Ravintolakolmio-konserni

Legendaarisen Cantina Westin tarina päätetään rock ’n’ roll -tyyliin

Suomen suurimman texmex -ravintolan kiinteistö remonttiin.

Ravintola Cantina West avattiin lokakuussa 1990 ensimmäisenä texmex-ravintolana ja koko texmex-ruokakulttuurin edelläkävijänä Suomessa. Ravintola tuli tunnetuksi Sakke Järvenpään suunnittelemasta persoonallisesta sisustuksesta, slammer-tytöistä, jenkkibändeistä - ja tietysti texmex-ruoasta. Suomen ensimmäisen texmex-ravintolan tarina on nyt tullut tiensä päähän. Cantina West sulkee ovensa lopullisesti 16.6.2019. Kiinteistössä alkaa tuolloin vajaan vuoden kestävä mittava remontti, jonka jälkeen ravintola avautuu uudella liikeidealla ja uusituilla tiloilla.

Cantina Westin avatessa ovensa kohta 30 vuotta sitten, suomalaiset eivät juuri olleet vahvasti maustettua texmex-ruokaa maistelleet. Ideat ruokalistalle haettiin Amerikan mantereelta. Ensin opetettiin henkilökunnalle, mikä ero on fajitaksilla, burritoksilla ja tacoilla, sitten avattiin ovet yleisölle. Suomalaisille tulivat texmex-ruokien myötä tutuiksi myös tuliset chilit ja muut vahvat mausteet.

Uutta koettiin myös juoma- ja elämyspuolella. Baareissa pyöritettiin mansikka-, mango- ja limemargaritoja tarkoitusta varten hankituilla koneilla. Slammer-tytöt kiersivät pöydissä kaupittelemassa tequilaa huutojen kera. Lavalla soittivat vauhdikkaat jenkkibändit illasta toiseen.

Ravintolan hauska ja persoonallinen sisustus syntyi Leningrad Cowboys -yhtyeestä tutun Sakke Järvenpään päässä. Baaritiski lennätettiin Yhdysvalloista asti ja oluet pidettiin kylminä vanhoissa kylpyammeissa. Tuolit ja pöydät maalattiin kirkkailla väreillä.

Usean sukupolven suosikki

Vuonna 1997 Cantina West siirtyi Ravintolakolmio-konsernille.

”Oli aika keskittyä musiikin ja ohjelman sijaan ruokabisnekseen, mikä olikin oikea ratkaisu 2000-luvulle siirryttäessä, kun ravintoloiden yöelämän rinnalle tuli runsaasti kilpailevaa toimintaa.Tällä mentiin vahvasti eteenpäin yli 20 vuotta. Cantina Westistä tuli usean sukupolven suosikki helsinkiläisperheissä”, Ravintolakolmio-konsernin kentän johtaja Joonas Keskinen sanoo.

”Trendit ja tarpeet muuttuvat ja nyt Cantina Westin tyylisen suuren texmex-ravintolan konsepti on valitettavasti tullut tiensä päähän. Tulevan kiinteistöremontin myötä ravintolatilat muuttuvat merkittävästi parempaan suuntaan tämän päivän ja tulevaisuuden ravintolatrendejä silmällä pitäen. Samalla kuitenkin tilojen luonne muuttuu niin paljon, että Cantina Westin tuntema sokkeloisuus ja rosoisuus poistuu, eikä Cantina West olisi enää se Cantina West, jona se muistetaan”, Keskinen toteaa.

Cantina Westin hautajaisia vietetään 14.-16.6. - Vielä ehdit fiilistellä!

Legendaarinen texmex-ravintola ”haudataan” kunnialla ja näyttävästi 14.-16. kesäkuuta. Chilit maistuvat myös viimeisten aukiolopäivien ruoka-annoksissa ja rock ’n’ roll soi.

