Kari Heinistöstä Hartela-yhtiöiden hallituksen puheenjohtaja

Hartela-yhtiöt Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi on kutsuttu KTM Kari Heinistö 6.8.2020 alkaen. Hallituksen aikaisempi puheenjohtaja Jukka Hienonen on uusien tehtäviensä vuoksi päättänyt luopua puheenjohtajuudesta.

”Jukka on tehnyt erinomaista työtä Hartelassa puheenjohtajana ja kiitämme häntä lämpimästi kuluneista vuosista toivottaen onnea uusiin haasteisiin. Olemme iloisia, että saamme uudeksi puheenjohtajaksi pitkäaikaisen kontaktimme Kari Heinistön,” kertovat Hartelan omistajat Hanna Hartela, Heikki Hartela sekä Maarit Hartela-Varkki.

Vahvaa kosketuspintaa rakentamiseen Karilla on aikaisemmista tehtävistä Polar-Yhtymä Oyj:n, Parocin ja Consoliksen hallituksissa sekä työurasta Partekissa. Kari on osakas Aventum Partners investointipankissa ja on tällä hetkellä hallituksen jäsenenä mm Valmet Automotive Oy:ssa ja Grano Group Oy:ssa sekä BMH Technology Oy:n hallituksen puheenjohtaja.

”Rakentaminen on monimuotoinen toimiala, jossa minusta kiehtovinta on siihen aina liittyvä uuden luominen ja tulevaisuuteen katsominen. Menestymiseen tarvitaan niin luovuutta ja reagointikykyä kuin kurinalaisuutta ja tinkimätöntä ammattitaitoa. Hartelan lähtökohdat nykyisessä haastavassa toimintaympäristössäkin ovat hyvät. On hienoa päästä mukaan kehittämään arvostettua suomalaista perheyhtiötä”, sanoo Kari Heinistö.

Hartelan hallituksessa jatkavat omistajat Hanna Hartela, Heikki Hartela ja Maarit Hartela-Varkki sekä Antti Peltoniemi ja Petri Olkinuora.

Sisältöpäällikkö (ulkoinen viestintä)
Tiia Krook
tiia.krook@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin.

Hartelan Lahden toimipisteen aluejohtaja vaihtuu12.12.2019 13:34:35 EETTiedote

Rakennusliike Hartela Etelä-Suomen Lahden toimipisteen aluejohtaja Olli-Pekka Teerijoki siirtyy vuodenvaihteessa viettämään ansaittuja eläkepäiviä ja jatkaa hankekehitystä oman yrityksensä kautta luotsattuaan 19 vuoden ajan Hartelan toimintaa Lahdessa. Hänen tilalleen Lahden aluejohtajaksi on siirtynyt marraskuussa DI Tuomas Ruponen, joka on Hartelassa rooliinsa kahdeksan vuoden aikana kasvanut nuori osaaja.

Hartela toteuttaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan4.12.2019 12:15:00 EETTiedote

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu on solminut Hartelan kanssa sopimuksen hankkeesta, jossa Hartela rakentaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan. Uudisrakennuksen on ostanut Pohjoismaiden suurin listattu kiinteistösijoitusyhtiö Fastighets Ab Balder ja Veripalvelu on heidän vuokralaisensa. Tilat kohoavat aivan Vehkalan juna-aseman viereen hyvien logististen yhteyksien äärelle. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja niiden arvioitu valmistumisaika on kesällä 2022.