Jälleen uusi yhteys Eurooppaan: Tampere-Pirkkalasta lennetään kesällä myös Amsterdamiin

airBaltic avaa Tampereelta uuden lentoyhteyden. Viime vuoden lopussa julkistetut kuusi uutta yhteyttä alkavat 1. toukokuuta. Tampereelta lennetään jatkossa suoria lentoja 11 kohteeseen.
Kuva: airBaltic

Lentoyhtiö airBaltic vahvistaa kotikenttäänsä Tampereella uudella suoralla lentoyhteydellä Amsterdamiin. Lennot suosittuun matkailukaupunkiin alkavat 1.6. ja ne ovat varattavissa jo nyt. Lentopäivät ovat keskiviikko ja sunnuntai.

–  Tämä on valtavan hieno avaus meille, sillä Amsterdam on yhteyksiltään Euroopan merkittävin lentoliikenteen keskittymä. Aktiivinen lentokenttä on elintärkeä sekä seudun, että koko keskisen Suomen yrityksille. Amsterdam täydentää Tampereen globaalia saavutettavuutta lisäämällä yhteydet nyt myös KLM/AirFrance-reittiverkostoon olemassa olevien Lufthansan ja SAS:n verkostojen lisäksi, sanoo Business Tampereen ja Visit Tampereen toimitusjohtaja Harri Airaksinen.

–  Uusi yhteys Amsterdamiin on loistava lisä airBalticin reittivalikoimaan ja erityisesti kesäkaudella se on myös erinomainen kaupunkilomakohde kesälomaansa viettäville, lentoliikenteen erityisasiantuntija Marja Aalto Visit Tampereesta toteaa.

Viime vuoden lopussa airBaltic kertoi avaavansa Tampere-Pirkkalasta sen ensimmäisen Baltian ulkopuolisen kotikentän. Samalla se julkaisi toukokuun alussa alkavat suorat lentoyhteydet Kööpenhaminaan, Osloon, Frankfurtiin, Müncheniin, Málagaan ja Rodokselle. Yhtiö lentää Tampereelta myös Riikaan. Muita suoria lentoyhteyksiä Tampereelta ovat Ryanairin yhteys Lontooseen, SAS:n yhteys Tukholmaan ja Finnairin lento Helsinkiin. Lisäksi Tampereelta lennetään suorat TUI:n lomalentosarjat kesällä Turkkiin ja Kreikkaan sekä talvikaudella Kanarialle.

Tampere-Pirkkalaan kulkeminen on jatkossa entistä helpompaa Nyssen avattua suoran lentokenttäbussiyhteyden Tampereen keskustasta lentoasemalle. Bussi numero 103 on synkronoitu lentojen aikataulujen kanssa ja reitti kulkee sekä rautatie-, että linja-autoaseman kautta, mahdollistaen juna- ja bussimatkustajien sujuvan matkaketjun suoraan Tampere-Pirkkalasta lähteville lennoille.

Bussi liikennöi niin, että se on lentoasemalla hyvissä ajoin noin tunti ennen lennon lähtöä. Vastaavasti bussi odottaa pysäkillä, kun matkustajat saapuvat lennoilta. Jos lennon saapuminen viivästyy, bussi odottaa pysäkillä matkustajia.

Lisätiedot:

Harri Airaksinen