JP Pouttu vahvistaa Schneider Electricin älykkäiden sähköjakeluratkaisujen yksikköä

Jussi-Pekka Pouttu

Schneider Electricin uudeksi Power Systems Suomen yksikön myyntijohtajaksi on valittu sähkötekniikan insinööri Jussi-Pekka (JP) Pouttu. Pouttu tulee toimimaan myös osana Suomen johtoryhmää (FLT). Pouttu on aloittanut työssään 17.1.2022.

Power Systems -yksikön tavoitteena on tarjota asiakkaille älykkäitä ratkaisuja luotettavaan keskijännitesähkönjakeluun.

– Teknologiateollisuus käy läpi neljättä suurta vallankumousta. Odotan innolla, että pääsemme myyntitiimin kanssa auttamaan asiakkaita murroksessa kohti älykkäämpää ja kestävämpää huomista: Schneiderin maailman kärkeä edustava tuoteportfolio antaa tähän erinomaiset lähtökohdat, Pouttu sanoo.

Pouttu siirtyy Schneider Electricin palvelukseen räätälöityjä teholähdejärjestelmiä telekommunikaatiosovelluksiin suunnittelevalta ja valmistavalta Efore Telecomilta, jossa hänen vastuullaan oli yrityksen Nokia-asiakkuuden globaali hoitaminen. Lisäksi Pouttu on työskennellyt sekä Suomessa että ulkomailla myynnin, projektinhallinnan ja liiketoiminnan kehittämiseen liittyvissä tehtävissä myös ABB:lla ja Eatonilla.

– Pouttu tuntee kotimaan sähkölaitosmarkkinan ja -asiakkaat hyvin, sanoo toimitusjohtaja Jani Vahvanen Schneider Electiricltä.

Pouttu seuraa tehtävässään Mikko Ketoa, joka syksyllä 2021 siirtyi Suomen sähkönjakelu- ja sähköasennuskalusteiden liiketoimintajohtajaksi Schneider Electricillä.

Jussi-Pekka Pouttu

Innovation Day -mediatilaisuus to 2.6.2022 | mukana Jamie Hyneman ja Jani Vahvanen25.5.2022 12:01:54 EEST | Kutsu

Kutsu Innovation Day Suomi -mediatilaisuus to 2.6.2022 - Mukana mm. Jamie Hyneman ja Jani Vahvanen Schneider Electricin Innovation Dayssa kuullaan monipuolisia puheenvuoroja muun muassa kiinteistöjen energiatehokkuuden tulevaisuudesta ja älykotimarkkinan voimakkaasta kehityksestä. Lisäksi esillä on teknologian rooli Suomen kilpailukyvyn ylläpitämisessä ja saatavuusongelmien ratkaisemisessa. Medialla on mahdollisuus haastatella tilaisuuden asiantuntijoita klo 10–11 ja osallistua lounaalle klo 11–12. Ilmoittaudu mukaan viimeistään pe 27.5. Innovation Day Suomi -tapahtuma järjestetään torstaina 2. kesäkuuta hybriditapahtumana. Tutustu tapahtuman ohjelmaan täältä. Schneider Electricin toimitusjohtaja Jani Vahvanen ja muut asiantuntijat tarjoavat monipuolisia näkemyksiä kestävään kehitykseen. Tapahtuman keynote-puhujana on LUT-yliopiston kunniatohtori Jamie Hyneman, joka puhuu innovaatioiden roolista kestävässä kehityksessä. Lisäksi tapahtumassa esitellään useita Schneider Electricin innova

Älykäs kiinteistönhallintajärjestelmä auttaa Foodinia varmistamaan vihreiden arvojen toteutumisen tuotannossa24.5.2022 12:13:56 EEST | Tiedote