Juha Mikkonen EHYTin toiminnanjohtajaksi

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi on nimitetty Juha Mikkonen.

Juha Mikkonen on terveyden edistämisen ja kansalaisjärjestötoiminnan asiantuntija. Viimeiset 15 vuotta Mikkonen on toiminut sosiaali- ja terveysalan järjestöissä hankkeiden vetäjänä sekä monipuolisissa luottamustehtävissä. Hänellä on laaja-alaista kokemusta järjestötoiminnan johtamisesta Suomessa ja EU-tasolla.

Tällä hetkellä Mikkonen koordinoi Suomen Mielenterveysseuran toteuttamaa ja valtioneuvoston kanslian rahoittamaa YhdessäMielin-hanketta, jossa kartoitetaan toimivia malleja päihde- ja mielenterveyspalvelujen kehittämiseksi osana sote-uudistusta.

Tätä ennen hän on toiminut Maailman terveysjärjestö WHO:n asiantuntijana ja konsulttina Kööpenhaminassa sekä tutkijana Yorkin yliopiston terveyspolitiikan ja -hallinnon laitoksella Kanadassa. Koulutukseltaan Mikkonen on valtiotieteiden maisteri ja sosiaalipsykologi.

Mikkonen on julkaissut kirjoja, artikkeleita ja raportteja terveyden ja hyvinvoinnin edistämisestä suomeksi, englanniksi ja ranskaksi. Hänellä on laajat verkostot terveyden edistämisen ja ehkäisevän päihdetyön toimijoihin sekä päättäjiin Suomessa ja ulkomailla.

Uusi toiminnanjohtaja aloittaa tehtävässä loppuvuoden aikana. Tarkemmasta ajankohdasta tiedotetaan myöhemmin.

Päivi Tiittanen
Viestintäpäällikkö
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry

Päihdeneuvontapuhelimeen soitetaan entistä useammin – tukea haetaan lomajuomiseen elokuussa12.7.2017 07:00Tiedote

STEAn rahoittamaan Päihdeneuvontapuhelimeen tulee entistä enemmän soittoja. Vuosina 2015 ja 2014 soitettujen puhelujen määrä oli noin 5500 vuotta kohden, kun vuonna 2016 oli jo 8643 soittajaa. Avun tarve näyttää olevan yhä kasvussa: kuluvan vuoden kesäkuun loppuun mennessä Päihdeneuvontapuhelimeen on tullut 5569 puhelua. Koska puheluita tulee niin paljon, pystytään tällä hetkellä vastaamaan noin 80 %:in puheluista.