Kari Heinistöstä Hartela-yhtiöiden hallituksen puheenjohtaja

Hartela-yhtiöt Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi on kutsuttu KTM Kari Heinistö 6.8.2020 alkaen. Hallituksen aikaisempi puheenjohtaja Jukka Hienonen on uusien tehtäviensä vuoksi päättänyt luopua puheenjohtajuudesta.

”Jukka on tehnyt erinomaista työtä Hartelassa puheenjohtajana ja kiitämme häntä lämpimästi kuluneista vuosista toivottaen onnea uusiin haasteisiin. Olemme iloisia, että saamme uudeksi puheenjohtajaksi pitkäaikaisen kontaktimme Kari Heinistön,” kertovat Hartelan omistajat Hanna Hartela, Heikki Hartela sekä Maarit Hartela-Varkki.

Vahvaa kosketuspintaa rakentamiseen Karilla on aikaisemmista tehtävistä Polar-Yhtymä Oyj:n, Parocin ja Consoliksen hallituksissa sekä työurasta Partekissa. Kari on osakas Aventum Partners investointipankissa ja on tällä hetkellä hallituksen jäsenenä mm Valmet Automotive Oy:ssa ja Grano Group Oy:ssa sekä BMH Technology Oy:n hallituksen puheenjohtaja.

”Rakentaminen on monimuotoinen toimiala, jossa minusta kiehtovinta on siihen aina liittyvä uuden luominen ja tulevaisuuteen katsominen. Menestymiseen tarvitaan niin luovuutta ja reagointikykyä kuin kurinalaisuutta ja tinkimätöntä ammattitaitoa. Hartelan lähtökohdat nykyisessä haastavassa toimintaympäristössäkin ovat hyvät. On hienoa päästä mukaan kehittämään arvostettua suomalaista perheyhtiötä”, sanoo Kari Heinistö.

Hartelan hallituksessa jatkavat omistajat Hanna Hartela, Heikki Hartela ja Maarit Hartela-Varkki sekä Antti Peltoniemi ja Petri Olkinuora.

Sisältöpäällikkö (ulkoinen viestintä)
Tiia Krook
tiia.krook@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin.

Hartelan kehittämä toimistotalo rakennetaan monipaikkaisen työn tarpeisiin vetovoimaiseen Ilmalaan16.3.2022 09:00:02 EET | Tiedote

Hartela aloittaa uuden ajan toimitilakiinteistön rakentamisen Helsingin Ilmalaan tulevana kesänä. Kiinteistön muuntojoustavuus ja monipuoliset palvelut yhteiskäyttötiloineen ovat omiaan vastaamaan tulevaisuuden työn ja tekijöiden tarpeisiin. Vuonna 2024 valmistuvan toimistotalon 17300 bruttoneliömetristä vuokrattuna on jo 70 prosenttia. Ilmalan Auraksi nimetty toimitilarakennus tarjoaa mahdollisuuden myös rentoutumiseen ja tuo työn tekemiseen sopivia hengähdyshetkiä.

Hartela kestävästi kohti 80-v juhlavuotta16.2.2022 10:58:23 EET | Tiedote

Hartelalle vuosi 2021 oli taloudellisesti onnistunut kaikilla rintamilla; kaikki tytäryhtiöt tekivät vähintään hyvän tuloksen ja samalla onnistuttiin kasvattamaan tonttivarantoa tulevaisuuden projekteja varten. Hartelan tuloksesta kerrotaan tarkemmin tuoreessa vuosikertomuksessa, jossa avataan myös yrityksen vastuullisuuspolitiikkaa. Jatkossa vastuullisuus saa entistä suuremman näkyvyyden Hartelan toiminnassa, kun ympäristövastuuta sekä sosiaalista ja taloudellista vastuuta käsitellään yhtenä kokonaisuutena. 80-vuotisjuhlavuoteen lähdettäessä kestävä kehitys ilmenee yrityksessä jo nyt monin tavoin.

Hartelalta taloudellisesti vahva vuosi 202127.1.2022 08:59:14 EET | Tiedote

Vuosi 2021 oli Hartelalle hyvä huolimatta korona-pandemian aiheuttamista vaikeuksista. Koronan vaikutukset taloudelliseen tulokseen jäivät kuitenkin hyvin maltillisiksi, koska asuntojen kysyntä säilyi hyvänä sekä kuluttajien että sijoittajien osalta ja julkisten hankintojen volyymitaso pysyi korkeana. Rakennuskustannusten huomattava nousu ei ehtinyt vaikuttaa merkittävästi vuoden 2021 tulokseen, vaikka se asettikin paineita uusien käynnistyvien hankkeiden katetasoihin ja aikatauluihin.