LOGOMOLOGOMO

LOGOMON TEATRO AVAA ELÄMYSHANAT VIIKONLOPPUNA

Lauantaina 8. syyskuuta eli Turun Elokuvapäivänä on Teatrossa tarjolla kolme huippuleffaa, ihan uusi elämysbrunssi ja baarissa näyttävät ja maistuvat teemacocktailit. Elokuvapäivän idean mukaisesti näytöksiin on vapaa pääsy. Jo perjantaina Teatrossa fiilistellään syksyn ekalla keikalla. Viikonvaihteen kulttuurikattauksen Logomon katon alla täydentää Kulkulupa 2018 -tapahtuman taiteilijaworkshop.

Pian yksivuotias Logomon Teatro on lunastanut syntymälupauksensa. Se on Turussa ainutlaatuinen elämyksellinen kokonaisuus, jossa yhdistyvät uniikki tunnelma, ruoka, juoma ja erilaiset teemat ja tapahtumat.

Teatron keikkakausi alkaa perjantaina 7. syyskuuta, kun Teatro-salissa esiintyy YUP-yhtyeestä tuttu Jarkko Martikainen & Luotetut Miehet. Alkusyksyn ohjelmistossa on nähtävissä myös mm. kitaravirtuoosi Petteri Sariola, Samae Koskinen jousikvartetin kera sekä intiimin "Tilassa"-kiertueen Turkuun tuova Jonna Tervomaa.

ELOKUVAPÄIVÄNÄ TEATRO RÄJÄYTTÄÄ POTIN

Turun Elokuvapäivä 8. syyskuuta on Teatrossa vilkas, kun Logomo Ja Sunborn Catering tarjoavat Teatro-salissa hulppeat kolme elokuvaa. Aamupäivällä nähdään koko perheen suosikki Coco, brunssin jälkeen yli 12-vuotiaille soveltuva kasvutarina Boyhood ja illan päättää näyttävien drinkkien kera 1920-luvulle sijoittuva The Great Gatsby. Yleisökin saa mielellään pukeutua Gatsby-henkisesti.

Teatron baarista voi ostaa leffaeväät mukaansa salin puolelle. Elokuvapäivänä lanseerataan myös pitkään valmisteltu herkullinen Teatron lauantaibrunssi. Illalla baarimikot ovat luvanneet pistää parastaan ja tarjolla on asianmukaisia näyttäviä ja maistuvia cocktaileja. Gatsby-elokuvan katsomoon on ikäraja K18, joten juomia voi maistella elokuvan aikana.

TEATRON BRUNSSI EI OLE TAVANOMAINEN

Brunssi on katettu 8. syyskuuta alkaen lauantaisin klo 12–15. Urbaani miljöö tuo Teatron uudenlaiseen brunssiin aivan erityisen tunnelman. Vaihtuva brunssimenu ja monipuolinen oheisohjelma täydentävät lauantaisen ruokailuhetken kokonaiseksi elämykseksi. Esimerkiksi vohvelibaarissa voi paistaa oman vohvelinsa ja nauttia sen takuutuoreena suolaisella tai makealla täytteellä. Syksyn aikana brunssin yhteyteen on luvassa muun muassa kukkien sidonta -workshop ja ruokateemoina brunssipöydässä tullaan näkemään itämaista twistiä ja kasvisteemaa.

LOGOMO ON MUKANA MYÖS KULKULUPA 2018 -TAPAHTUMASSA

Kulkulupa 2018 -tapahtumaan liittyvä Vahamaalaus-workshop avaa ovet Margarita Rosselló Ramónin työhuoneelle Logomon MOVE-päädyssä 8.–9. syyskuuta klo 12–17.Kulkulupa 2018 avaa taiteilijoiden työhuoneet yleisölle jo 16. kerran Turussa ja lähialueilla ensi lauantaina ja sunnuntaina. Tapahtuman tuottaa Turun Taiteilijaseura ry yhteistyössä Taiteen edistämiskeskuksen Turun toimipisteen kanssa.

Tapahtumatuottaja Pietu Sepponen
Sunborn Catering Oy, Sunborn Live
pietu.sepponen@sunborncatering.com

Toimitusjohtaja Päivi Rytsä
Logomo Oy

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii entisessä VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomossa järjestetään konsertteja, kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Viime vuonna Logomossa pidettiin noin 1200 eri tilaisuutta. Yhteensä talon kävijämäärä oli 346 000 henkeä vuonna 2017. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 80 yrityksessä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.