Teemme myös taloyhtiöiden julkisivusaneerauksia, joihin sisältyy lattiapinnoitukset, pienimuotoiset maanrakennus-, pelti- ja metallityöt.