Juha Mikkonen EHYTin toiminnanjohtajaksi

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi on nimitetty Juha Mikkonen.

Juha Mikkonen on terveyden edistämisen ja kansalaisjärjestötoiminnan asiantuntija. Viimeiset 15 vuotta Mikkonen on toiminut sosiaali- ja terveysalan järjestöissä hankkeiden vetäjänä sekä monipuolisissa luottamustehtävissä. Hänellä on laaja-alaista kokemusta järjestötoiminnan johtamisesta Suomessa ja EU-tasolla.

Tällä hetkellä Mikkonen koordinoi Suomen Mielenterveysseuran toteuttamaa ja valtioneuvoston kanslian rahoittamaa YhdessäMielin-hanketta, jossa kartoitetaan toimivia malleja päihde- ja mielenterveyspalvelujen kehittämiseksi osana sote-uudistusta.

Tätä ennen hän on toiminut Maailman terveysjärjestö WHO:n asiantuntijana ja konsulttina Kööpenhaminassa sekä tutkijana Yorkin yliopiston terveyspolitiikan ja -hallinnon laitoksella Kanadassa. Koulutukseltaan Mikkonen on valtiotieteiden maisteri ja sosiaalipsykologi.

Mikkonen on julkaissut kirjoja, artikkeleita ja raportteja terveyden ja hyvinvoinnin edistämisestä suomeksi, englanniksi ja ranskaksi. Hänellä on laajat verkostot terveyden edistämisen ja ehkäisevän päihdetyön toimijoihin sekä päättäjiin Suomessa ja ulkomailla.

Uusi toiminnanjohtaja aloittaa tehtävässä loppuvuoden aikana. Tarkemmasta ajankohdasta tiedotetaan myöhemmin.

Päivi Tiittanen
Viestintäpäällikkö
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry

Yritysjohtajat alkoholipolitiikasta: haittojen vähentäminen tärkeämpää kuin saatavuuden vapauttaminen8.12.2017 11:01Tiedote

Suomalaisyritysten johtajat pitävät alkoholihaittojen vähentämistä huomattavasti tärkeämpänä alkoholipolitiikan tavoitteena kuin saatavuuden vapauttamista, selviää TNS Kantarin toteuttamasta ja EHYT ry:n tilaamasta kyselytutkimuksesta. Peräti 85 % kyselyyn vastanneesta 300 yrityspäättäjästä katsoo myös, että Suomessa pitäisi panostaa nykyistä enemmän alkoholihaittojen ennaltaehkäisyyn.