Hautajaisvieraille on tiedossa vauhdikas viikonloppu, kun perjantaina lavalle hyppää Cantina Westin entinen house band, rock-orkesteri Whistle Bait. Lauantaina on vuorossa rock’n’rollin villimies Knucklebone Oscar. Livemusiikki alkaa molempina iltoina kello 21.

Haluatko palan Cantina Westiä itsellesi? Siihen on vielä mahdollisuus, sillä 16.6. osa ravintolan irtaimistoa huutokaupataan. ”Haluamme tehdä hautajaisviikonlopusta mahdollisimman aidon muiston niille, jotka ovat CantinaWestissä 29-vuoden aikana tanssineet, syöneet, bilettäneet, slämmänneet, tavanneet kumppaninsa tai muutoin viettäneet ikimuistoisen illan vieraanamme”, tiivistää Joonas Keskinen.

Cantina Westin ovet suljetaan 16.6. kello 18. Ravintola on suljettu uudistustöiden vuoksi noin vuoden. Uudesta liikeideasta tiedotetaan lähempänä avausta.

Katso ”hautajaisten” tarkempi ohjelma täältä (www.cantinawest.fi

Yhteyshenkilöt

Joonas Keskinen, Ravintolakolmio-konserni, kentän johtaja, Senior Partner, puh. 040 738 4087, s-posti joonas.keskinen@ravintolakolmio.fi

Ravintolakolmio-konserni

HELSINKI

020 7424 200https://www.ravintolakolmio.fi

Ravintolakolmio-konserni on 40-vuotias perheyritys, jota luotsaa järjestyksessään jo toinen sukupolvi. Konserniin kuuluu 14 yksilöllistä ravintolaa pääkaupunkiseudulla, tilitoimisto Diafora Oy ja kolme yhteistyöravintolaa. Ravintolakolmio työllistää kaikkiaan noin 200 henkeä, ja kokonaisliikevaihto vuonna 2018 oli noin 24,5 miljoona euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ravintolakolmio-konserni

Joulukuun jälkeen tulee blinikuu - Ravintola Lasipalatsin bliniresepti on pysynyt samana jo 20 vuotta11.12.2019 13:00:00 EETTiedote

Voissa rapeaksi paistettu blini raikkaalla smetanalla sekä kotimaisella mädillä on alkuvuoden herkku, joka lämmittää ihanasti talvisia vatsoja. Ravintolakolmion helsinkiläisravintoloissa blinejä tarjoillaan 2. tammikuuta 2020 alkaen. Pisimmät blininpaistoperinteet löytyvät ravintola Lasipalatsista, jossa pienet valurautapannut ovat kuumenneet joka talvi 20 vuoden ajan.

Helsingin Eläintarhanlahdella avautui uniikki, kelluva kesäterassi – Meripaviljongin terassilla nautitaan juomasta ja ruoasta merellisissä tunnelmissa27.5.2019 09:08:56 EESTTiedote

Helsinki sai uusimman merellisen terassinsa, kun Hakaniemen Säästöpankinrannassa avautui viikonloppuna ainutlaatuinen kelluva kesäterassi. Aurinkoisella Meripaviljongin terassilla voi nauttia merellisten näkymien ja kesäisten juomien lisäksi herkullisia ruoka-annoksia. Meripaviljongin terassi on kiinnittynyt toiseen kelluvaan rakennukseen, kala- ja äyriäisravintola Meripaviljonkiin.

Helsinkiin saapuu uusi kelluva terassi, jolle esikuvia on turha etsiä. Uniikki Meripaviljongin terassi on teknisesti ja arkkitehtonisesti ainutlaatuinen4.4.2019 08:15:00 EESTTiedote

Helsinkiin saapuu huhtikuun ensimmäisenä viikonloppunakaupungin uusin terassi – meriteitse. Rauman telakalla rakennettu ravintola Meripaviljongin terassi matkustaa Helsinkiin hinaajan vetämänä noin 60 tunnissa. Lopulliselle paikalleen Hakaniemen Säästöpankinrantaan, Eläintarhanlahdelle, se siirtyy ja kiinnittyy viikolla 15.