Hartelan Majakka harjakorkeudessa Valkeakoskella

Hartela Länsi-Suomi Oy:n rakentama Asunto Oy Valkeakosken Majakka on saavuttanut harjakorkeuden. Puoli vuotta ennen valmistumista noin 60 % asunnoista on myyty.

Valkeakosken ydinkeskustaan, Torikeskuksen viereen rakentuva asuintalo Majakka on viimeinen Valkeakosken aivan ydinkeskustaan sijoittuvasta kolmen asuinrakennuksen kokonaisuudesta. Aiemmat vaiheet Ankkuri ja Purje valmistuivat vuosina 2012 ja 2014. Asunto Oy Valkeakosken Majakan rakennustyöt käynnistyivät syksyllä 2016 ja valmista tulee olemaan maaliskuussa 2018. Perinteisiä harjannostajaisia vietetään tänään perjantaina 22.9.2017. Hanke sai alkunsa Valkeakosken kaupungin keskustan kehittämisohjelmasta vuonna 2003. Hartela valittiin Apian koulukorttelin kehittämishankkeen toteuttajaksi vuonna 2007. Kokonaisuuteen kuului asuinkerrostalojen lisäksi Torikeskus. Torikeskus valmistui vuonna 2012.

”Rakennustyöt ovat sujuneet hyvin ja olemme aikataulussa. Asuntojen myyntivauhti on jopa yllättänyt meidät positiivisesti, sillä kysyntää on ollut kaiken aikaa. Hartelan toteuttamat projektit ovat uudistaneet Valkeakosken keskustaa huomattavasti. Majakan myötä tämä hankekokonaisuus valmistuu, joten ympäristö lopulta rauhoittuu rakennustöiltä ja arki pääsee alkamaan hienossa ympäristössä. Ehkä se on saanut ostajat liikkeelle, kertoo Hartela Länsi-Suomi Oy:n aluejohtaja Mikko Leinonen.

Asunto Oy Valkeakosken Majakkaan valmistuu 43 asuntoa kahdeksaan kerrokseen. Asunnoista on myyty noin 60 % kun valmistumiseen on vielä kuusi kuukautta. Jokaisessa asunnossa on parvekkeet ja osasta asuntoja on näkymät Apianlahdelle. Kohteen arkkitehtinä on arkkitehtitoimisto Aihio Arkkitehdit Oy.

Mikko Leinonen
Aluejohtaja
Hartela Länsi-Suomi Oy
mikko.leinonen@hartela.fi

Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin. Rakennamme asuntoja ja toimitiloja sekä kehitämme kiinteistöjä ja alueita. 75-vuotias, suomalainen perheyhtiö työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Konserniin kuuluvat Turun ja Tampereen seudulla sekä Satakunnassa ja Länsi-Uudellamaalla toimiva Hartela Länsi-Suomi Oy, pääkaupunkiseudulla ja ympäristökunnissa sekä Lahdessa toimiva Hartela Etelä-Suomi Oy sekä Oulun talousalueella toimiva Hartela Pohjois-Suomi Oy. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa.