Lahdessa ja Tampereella toimiva mainostoimisto kasvattaa hartioitaan

Mainostoimisto Ilme on nimittänyt sisältöspesialistiksi Laura Kääpän ja digimarkkinoinnin asiantuntijaksi Juho Tossavaisen. Uudet rekrytoinnit vahvistat Ilmeen strategisia panostuksia digitaalisuuteen sekä sisältöihin. Ilmeen luja markkinointiviestinnän osaaminen on tunnistettu, sillä yhtiö on toistamiseen ehdolla Vuoden Toimisto -kilpailussa keskisuurten mainostoimistojen sarjassa.

Lujaa valmistavan teollisuuden sisältöymmärrystä

Kauppatieteiden maisteri Laura Kääpä on toiminut aiemmin vastaavissa tehtävissä Valtralla ja Nissan Nordic Europella. Pääaineenaan viestinnän johtamista opiskellut, vastavalmistunut Kääpä tuntee erinomaisesti myös suomalaista viestintäkenttää. Hän teki opiskeluihin liittyvän harjoittelun viestinnän ammattilaisten järjestö ProComissa.

Ilmeen Lahden toimistoon sijoittuneella Laura Kääpällä on vahva digimarkkinoinnin ja sisällöntuotannon kansainvälinen osaaminen. Hän hallitsee hyvin sosiaalisen median, verkkosivujen kuin markkinoinnin automaation strategiat ja sisällöt.

– Kansainvälinen viestinnän ja kohderyhmien ymmärrys on tärkeää etenkin toimintojaan laajentaville yrityksille erilaisia kampanjoita ja strategioita suunnitellessa, Kääpä summaa osaamistaan.

Kansainvälisen tason huippuosaamista digimarkkinointiin

Humanististen tieteiden kandidaatti Juho Tossavainen on toiminut aiemmin Portugalissa Googlen teknisessä tuessa. Hän on vastannut lukuisien tunnettujen skandinaavisten yrityksien ja brändien sekä mainos- ja mediatoimistojen mainostileistä.

Lissabonista Tampereelle kotiutunut Tossavainen näkee paljon potentiaalia ja kehitysmahdollisuuksia kotimaisten yrityksien ja brändien digimarkkinoinnin kehittämisessä.

– Täällä yritykset eivät osaa hyödyntää läheskään kaikkia Googlen tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnin tehostamiseksi, kuvaa Tossavainen suomalaisen digimarkkinoinnin tilannetta.

Mainostoimisto Ilmeen strategia luotsaa tulevaisuuteen

Rekrytoinnit ovat vain osa lahtelais-tamperelaisen mainostoimiston uutta linjaa. Pandemia on muuttanut ihmisten ja yrityksien käyttäytymistä, ja siten digitaalisten kanavien merkitystä ehkä lopullisesti.

– Jokainen voi tunnistaa omasta arjestaan, miten olemme tehneet kouriin tuntuvan digiloikan nopeammin kuin kukaan uskalsi kuvitella. Ilmeen uuden strategian ja rekrytointiemme myötä haluamme vastata asiakkaidemme sekä toimintaympäristömme vaatimuksiin tänään ja huomenna, summaa Lahden yksikönjohtaja Susanna Nipuli

Asiakkaat äänestivät toistamiseen Ilmeen Vuoden Toimisto -finaaliin

Viidettä kertaa Regi Research & Strategin järjestämä ja toteuttama Vuoden Toimisto -tutkimus on Suomen merkittävin markkinointiviestintäalan tutkimus. Selvityksen vastaajina ovat toimistojen asiakkaina olevat markkinointipäättäjät. Regi kartoittaa tutkimuksen avulla markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluihin. Mainostoimisto Ilmeen asiakkaat äänestivät yrityksen toistamiseen keskikokoisten mainostoimistojen finaaliin. Kilpailun voittajat julkistetaan online-palkintogaalassa 11.3.2021.

– Olemme erittäin otettuja asiakkaidemme antamasta palautteesta, jonka ansiosta olemme kisaamassa Vuoden Toimisto -tittelistä erittäin merkittävien mainostoimistojen kanssa. Asiakkaiden kanssa pöydän samalla puolella oleminen on korostunut erityisesti haasteellisen pandemiavuoden aikana, kommentoi Tampereen yksikönjohtaja Hanna Jokinen.

Lisätietoja ja haastattelut:

Mainostoimisto Ilme, Lahti
Susanna Nipuli
040 775 5699, susanna.nipuli@ilme.fi

Mainostoimisto Ilme, Tampere
Hanna Jokinen
050 411 4191, hanna.jokinen@ilme.fi

Mainostoimisto Ilme Oy on vuonna 1996 perustettu markkinointiviestinnän toimisto. Yrityksen toimipisteet sijaitsevat Lahdessa ja Tampereella. Ilmeessä on noin 40 työntekijää, ja yrityksen liikevaihto vuonna 2020 oli 2,6 miljoonaa euroa. www.ilme.fi

Päijänteenkatu 9 A 7, 4. krs

Jonne Seppä, Toimitusjohtaja